Uitlaatdemper gsx-r 600

CorneK

Rookie
3 jan 2014
16
0
Hallo,


Ik heb wat vragen over de aanschaf van een sportdemper, ik heb een suzuki gsxr 600 uit 2006 waarvan ik de originele demper wil vervangen door een sportdemper.

Ik heb een demper van Leovince op het oog. Als eerste zou ik graag willen weten van de mensen die ervaring met deze demper hebben, wat jullie ervaring hiermee is.
Ik heb een plaatje van de demper toegevoegd.

Aangezien mijn originele demer vastzit aan de katalysator, en deze dus komt te vervallen vraag ik mij af of de nieuwe demper direct op de uitlaatbocht kan worden aangesloten, of moet er nog een stukje pijp etc. tussen?

Als laatse vroeg ik mij af of het nodig is de motor te laten remappen na het bevestigen van deze demper, ook aangezien de originele katalysator vervalt.


Wat meer duidelijkheid zou mij erg helpen met een keuze te maken, dus alvast bedankt voor jullie reactie.



Mvg,
Corné
full
 
Laatst bewerkt:
Er zit al een linkpijp aan de demper vast, dus als deze demper voor jouw motor en bouwjaar is kan je er van uit gaan dat je hem er zo op kan schroeven.

Afstellen, zeker omdat de katalysator eruit is, is wel wenselijk. Je motor zal er niet meteen stuk van gaan maar 9 van de 10 keer ga je wel meer last krijgen van een vermogensdip en slechter oppakken.
 
Hallo heb nog een Laser catvervanger liggen voor de GSXR750 /600 van model 2006.
Van daaruit past elke voor die motor bestemde sportdemper weer.
Van daaruit is het ook zeer simpel zelf en GP demper aan te passen
full
 
Bedankt voor de reacties alvast.
kunnen jullie mij ook nog wat vertellen over de demper opzich.
Is dit een goede keus, of beter voor een andere gaan....


mvg,
Corné.
 
Hallo.

Die kun je met een gerust hart kopen want LeoVince maakt kwalitatief erg goede uitlaten.
Je kunt ook voor een Akraprovic gaan maar die zijn meestal nogal wat prijziger.

Groeten Tom.
 
Terug
Bovenaan Onderaan