Honda CBF deel 5

Status
Niet open voor verdere reacties.
Die onderste is inderdaad lastig, heb ik zelf ook mee gehannest.
Mss helpt dit: je moet beide kuipdelen goed aandrukken en dan het pennetjes erin stoppen, en goed indrukken, dan ging het bij mij wel goed.
Het is een beetje vingerspitz gevoel.

Hey Bulldozer.

Ik lees nu pas je tip. Beide kuipen zitten er ondertussen op.

Maar jouw tip is het inderdaad. Ik denk dat ik bij het induwen van die pen, dat dunne flapje achteraan omhoog duwde. Ben er effe bij gaan liggen; 2 delen vastgehouden, pen erin, centraal pinnetje gelijk duwen en klaar.

Dus de ZUMO staat erop *O*

Nu eens kijken hoe basecamp werkt .... wordt ook nog een leuke opdracht.
 
Weten jullie of er nog gestrooid is na de laatste regen periode?
Ik heb wel zin in een ritje, maar zonder pekel gevaar...

Gisteren toen ik gereden had. Kwam ik wel terug met een super dun wit laagje stof waarschijnlijk is dit zout maar niet veel. Vanavond kwam ik nog wel een strooier tegen.
 
Hmm, dan wacht ik nog maar even met een langere rit.
Zijn ze toch weer aan het strooien dus, hoewel lokaal valt het hier wel mee..
 
@Winchester:
foto :-)
Zou graag willen weten hoe je hem nu uiteindelijk gemonteerd hebt!

@Bulldozer:
de fiets gaat niet gelijk kapot hoor van een klein beetje pekel..... Rij de hele winter door :-)
 
~Gerretje schreef op 04 februari 2014 @ 08:14:[/

@Bulldozer:
de fiets gaat niet gelijk kapot hoor van een klein beetje pekel..... Rij de hele winter door :-)


Nou m'n ervaring tot nu toe is dat een beetje water op de bouten al roestvorming geeft.
En ik heb geen zin om de cbf steeds af te spoelen of te poetsen.
Vandaar dat ik graag droog weer zonder pekel op de weg wil voor ik ga rijden. :)
 
@ gerretje, ik heb bij waypoint een beugel gekocht die je bevestigd tussen je kuip en raam.
beugel is niet echt goedkoop (80,-) het voordeel is dat de garmin nu boven de cockpit zit en dat je op deze beugel meerdere dingen kunt monteren.
in mijn geval komt er nog een camera op.
full
 
@Winchester:
heb ooit gekeken voor zo'n steun bij Waypoint voor de 600 maar ze hadden toen alleen risers. Is dit degene voor de 1000? En zo ja, enig idee of deze ook op de 600 past?

Groeten Gerwin
 
het is idd de MS Steun voor de 1000 en de varadereo.
echter....ik heb zelf een 600 en had deze beugel besteld om te kijken of het paste.
en ja, hij past gewoon. :}
zitten volgens mij niet echt verschillen Qua maten van de 600 of de 1000.
inmiddels heb ik waypoint op de hoogte gesteld van mijn bevindingen en ze zouden het ook aanpassen op de site.
 
Laatst bewerkt:
Hoe kan het eigenlijk als een motor een tijdje stilstaat dat het starten niet zo soepel gaat. Dit was bij mij het geval. Mijn CBF,je deed het wel. Maar liep ook een tijdje niet mooi stationair. En viel zelfs met choke open nog een keer uit. Moet er dan bijv. opnieuw brandstof rondgepompt worden in de carburateurs. Aan de accu kan het niet gelegen hebben zit net een nieuwe in en de hele periode van de druppellader gesnoept.
 
Laatst bewerkt:
Hoe kan het eigenlijk als een motor een tijdje stilstaat dat het starten niet zo soepel gaat. Dit was bij mij het geval. Mijn CBF,je deed het wel. Maar liep ook een tijdje niet mooi stationair. En viel zelfs met choke open nog een keer uit. Moet er dan bijv. opnieuw brandstof rondgepompt worden in de carburateurs. Aan de accu kan het niet gelegen hebben zit net een nieuwe in en de hele periode van de druppellader gesnoept.

