Honda CBF deel 5

Status
Niet open voor verdere reacties.
Even een vraagje:

Met mijn 1.93 zit ik nogal in de wind op mijn CBF. Nu is dat op de meeste ritjes niet zo erg, maar over een paar maanden zit ik weer in de Eiffel en de reis daar naartoe is een flink stuk snelweg. Dan is een beetje meer windbescherming wel lekker.

Zijn er mensen die (ongeveer) even lang zijn en ervaring hebben met een hoger windscherm?

Alvast bedankt!
 
http://www.mlmparts.com/nl/windscherm-8f5d0c-voor-honda-cbf-600.html

Deze bevalt prima, mijn lengte is 186 en met deze ruit is met name bij snelweg een grote verbetering ten opzichte van de originele ruit. Het bovenlichaam zit lekker uit de wind en een stuk droger.

Klein nadeel, bij snelheden tussen 60 en 80 km is het iets rumoeriger rond het hoofd. Nu het kouder en natter is duurt het ook wat langer voordat een beslagen vizier, na stilstaan bij stoplicht, weer vrij doorkijkbaar wordt.

Montage, de ruit is echt een stuk groter, ik heb hem op de laagste van de twee standen gemonteerd.
 
Laatst bewerkt:
Moet je dit forum eens doorwerken https://www.cbf1000.com/index.php/board,49.0.html

Hoi! Ik ben mezelf aan 't oriënteren op een andere fiets en heb een mooie CBF1000 met ABS uit 2007 gevonden.

Nu hoorde ik van de eigenaar dat o.a. dynamo spoel vervangen is.Volgens mij heb ik in dit topic ook iets gelezen over die spoel. Is dat een zwak punt van deze machines? Iets om mij zorgen over te maken of zijn problemen daarmee prima te voorkomen?
 
Helaas ga ik jullie binnenkort verlaten. Heb wel erg genoten van de CBF de 2,5 jaar dat ik hem gehad heb maar het wordt tijd voor iets anders :) Ik lees natuurlijk nog wel mee hier.
Dus als er iemand nog mensen weet die een mooie CBF zoeken.. "Hint hint"
 
Laatst bewerkt:
Hoi Chris,

Ben benieuwd wat je volgende motor wordt en hoe die bevalt ten opzichte van de cbf.

Ik kijk ook wat rond na ruim tien jaar cbf, maar kom eigenlijk telkens tot de conclusie dat Grey alles gewoon erg goed doet. En dat is eigenlijk ook gelijk waarom ook ik naar wat anders uitkijk......en weer tot de conclusie kom ....en weer uitkijk...
 
Hoi Chris,

Ben benieuwd wat je volgende motor wordt en hoe die bevalt ten opzichte van de cbf.

Ik kijk ook wat rond na ruim tien jaar cbf, maar kom eigenlijk telkens tot de conclusie dat Grey alles gewoon erg goed doet. En dat is eigenlijk ook gelijk waarom ook ik naar wat anders uitkijk......en weer tot de conclusie kom ....en weer uitkijk...

Ik ben aan het kijken naar een NC750X, Heeft net wat meer power onderin.. en dat is nou net de power die ik het meeste gebruik. 95% van mijn ritten en woonwerk gaat over 80km/u max wegen. Verder het zuinige verbruik en de tank-opslag vind ik wel zeer interessant. Ik heb al testgereden op de NC en hij beviel zeer goed. Heb ook testgereden op een VFR800X.. die beviel me wat minder door de wat sportievere zit met je knieën en het blok wat een stuk hoogtoeriger loopt dan dat van de NC.
 
Ha, precies waar ik ook naar "kijk".

NC750X vanwege het extreem zuinige rijden. Ben alleen bang dat deze ook zo soepeltjes en makkelijk alles goed doet dat hij ook weer saai gaat worden.

DE VFR800X is -persoonlijk- mooier maar dan had hij minder hoogtoerig moeten zijn en dat schakelen tussen 2-en-4 kleps had ook niet gehoeven.

Op de motorbeurs ga ik ook eens "passen" op de BMW F850GS. Iets ruiger, maar wellicht ook prima voor dagelijks vervoer.
 
Door de verkoop van de CBF heb ik een aantal accessoires over die weg mogen voor een leuk prijsje.
Ik zal ze even hier vermelden voordat ze op het internet gaan.

- Radiator beschermer RVS zwart met CBF600 Logo, 25 eur.
- Carbon look achterhugger, 50 eur.
- Leovince LV- One Uitlaat met carbon eindcap.

Mocht je interesse hebben in een van de accessoires, stuur even een dm :)

Uitlaat + hugger :
b8fe73ba90140792bc9baf831fe29d4c.png


Radiator bescherming:
14d6d5948d8643f2ff15d8d9c7bc7b59.png
 
Laatst bewerkt:
Dat zadel ziet er wel héél fijn uit. Hoe zit zoiets? Is dat echt een wereld van verschil met het origineel (heb zelf CBF 600 SA uit 2004 maar na 2 uur krijg ik een zeer achterwerk)?
 
