onderhoud en km stand

RedlineBeatz

MF'er
15 jan 2014
30
0
Grimbergen
zit namelijk met de vraag: wat zijn veel km voor een motor?
hoevaak moet je op onderhoud gaan en wat wanneer vervangen?
dit zou namelijk over een 600 gaan waarmee gestunt zal worden.
een model heb ik nog niet op het oog, wegens teweinig kennis over motoren.

mvg.
 
50000 voor een supersport vind ik niet veel. 100000 heb ik zoiets van dat hij zijn beste tijd heb gehad. Voor toermotoren 150000 easy. Bij alles geld, wel met het nodige onder en beurtjes/ normaal warmrijden.
 
Waar dan bij de meeste nieuwere motoren de snelheid en km's vanaf de uitgaande as van de versnellingsbak gehaald wordt... dus niets te maken met voorwiel.
 
Laatst bewerkt:
Als je al zo weinig van motoren af weet zou ik in ieder geval gewoon een omgebouwde motor kopen. Een schadefiets ombouwen tot stuntbike kost ook een klein fortuin en je kan bij het demonteren van de spullen ook nog lelijke verassingen tegen kom als bijv. een scheur in het frame, zeker in het geval van een Kawasaki.


Qua onderhoud is het niet zo spannend, jaarlijks beetje de filters, olie en remvloeistof vervangen, remblokken regelmatig controleren en eens in de zoveel tijd de klepspeling, en natuurlijk spul repareren dat evt. stuk gaat ;) .

Heeft bij stuntmotoren verder niets met gereden km's van doen meer met draaiuren.
 
Laatst bewerkt:
Lijkt me dat als je een motor gaat gebruiken als stuntmotor dat die onderhoudsintervallen in KM niks zeggen. Over het algemeen zal je met een stuntmotor niet veel KM maken. Zaken als koppeling voorvork ketting en dergelijke hebben op een stuntfiets veel meer te lijden dan op fiets die normaal gebruikt word.
 
Als je al zo weinig van motoren af weet zou ik in ieder geval gewoon een omgebouwde motor kopen. Een schadefiets ombouwen tot stuntbike kost ook een klein fortuin en je kan bij het demonteren van de spullen ook nog lelijke verassingen tegen kom als bijv. een scheur in het frame, zeker in het geval van een Kawasaki.


Qua onderhoud is het niet zo spannend, jaarlijks beetje de filters, olie en remvloeistof vervangen, remblokken regelmatig controleren en eens in de zoveel tijd de klepspeling, en natuurlijk spul repareren dat evt. stuk gaat ;) .

Heeft bij stuntmotoren verder niets met gereden km's van doen meer met draaiuren.

dan gaan we dat nakijken bij de dealer he :)
 
Misschien toch even wat meer specifiek uitleg geven wat je met de motor wil gaan doen.
Wil je een toermotor waarmee je kunt stunten, of een stuntmotor waarmeer je kunt toeren?
 
Koop dan een oudere supersport en koop er dan gelijk een andere velg extra waar je je stunt vertanding op zet.


Maar heb je al informatie gelezen/gevraagd op het stunt topic?
Dat zijn meestal de mensen die je informatie en ervaringen kunnen geven. :)


En dan hoef je niet voor elke vraag een nieuw topic te openen. ;)
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan