gsr600 2006 uitgevallen op snelweg

FerNTD

Die hard MF'er
26 sep 2009
682
0
NTD
Help,

Gisteren reed ik op de snelweg, 120 km/h, en moest mijn snelheid verlagen naar de 80 km/h zone. Toen ik op de juiste snelheid kwam wilde ik weer wat gas geven. Er gebeurde helemaal niets meer en ik moest naar de vluchtstrook. Nadat ik daar even gekeken had heb ik geprobeerd de motor weer te starten. De motor maakte wel het startgeluid, echter sloeg de motor niet meer aan, alsof er geen benzine meer was, uiterrad zat de tank vol.

Wie weet wat het probleem zou kunnen zijn?

Accu is dus goed, brandstof is goed, verder nooit problemen gehad tot.... :(
 
Ik zou eerst naar je bedrading kijken bij je accu.

Hetzelde heb ik ook gehad met mijn Honda, ik was gelukkig 100 m van mijn huis terwijl ik er een rit had opzitten van 225km.
Heb de zijkappen eraf gehaald en wat bleek, er waren 2 draden door kortsluiting door gebrand. :(
2 nieuwe erop gesoldeerd en starten en lopen. :]
 
Bedankt voor de eerste reacties.
Ik kan/ga zaterdag maar even sleutelen.
Ik hoop er zelf uit te komen maar jullie gaan het probleem horen.

Ik hoop niet dat het de eerste nachtvorst was waar de motor last van had.
 
Bedankt voor de eerste reacties.
Ik kan/ga zaterdag maar even sleutelen.
Ik hoop er zelf uit te komen maar jullie gaan het probleem horen.

Ik hoop niet dat het de eerste nachtvorst was waar de motor last van had.

Dus de motor start nu nog steeds niet? Sommige modellen/merken hebben last van bevriezende carbs, ook al is het nog een paar graden boven nul.

Als er een accupool los zit op de accu kan het maar zo wezen dat de motor opeens de geest geeft.
Maar dan werkt bij mijn weten het dashbord ook niet meer, en de startmotor zal dan ook niet meer rondgaan.
Bij sluiting is het maar net de vraag wat er precies gebeurd.
Het zou ook nog kunnen dat het gewoon bijv. een zijstandaardschakelaar is die niet meer goed is.

Het zou ook een vacuumslangetje kunnen zijn van de vacuumafsluiter in de benzineleiding (als die op de motor zit).
Een klein scheurtje en hij trekt te weinig vacuum, en dan staan even later de vlotterkamers leeg.
Of de tankontluchting zit verstopt. Meestal had je van te voren al wel wat moeten merken, als het 1 van deze 2 is.

Vaak is het iets simpels.
Ik zou de benzine aanvoer naar de carbs controleren. (of er echt wel benzine uit de slang komt naar de carbs). En elektrisch alles nalopen. Stekkerverbindingen op corrosie, de aardeaansluiting van de accu op het blok/of frame en een eventuele kortsluiting van een draad.
 
Ik vind het alleen voor een elektronisch probleem vreemd dat hij na 3 kilometer zomaar stopt. En idd dashboard en startmotor werken gewoon

Je moet niets bij voorbaat uitsluiten. Een slechte aarde(corrosie) of corrosie op stekkerverbindingen kan hele rare sympthomen veroorzaken.

Gewoon bij het begin beginnen.
Bij het brandstofgedeelte begin je bij de tank, bij elektrisch begin je bij de accu, alles wat je zelf na kunt kijken en schoonmaken, systematisch na te lopen.
Als het iets simpels is, loop je er vanzelf tegen aan.
 
misschien heb ik er overheen gelezen maar wat is het bouwjaar en het type? dat geeft een beter beeld (carbs of niet en zo).

mocht je toch carb's hebben zou ik eerst controleren of de benzine toevoer klopt dit hoeft ook niet heel moeilijk te zijn ;) zelf ken je de motor het beste denk ik maar met de info die we nu hebben is het gewoon gokken ;) check eerst ff dat lijstje dan kom je denk ik al een heel eind :Y .




(vast al na gekeken maar heb je niet per ongeluk de killswitch om gezet :X je zal niet de eerste zijn)



GR NEMO
 
misschien heb ik er overheen gelezen maar wat is het bouwjaar en het type? dat geeft een beter beeld (carbs of niet en zo).

mocht je toch carb's hebben zou ik eerst controleren of de benzine toevoer klopt dit hoeft ook niet heel moeilijk te zijn ;) zelf ken je de motor het beste denk ik maar met de info die we nu hebben is het gewoon gokken ;) check eerst ff dat lijstje dan kom je denk ik al een heel eind :Y .




(vast al na gekeken maar heb je niet per ongeluk de killswitch om gezet :X je zal niet de eerste zijn)



GR NEMO
Gsr600 2006, en als de killswitch aan staat kan ik niet starten, nu slaat hij alleen niet aan.
 
Had dat model een paar jaar geleden niet al een terugroepactie met betrekking tot de spanningsregelaar?

En op het moment is er weer een terugroepactie in verband met de rempomp, overigens.


Laat maar: Gaat om een GSR, niet om een GSX-R :o
 
Laatst bewerkt:
Ja als je heel hard met de spanningsregelaar op de ECU slaat _O-

Dat mag je ze bij Yamaha dan eens uit gaan leggen. M'n vorige (2008) R6 heeft er behoorlijk wat ellende mee gehad en dat was schijnbaaar pas weg nadat de ECU vervangen was (fiets was toen (gelukkig) al niet meer in mijn bezit).
 
Laatst bewerkt:
Gelukkig de motor rijdt weer!

Oorzaak eerlijk gezegd niet gevonden.
Nadat ik de accu helemaal had opgeladen ben ik gaan meten.
Ik ben begonnen met alle zekeringen eruit en erin te steken. Alle zekeringen goed.
Vervolgens alle relias en andere stekkers losgehaald en terug gestopt. Dus ook de spanningsregelaar.'
Hierna contact aan en de motor kon starten. Ik denk een geval van oxidatie van een contactpunt.
Alle punten dus een beetje schoongemaakt en contactspray erop gesmeerd.

Voorlopig is kijken of het goed blijft werken.

Bedankt voor alle reacties.
 
Terug
Bovenaan Onderaan