Honda CBF deel 5

Status
Niet open voor verdere reacties.
@flyingpeanut:

zelfde vraag.... is het gelukt?
Ga je naar de motorbeurs komend weekend? Daar staat altijd een mannetje met schroeven e.d. Zitten ook de bouten bij die jij nodig hebt. Heb 2 jaar geleden om dezelfde reden 2 doosjes met bouten aangeschaft bij die gast (is een Duitser meen ik).

Mocht je niet gaan laat het even weten. Misschien dat ik nog heb liggen.

Groeten Gerwin
 
Hoi allemaal,

Sorry voor de late reactie.
Er zit van alles tussen aan krasdiepte, ik denk dat ik eerst begin met een fijne polijst en dan verder. Kijken hoe ver ik kom.

Verder is het inderdaad gelukt met de schroefjes, ze worden besteld.
Helaas niet naar de beurs, het geld is op ;-)

Bedankt voor de tips allemaal,

groet vliegende pinda
 
Laatst bewerkt:
Ben mijn DIFI tassen aan het passen op mijn pas gekochte CBF1000. Is een puzzel!
Iemand ervaringen hiermee ? wat is de beste manier van bevestigen ? Als iemand foto's heeft dan is dat helemaal super !
 
Als een zonnetje!

Vandaag Grey uit de "winterslaap" wakker gemaakt, knipperend tegen het felle zonlicht van het infuus gehaald en na drie tellen de starttoets indrukken stond ze weer te zoemen.

Even wat meer lucht in de bandjes en naar den arbeidsplatz getuft, met zomerhandschoenen en dat was geen slechte keuze.

Heerlijk! Aanrader! Zo mag het de hele winter verder blijven.

Misschien vrijdag op de brommert naar Utrecht, toch altijd leuker om op twee wielen aan te komen en al op weg naar de parkeerplaats samen met andere liefhebbers op te trekken.

Met groet,
Michel
 
Ik ga vrijdag ook naar de beurs, waarschijnlijk ook op de motor. Of nou ja, vrijwel zeker van wel.
Hoe laat ben jij er?
 
Waarschijnlijk sta ik rond twee uur in de Honda stand, herkenbaar aan een wat dromerige blik. Wordt het nu de crosstourer, de vfr of blijf ik Grey nog een paar jaar trouw.

Even los van de afweigheid van voldoende spaargeld, een FJR1300 of een apparaat uit de BMW serie.... Oh keuzes keuzes, moet je yoghurt nu drinken of kauwen...
 
Maar,... Hoe herkennen wij CBFfers elkaar? Een rode roos uit de waterdichte jaszak laten steken?
 
nou 1400 gaat mij sowieso niet lukken. Eerst nog vroege dienst, en dan naar de beurs. Ben er pas op zn vroegst om 1630 pas. Aangenomen dat er geen files en andere vertragingen zijn.

Kom zo twee jaar niet in de jaarbeurshallen en nu 2x in 1 week. Afgelopen zaterdag A State Of Trance feest wat echt ongelooflijk goed was en vrijdag de motorbeurs.

Enige waarvoor ik echt naar de beurs ga is een motorjeans. Nu heb je veel verschillende modellen bij elkaar ipv door heel Nederland verspreid.
De VFR is voor mij ook een heel grote kanshebber als vervanger van mn CBF. Andere kanshebber is de CBR600RR. Meeste motorrijders om mij heen zeggen dat ik beter voor de VFR kan gaan.

edit:
en yoghurt moet je eten ;)
 
Laatst bewerkt:
Ik ga vrijdag ook.... we kunnen elkaar herkennen aan..... de CBF! O nee, dat is buiten ;-)
Ik ben er al wel om 10u. Eerst naar de merken hal voordat iedereen daar loopt.

Ga op zoek naar een nieuwe helm + een nieuwe Cardo headset. De oude doet nu 5 jaar trouwe dienst (dag in dag uit) en begint langzaam te sterven...

veel plezier!

