knipbaar 'plastic' spiegel?

sammie

MF veteraan
10 nov 2003
31.088
8.234
Assen
Hoi Mensen,
tussen de kist onderdelen van mijn 1967 jawa die ik in ere ga herstellen zit een 'bar-end' spiegel bij, maar zonder het glas.. nu lijkt me niet dat spiegelglas in dit model los te koop is.. maar er is ook kunststof 'spiegel' te koop? werkt dat net zo goed?
Of heeft iemand een andere oplossing?
 
ga naar een goede glaszaak (glaszetter)
die maken het zo voor je op maat...

Even een kartonnetje knippen in de juiste maat en ze snijden het zo voor je uit spiegelglas..
 
Hoe zit het glas bevestigd in de houder, is dit met een kunststof randje of zit dit gelijmd.
Misschien even een fototje van de spiegel, maakt het wel makkelijker.

Op zich is spiegelglas best goed te snijden, gewoon met een glassnijder, zou wel zo dun mogelijk glas zoeken, iets van 3 mm.
Het moeilijke zit hem in de ronde vorm, je zult een hoop extra lijntjes moeten snijden, zodat ie daarlangs afbreekt.
 
ieder zijn vak...zeg maar..

heb het ooit geprobeerd bij een workshop glas in lood (jaja, samen met mijn moeders, anders mocht ik niet binnen..leeftijd van gemiddeld 70) Het viel echt heeeeel erg tegen.

Hopelijk lukt het...
 
Laatst bewerkt:
Spiegelplastic is rut ( maar je kan het bestellen bij Conrad ) , word gebruikt in de modelbouw.
Een lokale modelbouw shop of brei / hobbywinkel zal t ook wel hebben.

Heb er mee geëxperimenteerd om het te gebruiken voor een ietwat door mij vermoorde
spiegel..

Oordeel: ziet er geinig uit, in het verkeer totaal onbruikbaar.
Het word een lachspiegel , hoe mooi vlak je het ook krijgt .

Zelf echt spiegelglas snijden is een kunst , het kán wel voor nood..
( heb die spiegeltegeltjes van de Gamma gebruikt )

Snijden, en voorzichtig met een diamanttol bijwerken..
Mooi word het niet, bruikbaar tot je een vervanger kan scoren bij een glas winkel.
T is echt een kunstje om het mooi te kunnen :)
 
Spiegelplastic is rut ( maar je kan het bestellen bij Conrad ) , word gebruikt in de modelbouw.
Een lokale modelbouw shop of brei / hobbywinkel zal t ook wel hebben.

Heb er mee geëxperimenteerd om het te gebruiken voor een ietwat door mij vermoorde
spiegel..

Oordeel: ziet er geinig uit, in het verkeer totaal onbruikbaar.
Het word een lachspiegel , hoe mooi vlak je het ook krijgt .

Zelf echt spiegelglas snijden is een kunst , het kán wel voor nood..
( heb die spiegeltegeltjes van de Gamma gebruikt )

Snijden, en voorzichtig met een diamanttol bijwerken..
Mooi word het niet, bruikbaar tot je een vervanger kan scoren bij een glas winkel.
T is echt een kunstje om het mooi te kunnen :)


*D
 
Terug
Bovenaan Onderaan