Brandstof in de carburateur beetje verdampt, wat vocht en hier en daar, wat oxidatie op de bougie, en dat geeft dan wat startprobleempjes, niks om je zorgen over te maken als je een paar keer moet her starten. Als de accu maar voldoende prik heeft in dat geval
 
Even een update wat betreft de stator van onze CBF 1000 (2007)
Na twee keer een nieuwe (originele, dus met probleem) van Honda gehad te hebben, is nu ook de derde weer gesneuveld.
eerste in 2009, tweede in 2011, derde in 2014.
Ze houden het ongeveer 35000 km uit.

Helaas, omdat de motor ouder is als 5 jaar doet Honda niets meer.
Er is inmiddels een verbeterde versie, met ook een nieuwe rotor voor het fijne bedrag van ruim 1000 euro in gegaan.
Opvallend was dat de nieuwe rotor niet van de oude te onderscheiden was.....

Contact gehad met Honda NL, eerste een "meneer" die ernstig uit de hoogte deed, en mij uitlachte (motor is 7 jaar oud en heeft meer als 100 000 gelopen).
Waar hij aan voorbij ging is dat dit én een bekend probleem is én we nu het slachtoffer zijn van eerdere vervanging. Op mijn suggestie om dan in ieder geval de rotor voor rekening van Honda te nemen kwam de reactie "oh, het gaat je om het geld"........nee, ik belde voor stickers.......

Later een meneer die mij keurig te woord stond maar verwees naar de dealer.

Al met al een behoorlijk slecht punt van de CBF1000, die het verder overigens foutloos doet, buiten banden, olie en 2 kettingsets geen reparaties/onderhoud.

Dus, let even op wanneer je CBF1000 5 jaar oud (even daarvoor dus :-))wordt of het laadsysteem nog naar behoren werkt!
 
Mijn cbf 1000 uit 2008 begaf het met 41000km toen 4 jaar oud. alles is toen onder garantie vervangen, maar het is een bekend probleem. Begrijp ook niet waarom ze dat bij honda niet opgelost krijgen
 
Als ik de foto's bekijk op de opening van het topic, vraag ik mij toch af of er nog mensen rijden
op een CBF600NA? Van de 2 modellen was ik meteen verkocht voor de kuiploze versie :-)
 
Volgende week is het weer motorbeurs in Utrecht, ben van plan om er Donderdag eens een kijkje te gaan nemen. Zijn er nog meer cbf-ers met dezelfde plannen om al dat moois te aanschouwen ? 8-)
 
Volgende week is het weer motorbeurs in Utrecht, ben van plan om er Donderdag eens een kijkje te gaan nemen. Zijn er nog meer cbf-ers met dezelfde plannen om al dat moois te aanschouwen ? 8-)

ik was er ook graag naartoe gegaan, maar dan zit ik 'helaas' in Senegal *D Weekje offroad rijden daar.
Ben wel laatst naar de beurs in Assen geweest, stonden wel echt mooie motoren zeg :)
 
Ola,

ga volgende week vrijdag met een maatje van me naar de beurs. Eigenlijk zoals elk jaar :-) Vroeg aanwezig zijn, bakkie koffie scoren en dan eerst naar de 'merken-hal' voordat het daar stervensdruk is!

Veel plezier allemaal :-)
 
Als ik de foto's bekijk op de opening van het topic, vraag ik mij toch af of er nog mensen rijden
op een CBF600NA? Van de 2 modellen was ik meteen verkocht voor de kuiploze versie :-)

Ik rijd al 2 jaar met de CBF600NA van 2005 met ABS. Heeft nu in totaal 21.000km (heb hem gekocht in 2012 met 8.000km op de teller).
Leuke motorfiets om mee te rijden.
Vorig jaar mee naar de Belgische ardennen geweest, reed echt fijn. Zelfs met mijn 1,95m lengte :p.

Dit jaar zouden we naar Zuid-West Frankrijk gaan, maar vriendin ziet het niet zitten om met de motor te gaan (achterop). We zijn voor een week weg met 2 op één motor, 3 koffers (150L in totaal). En we moeten bedlinnen en kussenslopen meenemen, waardoor het ons ook wat te nipt lijkt qua bagageruimte...spijtig wel.