Dat zadel ziet er wel héél fijn uit. Hoe zit zoiets? Is dat echt een wereld van verschil met het origineel (heb zelf CBF 600 SA uit 2004 maar na 2 uur krijg ik een zeer achterwerk)?
Ikzelf vind hem prettig zitten bij alleen rijden, maar met een bijrijder minder lekker. Het zadel heeft met name een dikker stuk aan de voorkant, en als mijn vrouw er achter ook nog bij zit wordt ik naar voren geduwd, en spelen mijn ballen soms voor vuurstenen... Maar als je alleen rijd, ( of een kleine vrouw hebt ) is het comfortabeler dan het standaard zadel.

zadels.jpg
 
Laatst bewerkt:
Die haalt hopelijk deze zomer haar eigen rijbewijs dus dat is geen probleem :) ik denk dat ik eens ga investeren in een nieuw zadel :Y
 
Laatst bewerkt:
Ik zat ook al eens naar zulke zadels te kijken laatst. Vind het zadel vooral wat teveel glijden.


Iemand trouwens voorkant wel eens los gehad om extra electra bij te prikken?

Ik wil de aansteker plug aan de sleutel geschakeld hebben. En ik heb ook verwarmde handvatten liggen waarvoor hetzelfde geldt.
 
Ik zat ook al eens naar zulke zadels te kijken laatst. Vind het zadel vooral wat teveel glijden.


Iemand trouwens voorkant wel eens los gehad om extra electra bij te prikken?

Ik wil de aansteker plug aan de sleutel geschakeld hebben. En ik heb ook verwarmde handvatten liggen waarvoor hetzelfde geldt.

Yep, al meerdere keren. Is even pielen de eerste keer.. dat wel.

7219cef4db484ddecfba662fe7a72f25.png
 
Laatst bewerkt:
Jup die had ik intussen al gevonden in mijn boekje en ik dacht al dat die op zijn minst los moest.


Alleen een bepaalde kant of allebei?
En is er al een geschakelde draad die ervoor dient om zoiets aan te hangen?

Ik heb zelf 2 nieuwe kabels aangesloten direct aan de accu geschakeld met een relais, deze relais is geschakeld via de kabel van een van de parkeerlichten. Dus alleen bij contact aan gaat de rest aan.

En ik hoefde hem niet in de scannen hoor, ik heb een PDF van de owners manual :)
 
Voor de mount tbv de navigatie heb ik een aftakking gemaakt op één van de "running lights". Deze is gezekerd en wordt aan- danwel uitgeschakeld met het contactslot.

Linker zijkapje demonteren, niet echt een klus, en je kunt bij de bedrading van het kleine lampje
 
Laatst bewerkt:
Hallo MichelS,

Wat leuk om te zien(lezen) dat je nog steeds op de CBF rond toert!! Ik heb 'm toen der tijd door omstandig heden weg gedaan bij HP Motoren in Eemnes, waar jij 'm toen vandaan gehaald hebt. Hij rijd nog steeds goed? Zal inmiddels wel iets meer km's op de teller hebben staan dan toen hoop ik.
mocht je 'm weg willen doen ik zou me graag aanbevolen houden. Helaas kon ik je geen prive bericht sturen anders had ik dat gedaan.

Groet, Dirk
 
Hey Dirk, wat leuk!

De CBF, of Grey zoals ik hem/haar noem, daar rij ik nog steeds met veel plezier op rond hoor.

Zij doet haar werk nog steeds onverminderd perfect, heb lang woon-werk gereden en ben altijd zuinig op haar geweest. Nu vanwege filedruk en onmogelijk bestemmingsstadsverkeer blijkt dat (E-)fietsen net zolang duurt (3/4 uur) en iets gezonder is. Scheelt ook omkleedtijd.

Qua kilometers valt het nog mee, heb vanwege omstandigheden een tijdje niet veel kunnen rijden. Stand is ca 56.000 km's

Onlangs was Grey voor een beurt bij een lokale (bekende) motorhersteller en zowel de monteur als de eigenaar/verkoper begonnen los van elkaar naderhand over de goede staat van het machientje. Gewoon een hele fijne, praktische en complete machine die nog jaren vooruit kan. Geen mankementen of roest.

Wil ik haar kwijt? Nee eigenlijk niet, zoals je hierboven kunt lezen kriebelt het af en toe om een meer "karakter-fiets" aan te schaffen. Voornamelijk omdat Grey zo makkelijk en perfect is en voor de meer plezierritjes mag het misschien wat "stoerder".

Tuurlijk gaan we volgende maand naar de beurs, niet met de bedoeling een nieuwe fiets uit te zoeken maar je weet het nooit. Mocht ik haar kwijt willen dan laat ik je het als eerste weten.

Met groet,
Michel
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan