Show hier je nieuwe gereedschap "X" : Tools rule!!

Status
Niet open voor verdere reacties.

G. BRASLETTI

MF veteraan
Donateur
19 jun 2006
26.394
6.304
Voorne aan zee
Show hier dus al je nieuwe/oude/verse/vage/gejatte/gevonden/antieke/zelf-bedachte gereedschap dat je met de sleutelaars wilt delen!​


Gereedschap gerelateerde Links:


http://www.buitelaar.nl (Gereedschapswebshop)​
Handige topics wat betreft het gebruik van gereedschap:



images

B496145.jpg

images

images

foto%20merken%20website(1).jpg

images
8714678180002_logo%20ironside.jpg
 
Laatst bewerkt:
Present!

Net eens even lekker lopen kloten in de garage. Afgelopen zomer heeft mijn gereedschap in een half open schuur gestaan en ik denk dat een paar dagen mist niet erg fijn was... Alles werkt perfect en nauwelijks last van roest.. Op mijn bitsetje van Mannesmann (ik gesloten doosje nog wel) na.. aardig roestig. Had er al wat olie opgemikt maarja, dat haalt de roest niet weg en de hele tijd vette klauwen schiet ook niet op...

Net dus even van een blikje een simpele polijstcentrifuge gemaakt. Bout derin in de boormachine, bitjes in et blikkie met wat droog zand (buiten gepakt, op aluminiumfolie op de kachel gedroogd :+ ) en draaien maar. Zal zo wel even een foto plaatsen. Draait nu lekker rondjes. Zo eens kijken of het het gewenste effect heeft gehad of niet.
 
om even terug te komen op vorige topic, rubber onderlangs je garagepoort. mijn sectionaalpoort heeft dat standaard voor een dikke cm, maar ergens is in de loop der jaren een vouw gekomen in de lap, heel klein, maar genoeg voor een muisje :(
 
Misschien klein beetje offtopic maar ik zie genoeg mooie hobbyschuurtjes met een mooi beton vloertje erin...
Nu vraag ik me af hoe jullie de betonvloer hebben afgewerkt?
Bij mij in de schuur blijft die namelijk stof afgeven..
 
facom, kwaliteit valt me zwaar tegen voor het geld. heb hier een hele lading van die tangen liggen. handvatten zitten allemaal los. je knijpt de handgrepen met een beetje kracht al tegen elkaar aan slecht afgewerkt. geef mij maar andere merken


Die witte griptangen zijn echt ruk maar verder heb ik nog geen problemen gehad met de Facom tangen.
Het is geen Knipex kwaliteit maar slecht zijn ze zeker niet.
 
Da,s leuk als je vloer brandschoon/vetvrij is, anders geen hechting.
Komt bij dat eigenlijk je hele schuur/werkplaats leeg moet voor een aardig resultaat.

Ik gebruik steenolie, is kleurloos en werkt makkelijk...

http://shop.groveko.nl/Litol-steenolie-10-Liter-d19991.aspx

Ik heb een ander merk maar het idee is hetzelfde.


Dat rol je dan 1x op een nieuwe betonvloer en klaar? Of elk jaar opnieuw behandelen?
Hoeveel verbruik je ongeveer per m2 ?
 
Misschien klein beetje offtopic maar ik zie genoeg mooie hobbyschuurtjes met een mooi beton vloertje erin...
Nu vraag ik me af hoe jullie de betonvloer hebben afgewerkt?
Bij mij in de schuur blijft die namelijk stof afgeven..


heb er eerst wat egaline over gedaan en daarna zo'n 2 componenten verf/coating van alabastine. Makkelijk schoon te houden :Y
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan