zuiger kapot kawasaki 125 2 takt

Imprezino

Rookie
2 dec 2013
2
0
Beilen
hallo,
ik heb even een vraagje, weet niet of hier veel 2 takt experts zijn.
ik heb een kawasaki kx 125 e1 uit 1986

nou heb ik toen deze was vastgelopen, een nieuwe nicasil laag erin laten zetten, en een nieuw zuigertje. kosten: 480 euro

nou heb ik alles correct gemonteerd, goeie olie, enz. ben rustig aan het inrijden, en na 3 uurtjes rijden trap ik hem op zijn staart.
alles gaat verder goed, totdat na een uurtje ineens mijn motor uit valt en niet meer wilt starten. geen compressie meer,

dus ik haal mijn top end uit elkaar, cilinder is niks aan te zien maar aan de zuiger wel.
nu heb ik inmiddels al een nieuw zuigertje gekocht. alleen ben toch wel benieuwd hoe dit komt, zodat ik niet weer voor niks een zuigertje koop.
heb de juiste olie gebruikt, goed gemengd, genoeg koelvloeistof, goed ingereden en ga zo maar door.

het lijkt wel of er iets los is gekomen en in mijn verbrandingskamer heeft rond lopen zweven.
nou had ik nog wel een paar braampjes in de cilinderkop zitten van de vorige vastloper. kan dit losgekomen zijn toen ik de motor op zijn donder gaf?

sorry voor het lange verhaal, hoop dat iemand mij wat meer duidelijkheid kan geven.

Gr Milo
 
Waar is de zuiger gescheurd. Op de kopse kant, zijkant, onderkant ? En wat versta jij onder goed inrijden... Hoe was de kleur van de bougie toen je erachter kwam ? In welke staat verkeerd je krukas/lagers zoals big-end en naaldlager van pistonpen en speling zowel radiaal als axiaal...
 
Laatst bewerkt:
Heb je de krukaslagers wel gecontroleerd op speling ?

Die kunnen stuk gaan als je een vastloper krijgt.

Overigens niet alleen de krukas lagers, maar ook het big-end lager, en natuurlijk small-end, maar dat zal je ook wel snappen.
 
stukjes lager die ertussen gedraaid zijn of oude stukjes die nog in het blok lagen,mischien tussen lager en keerring. die je niet kon zien liggen.
als je het blok volledig uit elkaar haalt ben je pas zeker ;)
 
Terug
Bovenaan Onderaan