Groeten Gerwin
 
Eehh ja! ik heb ook een echte reden om naar de beurs te gaan.

Een nieuw schijfremslot. Tot nu toe voldeed een ABUS erg goed, maar nu té goed. Zelfs met een sleutel kreeg ik hem niet meer open. De sleutel draait zonder weerstand rond en het slot....blijft op slot, en dat is wel veilig maar niet handig.

Toch goed om thuis te kunnen vertellen dat je met véél korting items op de beurs hebt gekocht en dat het toch héél goed is geweest dat je er naartoe bent geweest.

Dat ondertussen in gedachten de spaarrekening de komende jaren al geplunderd wordt voor een BMW nine T (issie nou mooi of helemaal niet?) toch een CBF1000F, de eerder genoemde FJR1300, een tripple, etc.. dat geeft dan helemaal niets.

Plezier allen

Met groet,
Michel
 
Laatst bewerkt:
@ MichelS, ook ik heb al zitten te denken om mijn huidige cbf600sa elegance uit 2009 tzt te verkopen/in te ruilen.
mijn oog is heel duidelijk gevallen voor een fjr 1300.
dat wil zeggen in dit segment dan, want ik loop ook nog te twijfelen of ik toch niet terug wil naar een cruiser dus Harley of victory :?
 
Blijk ik gewoon vrij te zijn morgen, en kan ik dus wel eerder op de beurs zijn.
Dan ben ik er rond 1345.

Is het een idee om 1430 bij de Honda stand af te spreken? Als iemand iets herkenbaars weet daar of kan meenemen moet het lukken! Zou toch lache zijn als het lukt.
 
Wat lees ik hier allemaal. Plannen om de motor te gaan inruilen. Geeft niks ik ben zelf ook al aan het rond kijken. :]

Zit zelf te denken aan een CBF1000F helemaal nieuw. Mijn spaarpot laat het toe. Dus waarom niet.

Probeer nog een kleine 2000 km te rijden zodat ik hem met 32000 kan in ruilen gekocht met 1880km dus dat kan ik wel zeggen dat ik met mijn eerste motor 30000km heb gereden. En tegen die tijd zal mijn achterband ook wel op zijn en mijn ketting gaat ook steeds sneller slap hangen. Dus lijkt mij ideaal om net die kosten van vervangen niet meer mee hoeven te maken. :)
 
Wat lees ik hier allemaal. Plannen om de motor te gaan inruilen. Geeft niks ik ben zelf ook al aan het rond kijken. :]

Zit zelf te denken aan een CBF1000F helemaal nieuw. Mijn spaarpot laat het toe. Dus waarom niet.

Probeer nog een kleine 2000 km te rijden zodat ik hem met 32000 kan in ruilen gekocht met 1880km dus dat kan ik wel zeggen dat ik met mijn eerste motor 30000km heb gereden. En tegen die tijd zal mijn achterband ook wel op zijn en mijn ketting gaat ook steeds sneller slap hangen. Dus lijkt mij ideaal om net die kosten van vervangen niet meer mee hoeven te maken. :)

Je ouwe motor een grote beurt geven,
inclusief ketting en achterband...

versus

Een nieuwe motor kopen.


En bij die 2e optie ook nog menen daarmee geld te kunnen besparen.
Jij hebt vast bedrijfseconomie gestudeerd.
_O- _O- _O-

Ach... als mijn spaarpot het toe zou laten, dan zou ik me een VFR1200 DCT kopen. *O*

Helaas lijdt de mijne aan anorexia... -O-
 
Je ouwe motor een grote beurt geven,
inclusief ketting en achterband...

versus

Een nieuwe motor kopen.