Het is trouwens een zeer betaalbare fiets voor een modale student :)
 
Laatst bewerkt:
Hoi allemaal,

Als het even mag een vraagje tussendoor;

Ik heb mijn CBF qua kuipdelen etc uit elkaar gehaald om de boel eens goed schoon te maken. Ben tweede eigenaar en heb het idee dat de vorige eigenaar er weinig aan heeft gedaan, verder doorgereden door de 'winter' dus reden temeer.

Ik merk nu dat de meeste schroeven etc van de kuipdelen wel verweerd zijn (niet raar overigens) en ik wil ze graag vervangen.

Heb op internet gezocht maar kom maar niet een complete set voor al mijn kuipdelen tegen. Het gaat voornamelijk om alle bouten/schroeven die je aan de buitenzijde kan zien.
Overigens mis ik ook een aantal pinnetjes, die zal ik dus ook nodig hebben.

Is er iemand die mij kan helpen?
 
Laatst bewerkt:
Hoi allemaal,

Als het even mag een vraagje tussendoor;

Ik heb mijn CBF qua kuipdelen etc uit elkaar gehaald om de boel eens goed schoon te maken. Ben tweede eigenaar en heb het idee dat de vorige eigenaar er weinig aan heeft gedaan, verder doorgereden door de 'winter' dus reden temeer.

Ik merk nu dat de meeste schroeven etc van de kuipdelen wel verweerd zijn (niet raar overigens) en ik wil ze graag vervangen.

Heb op internet gezocht maar kom maar niet een complete set voor al mijn kuipdelen tegen. Het gaat voornamelijk om alle bouten/schroeven die je aan de buitenzijde kan zien.


Is er iemand die mij kan helpen?

Heeft de Honda dealer zelf niet schroefjes en boutjes in het magazijn liggen. Kan mij bijna niet voorstellen dat ze niks op voorraad hebben, Bij onderhoud voor een beurt zal er vast wel eens een verroest schroefje sneuvelen.

Ten Kate Motoren B.V
Rollecate 55
7711 GG, Nieuwleusen
Tel: +31 (0)529 - 48 8810
Homepagina
 
Laatst bewerkt:
Hoi Timmm,

Bedankt voor de tip, ik had gehoopt dat er wellicht kant en klare sets waren zoals van pro bolt. Helaas hebben ze die niet voor een CBF uit 2004. Weet niet of CBR vergelijkbare schroeven gebruikt.

Wat gebruiken jullie overigens om kleine krasjes van de tank te halen? Het gaat erom de boel weer even te laten stralen!

Groet flyingpeanut
 
Hoi allemaal,

Als het even mag een vraagje tussendoor;

Ik heb mijn CBF qua kuipdelen etc uit elkaar gehaald om de boel eens goed schoon te maken. Ben tweede eigenaar en heb het idee dat de vorige eigenaar er weinig aan heeft gedaan, verder doorgereden door de 'winter' dus reden temeer.

Ik merk nu dat de meeste schroeven etc van de kuipdelen wel verweerd zijn (niet raar overigens) en ik wil ze graag vervangen.

Heb op internet gezocht maar kom maar niet een complete set voor al mijn kuipdelen tegen. Het gaat voornamelijk om alle bouten/schroeven die je aan de buitenzijde kan zien.
Overigens mis ik ook een aantal pinnetjes, die zal ik dus ook nodig hebben.
Is er iemand die mij kan helpen?

Hier kun je alles vinden
http://www.lingshondaparts.com/honda_motorcycle_parts_catalogue_M01.php
 
Laatst bewerkt:
bedankt, ik ga er een lekker voor zitten.
Blijkt dat de schroef voor de voorste tandwiel ook dol is gedraaid.....
Die kan ik dus ook 'lekker' vervangen.

Bedankt!
 
Hallo VliegendePinda, :-)

wat voor krasjes zijn het?
Krasjes van je knieën of van een tanktas?
Of van een ongelukkig gehanteerde tankpistool?

Kortom; hoe diep zijn de krasjes?
Als je nagel in de kras blijft haken, dan kun je die kras niet wegboenen. Hooguit wat verdoezelen.
Vage plekken waar je knieën of tanktas tegen de tank komen zijn helemaal weg te polijsten.

Gewoon goeie merken gebruiken.
Stap 1: grove polijst om krasjes uniform te trimmen.
Stap 2: fijne polijst voor glans terug te brengen.
Stap 3: Waxen om te beschermen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan