husaberg 450 fe lampen branden door

Uberme

Rookie
8 mrt 2011
20
0
Hallo .

Ik heb een probleem met mijn husa .

De lampen blijven door branden en meet wissel spanning op de koplamp.

Ik heb net een nieuwe spannings regelaar er op gezet met de hoop dat het probleem voor bij zou zijn maar helaas.

Op het achterlicht (led) meet ik als ik een beetje gas geef 18 Volt . hetzelfde als met mijn oude spannings regelaar .

Is er iemand die mij hier mee kan helpen ik kom er niet uit .

Mvg Dennis
 
Heb dit ooit ook bij mjn suzuki sp370 gehad. Bleek meerder slechte massa punten te zijn.
Heb dus toen al deze dingen nagelopen,en daarna kwam het nog maar zelden voor dat er een lamp door-brande.
Zeker een punt om even na te kijken.
 
heb de massa nagekeken maar de kabels zijn goed en het contact met het frame ook heb het nog even iets opgeschuurd maar geen verandering.

Heb er ook een extra aarding bij gelegt van de bobine naar het blok maar dat heb ik nog niet kunnen meten .

Hoop dat er nog andere dingen kunnen zijn .
 
Hallo .

Ik heb een probleem met mijn husa .

De lampen blijven door branden en meet wissel spanning op de koplamp.

Ik heb net een nieuwe spannings regelaar er op gezet met de hoop dat het probleem voor bij zou zijn maar helaas.

Op het achterlicht (led) meet ik als ik een beetje gas geef 18 Volt . hetzelfde als met mijn oude spannings regelaar .

Is er iemand die mij hier mee kan helpen ik kom er niet uit .

Mvg Dennis

18 volt is wel wat te fink.

zoek uit waarom er 18 volt op je systeem zit.
 
heb je en schema van je motor?
ik neem aan dat je en accu in je motor hebt?
Dan is het raar te noemen dat je wisselspanning meet op je koplamp.
Meet je achter op de led wel dc?
Misschien werkt de regelaar niet op de koplamp maar alleen op de rest.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Op mijn achterlicht meet ik wel gelijkspanning 14 volt stationair . En veel gas geef 18 volt piek .
heb een schema van internet handleiding van de husaberg . Heb nog niet het heleschema na gelopen maar wel het groten deels van de lampen en naar het achterlicht is die goed .

de ontsteking geeft altijd meet als 12 volt en daar iz de spanningsregelaar voor die brengt de boel omlaag maar 12 volt ongeveer.
Maar deze sr kreeg ik vandaag binnen van brouwer . Dus moet er vanuitgaan dat die goed is .

Ja is met accu de gelijkrichter die in de sr zit hoort het om te zetten naar dc dacht ik .

vind het raar omdat het niet wordt omgezet naar 12 volt . Zit trouwens een net nieuwe accu in en nieuwe 10 amp zekering en nieuwe massa kabel van de accu
 
Op mijn achterlicht meet ik wel gelijkspanning 14 volt stationair . En veel gas geef 18 volt piek .
heb een schema van internet handleiding van de husaberg . Heb nog niet het heleschema na gelopen maar wel het groten deels van de lampen en naar het achterlicht is die goed .

de ontsteking geeft altijd meet als 12 volt en daar iz de spanningsregelaar voor die brengt de boel omlaag maar 12 volt ongeveer.
Maar deze sr kreeg ik vandaag binnen van brouwer . Dus moet er vanuitgaan dat die goed is .

Ja is met accu de gelijkrichter die in de sr zit hoort het om te zetten naar dc dacht ik .

vind het raar omdat het niet wordt omgezet naar 12 volt . Zit trouwens een net nieuwe accu in en nieuwe 10 amp zekering en nieuwe massa kabel van de accu

brouwer+Husaberg in één topic :?

Maar goed, een gelijkrichter maakt van wissel gelijk. Een spanningsregelaar maakt van X input een min of meer constante Y output.

Heb jij nu alleen een gelijkrichter, of een combi module?

Tis maar even voor de zekerheid.

Enne, nameten is helemaal zeker weten :Y
Voor t zelfde geld zit er een gelijkrichter al direct bij de dyname, dat weet ik ook niet bij deze motoren.

Vandaar dat een schema (zoals VDV terecht vraagt) ook wel handig. En nameten is helemaal toppie om er achter te komen hoe en wat.
 
Deze?


nope, is van een WR450F


Deze dan?
Husaberg%2BFC,%2BFX,%2Band%2BFS%2B2003%2BElectrical%2BWiring%2BDiagram.jpg
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Dat staat misschien wel op de tekening, maar het lijkt me stug. Er staat op de dynamo dat het een 3 fase is, maar er gaan maar 2 draden naar de regelaar. Waarvan er eentje zelfs voor de regelaar al word afgetakt naar de verlichting.

Ergens ziet dit schema er niet erg betrouwbaar uit als je het mij vraagt.
 
heen rijden wordt lastig is nogal ver rijden .

Deze tekening had ik bij de owners manual van een husaberg 450 fe 2005 en dit type heb ik ook dus nam ik aan dat dit schema er bij hoorde .

en ja die aftakking van de dynamo zag ik net ookal zitten maar de kabels lopen netzo als op de tekening
 
Terug
Bovenaan Onderaan