En bij die 2e optie ook nog menen daarmee geld te kunnen besparen.
Jij hebt vast bedrijfseconomie gestudeerd.
_O- _O- _O-

Ach... als mijn spaarpot het toe zou laten, dan zou ik me een VFR1200 DCT kopen. *O*

Helaas lijdt de mijne aan anorexia... -O-

Ja ik weet het het verschil is wel een beetje groot dat ben ik helemaal met je eens. :P Nieuwe CBF1000F vanaf € 11.999,- Nieuwsetje tandwielen/ketting plus achterband ben je waarschijnlijk met 500.- wel klaar.
Ik begrijp je reactie wel :P
 
Ja ik weet het het verschil is wel een beetje groot dat ben ik helemaal met je eens. :P Nieuwe CBF1000F vanaf € 11.999,-

Wist je trouwens dat de vergelijkbare Suzuki bandit 1250 3000 euro goedkoper is ?
Maar ja dat is geen Honda natuurlijk
 
Wist je trouwens dat de vergelijkbare Suzuki bandit 1250 3000 euro goedkoper is ?
Maar ja dat is geen Honda natuurlijk

Nu je het over Suzuki heb de gekuipte versie mag er anders ook wel zijn.
11-Suzuki-GSX-1250-FA-LSF.jpg

Suzuki GSX 1250 FA
 
Laatst bewerkt:
BMW_R_Nine_T-02.jpg


Ok, niet zo geschikt voor woon-werk verkeer als de bekuipte en bekofferde CBF maar oh wat zul je een smile op het gezicht hebben als je elke dag op de nine t de verplichte kilometers mag maken. Er zal geen overuur meer gedraaid worden omdat je deze brommer de hele dag hoort roepen "gaan we weer!"

Zit alweer naar me toe te rekenen, dit model is zo tijdloos, daar kun je komende twintig jaar mee voor de dag komen... Dan maar geen kuip en weer een rugzakje om.

Maar ja, t is toch best serieus geld zo'n speeltje.

Hmmmm die rotbeurs ook altijd.

Sterkte allemaal met de verleidingen.

Met groet,
Michel
 
Lang voordat ik ook maar overwogen had om m'n huidige ZZ aan te schaffen zat ik bij m'n toenmalige dealer in z'n showroom hijgend voor én op een mat witte R1150R.
Met speciale striping, bleek een limited edition te zijn. Toen ik vroeg wat ik daarvoor moest bijleggen kreeg ik te horen dat ik al nummer 3 was die deze wilde hebben.
Naja, kort daarna wassie dus weg.
Tijd daarna toch nog op een R850R gereden om te zien of dat karakter überhaupt wel bij me past.

Welnu, kort ná die proefrit heb ik me deze soepele 4 cylinder gekocht en nooit meer naar een BMW boksert verlangd.
Ben benieuwd hoe jou de proefrit op de, eerlijk is eerlijk, prachtige 9ty gaat bevallen.

:Y
 
Laatst bewerkt:
Voorlopig hou ik me verre van een proefrit, de spaarrekening laat het gewoon niet toe. Thuis de foto al laten zien en aan de kids verteld dat er ff geen studie in zit. (Twee tieners die beide aan een HBO willen beginnen).

Laten we zeggen dat de handen niet echt op elkaar gingen. Maar pap, tof ding hoor!

...Over drieënhalf jaar zullen we het maar weer eens bekijken..

Tot zover: YouTube : http://youtu.be/1CvVuj5c3I0
 
Laatst bewerkt:
Tegen die tijd zijn er zat Ninetees en, voor mij, VFR1200 DCT als okazie beschikbaar.
Tot die tijd sparen en je kinderen krantewijkjes laten lopen.
 
Hmmm.... iemand de KTM stand gemist? Hoor over Honda, BMW, Suziki van alles maar niks over KTM. Die 1190 adventure lijkt me best leuk speelgoed!

Beurs was leuk en gezellig. Nieuwe helm, Cardo Q1 en windstopper/col gescoord. Helm was dezelfde prijs als op internet, maar heb hem nu kunnen passen en kunnen checken op krassen oid. Ik blij :-)
 
Ik heb ook eens een uitstapje naar BMW gemaakt.....nog nooit zo'n spijt van een aankoop gehad :r
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan