relais probleem

cbr1000f

Die hard MF'er
17 apr 2004
339
4
monster westland
Ik heb een xenon kit in mij koplamp geplaatst maar in de bedrading zit een 4 polig relais dat als de verlichting aan gaat die rechtstreeks via de accu voeding krijg, dit is standaard een werkt ook goed.
Nu heb ik ook een relais erbij gekocht dat als de verlichting aan gaat het relais pas na 10 sec. schakel deze is 5 polig volgens de leverancier geen probleem, maar als ik deze in de relaisvoet plaats schakelt het licht niet aan ik hoor hem niet klikken.
Als ik hem aansluit op een Lose voeding schakelt die wel ik heb een foto gemaakt van het relais want die tekeningen op het relais zeggen mij nooit wat misschien weet iemand hier nog wat
full
 
85 - van accu
86+ van accu
- van xenon moet gewoon "intact" blijven

+ van xenon laat je van 30 naar 87 lopen.

--edit---

Wacht wel ff totdat iemand dit bevestigd.. het is al even geleden voor mij :)
 
Laatst bewerkt:
30= continue voeding accu (klopt)
85 is geschakelde voeding Is de massa (-)

86 is massa van de geschakelde 85 Is de geschakelde plus 12 V (+)

87 is de uitgaande naar verbruiker.
Klopt

De vertraging wordt electronisch verkregen en is dus polariteitsafhakelijk. Vandaar mijn veranderingen hierboven.

Jaap.

Iemand is mij al voor geweest zie ik net.
 
Laatst bewerkt:
op de draadboom van de xexon zitten draden voor + en - dimlicht en + en - grootlicht kan het zo zijn dat ik nu de + en de - heb omgewisseld dat de 4 polige dan wel werkt maar de 5 polige niet omdat die electronisch schakelt en polariteitsafhakelijk is
 
op de draadboom van de xexon zitten draden voor + en - dimlicht en + en - grootlicht kan het zo zijn dat ik nu de + en de - heb omgewisseld dat de 4 polige dan wel werkt maar de 5 polige niet omdat die electronisch schakelt en polariteitsafhakelijk is
De relaisvoet die jij gebruikt zal bedoeld zijn voor een 4-polig relais en dus zeer waarschijnlijk de 5 aansluiting missen. Verder is jammer genoeg de lay-out van relaisvoeten niet standaard en zal je op de relaisvoet aansluitingen moeten omwisselen of bijmaken.

Hierbij een link naar de contactbezetting van de relaisvoet:

http://www.lkk-ae.com/product_view.aspx?id=83
 
Laatst bewerkt:
ik heb weinig verstand van deze dingen maar dat had je al door anders had ik hier ook niet langs gekomen met mij probleem
maar de 4 polige aansluitingen zitten toch op de zelfde plaats als de 5 polige alleen is dan een extra 87a en voor dat die schakelt staat er stroom op 87a en na dat die schakelt op 87
 
maar de 4 polige aansluitingen zitten toch op de zelfde plaats als de 5 polige alleen is dan een extra 87a en voor dat die schakelt staat er stroom op 87a en na dat die schakelt op 87
Dat is maar de vraag of dat de aansluitingen op de relaisvoet overeenkomen.

In ieder geval moet het zo zijn op de relaisvoet:
85 (1) - 12 V massa
86 (2) + 12 V van kontaktslot (geschakelde voeding)
30 (3) + 12 V van accu
87 (5) naar belasting (ballast) van de Xenon.
 
Laatst bewerkt:
heb tussen het relais en het voetje draadjes met mannetjes en vrouwtjes om te kunnen meten tussen die twee alles doet zoals die het moet doen maar hij schakelt niet om na 10 sec denk dat ik hem maar over de schutting gooi en er mee leert leven
 
Heb je op 86 daadwerkelijk een +12V?
Bij een normaal wisselrelais kan je 85 en 86 zonder problemen omdraaien. Bij dit relais met tijdsvertraging kan dat niet. Vandaar dat het oude relais wel gewoon werkt.

Misschien dat het tijdsrelais stuk is door verkeerd aansluiten. Je kan proberen om 85 en 86 om te draaien, kijken wat er dan gebeurt.
 
Terug
Bovenaan Onderaan