Maxim XJ650 remblokken vervangen

Debian

Rookie
19 jan 2014
19
8
Hallo, vorig jaar heb ik mijn motorrijbewijs gehaald en ik heb een oude Yahama Maxim XJ650 over kunnen nemen voor een klein prijsje. Ik heb er fijn op kunnen rijden afgelopen zomer maar hij is wel nodig toe aan wat onderhoud. De achtervering veert niet meer (redelijk oncomfortabel met kuilen en hobbels) en de voorrem is nodig toe aan onderhoud want ik hoor metaal op metaal als ik rem en als ik stil is het wiel soms geblokkeerd door de schijfrem. ik wil dit eerst oplossen voordat ik er weer op ga rijden want dit voelt niet veilig.

Ik heb vroeger veel gesleuteld met brommers en uit ervaring weet ik dat remblokken eenvoudig zijn te vervangen. Omdat ik op het moment geen vervoer heb wil ik ze op internet bestellen alleen heb ik wat moeite om remblokken te vinden op internet voor de Yahama Maxim. Bij het zoeken ben ik uiteindelijk hier terecht gekomen. Weet iemand welke remblokken ik nodig heb, specifiek voor de Yahama Maxim of zijn ze universeel? En eventueel een adres waar ik ze kan bestellen.

Wat er mis is met de achtervering moet ik nog uitzoeken, het enige wat ik heb gezien is dat ze ingedrukt zitten en niet meer omhoog komen. Alleen een enkele keer als ik afstap en de motor op zijn standaard zet veren ze opeens omhoog.
 
Laatst bewerkt:
Hoi,
Ik heb zelf 2 maxims en weet er wel iets van.
Je moet de remblokken hebben waar maar aan 1 kant een pin doorgaat.De andere kant haak je in de caliper.
Als de veren ingedrukt blijven lijkt me dat dat de zuiger(s) in de schokbreker vastzitten.
Geen idee of je dat los kunt krijgen.
Mocht je in de buurt van zutphen wonen wil ik je met alle plezier eens helpen.

onderdelen yamaha xj650 motorcycle accesoires reserveonderdelen originele

Yamaha XJ650 MAXIM 1981 (B) USA FRONT BRAKE - CALIPER - buy original FRONT BRAKE - CALIPER spares online


succes
Derk
 
Ervan uitgaande dat je een XJ650K uit 1983 hebt, zitten er de volgende remblokken op:

Yamaha onderdeelnummer: 4H7-W0045-09
Vesrah (omnummertool achter de link) onderdeelnummer: VD-216

Dat is HIER te krijgen voor €21,95 per set.


Voor echt specifieke informatie moet je wat meer gegevens meegeven.....
Maxim's zijn er in alle maten en soorten, net als XJ's.....

Schokdempers zijn origineel onbetaalbaar, maar bij Louis is goede imitatie te krijgen:
Bekleidung, Helme und Motorradzubehör | Louis Motorrad & Freizeit
 
Laatst bewerkt:
@ wolves: inderdaad, de 2e in het rijtje.
@ Vmax: waarom denk je dat de xj uit '83 is?
Omdat dat de meest voorkomende is...

Maar zoals gezegd, hoe meer info, hoe juister de informatie....


De achtervering is gewoon versleten, leeg, op, kapot....
Het is niet alleen oncomfortabel om zo rond te rijden, maar gewoon ronduit gevaarlijk.
Het hele rijgedrag / de hele wegligging van de motor is niet zoals het hoort...

Mocht TS een stapje hoger willen.....hier staat nog een XJ700X (watergekoeld) uit 1986 met een beetje werk.....(carbs)....
 
Laatst bewerkt:
FA061.gif
 
Sorry voor de late reactie. Ik heb een verzekering waarbij ik in de winter niet kan rijden, dus ik ben er afgelopen tijd niet zoveel mee bezig geweest. Het bouwjaar is 1981, en het zijn inderdaad de remblokken met de pin aan de zeikant. Bedankt voor de tips, ik heb ze besteld.

Nu nog de schokdempers achter. In de bochten voelde het inderdaad gewoon gevaarlijk zonder achtervering. Die van Louis zien er prima uit, ga ik bestellen. :)
 
Sorry voor de late reactie. Ik heb een verzekering waarbij ik in de winter niet kan rijden, dus ik ben er afgelopen tijd niet zoveel mee bezig geweest. Het bouwjaar is 1981, en het zijn inderdaad de remblokken met de pin aan de zeikant. Bedankt voor de tips, ik heb ze besteld.

Nu nog de schokdempers achter. In de bochten voelde het inderdaad gewoon gevaarlijk zonder achtervering. Die van Louis zien er prima uit, ga ik bestellen. :)

Neem kontakt op met Roukema, die heeft ze zeker dezelfde als voor de XJ700

EBC Remblok set Organisch FA088 [FA088] - €18.00 : Roukama Japparts, De complete motor onderdelen webshop
 
Oei, daar is een topic over, lees dat eerst even.
Ik heb geprobeerd het bewuste topic te zoeken:

De zoekactie nam meer dan 15 seconden in beslag en is derhalve gestopt. Verander de zoekstring (vooral de phrase search gedeelten, als je deze gebruikt) en probeer het opnieuw.

Heb je een link voor me? Laat maar, al gevonden.....
Jammer, want ik had alleen goede ervaringen met deze meneer Dennis.
Altijd snelle levering in mijn geval. De onderdelen waren ook echt zoals op de website beschreven en de prijzen waren ook niet slecht... €60,- voor een werkende CDI die al jaren niet meer leverbaar is, was toch echt een goede deal....

@TS:
Waar woon je ergens?
Als de schokdempers van een Maxim X hetzelfde zijn, zou ik misschien nog een setje hebben......ergens.......(moet ik wel goed zoeken....)
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan