Kawa er-6n vs Z750

ravax

Rookie
26 jun 2011
1
0
Ik ben van plan binnenkort een nieuwe fiets te kopen,

ik ben nog zeer hard aan het twijfelen tussen een er6n en een z750.
Jaarlijks rij ik z'n 8.000km en doe bijna nooit autostraat

hoeveel km kunnen de 2 motor aan?
Ik zie niet veel er6n's te koop met meer dan 40.000km, z750 daarentegen vind je nog met 75.000km.

iemand die me kan helpen in mijn keuze?
 
Waar slaat dat dan op?
Het wil niet zeggen dat ze max 75.000km aan kunnen als dat het maximale op marktplaats is.

Me pa heeft een Zzr 1100 tot 160.000 gereden, daarna is die geimporteerd naar Afrika. ( dus die rijd ik weet niet hoe lang nog rond in Afrika )
Ik heb nog nooit een Zzr 1100 met 160.000 op marktplaats gezien, ( teller gaat ook maar tot 100.000 ) maar dat wil niet meteen betekenen dat ze het niet aan kunnen.
 
Laatst bewerkt:
De 750 heeft een stuk meer vermogen icm een 4 cilinder blok, je kunt met beide motoren met fatsoenlijk ondehoud vele kilometers rijden dat is geen enkel problem.
Uiteindelijk gaat het om persoonlijke smaak en budget dus ga ze allebei uitgebreid bekijken en berijden voordat je beslist.
Ik ben van plan binnenkort een nieuwe fiets te kopen,

ik ben nog zeer hard aan het twijfelen tussen een er6n en een z750.
Jaarlijks rij ik z'n 8.000km en doe bijna nooit autostraat

hoeveel km kunnen de 2 motor aan?
Ik zie niet veel er6n's te koop met meer dan 40.000km, z750 daarentegen vind je nog met 75.000km.

iemand die me kan helpen in mijn keuze?
 
Waar slaat dat dan op?
Het wil niet zeggen dat ze max 75.000km aan kunnen als dat het maximale op marktplaats is.

Me pa heeft een Zzr 1100 tot 160.000 gereden, daarna is die geimporteerd naar Afrika. ( dus die rijd ik weet niet hoe lang nog rond in Afrika )
Ik heb nog nooit een Zzr 1100 met 160.000 op marktplaats gezien, ( teller gaat ook maar tot 100.000 ) maar dat wil niet meteen betekenen dat ze het niet aan kunnen.

Jezus kerel, doe eens even rustig. De beste man heeft niet gezegd dat dit in zijn ogen de maximale km stand is hoor. Hij vraagt alleen om advies en zegt wat hij op MP ziet. Niet meer, niet minder.

Ik denk ook dat de verschillen meer in het blokkarakter tot uiting komen dan in de betrouwbaarheid. Afhankelijk van de rijstijl (o.a. goed warmrijden) kunnen ze beide denk ik wel een ton halen (ik heb daar geen ervaring mee)...
 
Laatst bewerkt:
Die ER6N is wat nieuwer en nakeds zijn vaak wat minder kilometervreter. Een stand van 40.000 is zo gek niet. Vergeet ook vooral niet dat na die stand de prijs vaak hard achteruit gaat. Een motor met meer dan een ton is vaak leuker om zelf te houden dan te verkopen.
 
Jezus kerel, doe eens even rustig. De beste man heeft niet gezegd dat dit in zijn ogen de maximale km stand is hoor. Hij vraagt alleen om advies en zegt wat hij op MP ziet. Niet meer, niet minder.

Ik denk ook dat de verschillen meer in het blokkarakter tot uiting komen dan in de betrouwbaarheid. Afhankelijk van de rijstijl (o.a. goed warmrijden) kunnen ze beide denk ik wel een ton halen (ik heb daar geen ervaring mee)...
Ik doe rustig, en hou Jezus er a.u.b buiten.
 
de autostraat :D

maar alle geleid op en stukje, ik ben persoonlijk waar meer gecharmeerd van (het uiterlijk va)n de nieuwere er6n dan van de z750. het zijn beide trouwens motoren in een ander segment: de er6n is de praktische, neutrale beginnersfiets die bijvoorbeeld ook door veel rijscholen wordt gebruikt en is dus een hele goede koop. de z750 zit in het hogere segment van de sportieve naked en is dus een apparaat voor de serieuze wegpiraat. als ik kijk naar dat laatste segment, dan zou ik de z750 niet kopen, maar in plaats daarvan de Triumph street triple, eventueel wat langer sparen.
 
Laatst bewerkt:
Lennart0r , ik denk dat je je vergist in de street triple als beginners motor. Die triumph 3 cillinders doen echt niet onder voor de z750.. Ik heb zelf een triumph 955i gehad, dat gaat als de brandweer .. Het zijn overigens wel fijne fietsen m.b.t. het koppel van de motor. Een keer misschakelen in de bocht is geen probleem voor deze fietsen.
 
proefritjes maken gaat je overtuigen.

ER-6 is qua verbruik en onderhoud goedkoper dan een Z750, waarschijnlijk wat meer handelbaar wat prettig is als je beginnend bestuurder bent. Wel een stukkie minder vermogen en wat minder strak met stevig doorrijden.
 
Lennart0r , ik denk dat je je vergist in de street triple als beginners motor. Die triumph 3 cillinders doen echt niet onder voor de z750.. Ik heb zelf een triumph 955i gehad, dat gaat als de brandweer .. Het zijn overigens wel fijne fietsen m.b.t. het koppel van de motor. Een keer misschakelen in de bocht is geen probleem voor deze fietsen.

lees mijn verhaal nog een keer, ik verlies de Triumph in het sportievenakedsegment boven de z750
 
Terug
Bovenaan Onderaan