Honda CBF deel 5

Status
Niet open voor verdere reacties.
Mja er stond nog veel meer op het lijstje, ook voor haar scootertje maar ik heb gisteren mijn rechter hand gebroken :(
Dat zal even moeten wachten maar.
Kannie toveren en zeker niet met één hand ;)
 
Mja er stond nog veel meer op het lijstje, ook voor haar scootertje maar ik heb gisteren mijn rechter hand gebroken :(
Dat zal even moeten wachten maar.
Kannie toveren en zeker niet met één hand ;)

Wat vervelend zeg, hopelijk snel weer beter! Motorrijden gaat nog?
Met de ambulance naar het ziekenhuis? ;)
 
Laatst bewerkt:
Wat vervelend zeg, hopelijk snel weer beter! Motorrijden gaat nog?
Met de ambulance naar het ziekenhuis? ;)


Haha nee motorrijden gaat echt niet.
En niet naar ziekenhuis geweest,die doen hier gelijk gips omheen en daar heb ik lekker geen zin in ;)
Middelste middenhandsbeentje is waarschijnlijk kaduuk,zat gelijk een ei op zonder dat ik dat deel geraakt had tijdens "de actie" ;)

Lekker rekverbandje en gaan met die hap,geen zin in 6 weken thuis zitten.
 
De cbf 600 van mijn vriendin komt te koop, ;( afgelopen jaar zo goed als niet gereden en het ziet er naar uit dat ze dit jaar ook niet zal rijden. De motor is van 2008 dus met injectie en het comb. abs remsysteem. Ook voorzien van div. extra's, Topkoffer in kleur, handvatverwarming, hugger, valdoppen, Leovince uitlaat en knuckle deflectors.
De motor heeft slechts 26000 km gereden, en ziet er netjes uit.
Mocht er hier iemand interesse hebben, of iemand weten die op zoek is horen wij dit graag.
vraagprijs € 4500
full
 
Vrienden van me zijn op zoek naar een toermotor, zal ze deze eens laten zien... Staat hij ook al elders te koop ? ( Marktplaats o.i.d )
 
Het is wel een pracht van een machine... Als ik het geld had zou ik er mijn 2004-dame best mee willen upgraden. Maar ja... Mijn bankrekening heeft momenteel een flinke echo... :N
 
Laatst bewerkt:
Wel vreemd dat er bij jou 3 liter in ging... Bij mijn 2004 model ging er 3,8 liter in.

Bij mijn cbf600Na van 2005 gaat er ook rond de 3,5/3,8L in. Wel opletten. Had er eens teveel in gedaan, reed perfect. Maar had het pas door als ik bougies ging vervangen. 2 van de 4 bougies zaten vol olie ;( .

Terzijde, met volle tank (echt motor recht tanken en tot het boordje vol tanken!) haal ik:
- 250km met korte ritten voor het lampje brandt.
- 300/320km voor lange ritten voor het lampje brandt.

Onlangs wel 1x zonder benzine gevallen, mocht hem 1,2km duwen. Vraag mij af in welke mate het gezond is voor de motor om zonder benzine te vallen?
 
Bij mijn cbf600Na van 2005 gaat er ook rond de 3,5/3,8L in. Wel opletten. Had er eens teveel in gedaan, reed perfect. Maar had het pas door als ik bougies ging vervangen. 2 van de 4 bougies zaten vol olie ;( .

Is het niet zo dat, als je meer dan de voorgeschreven hoeveelheid olie in het carter giet,
de krukas hard door het teveel aan olie gaat slaan en zo de boel gaat opschuimen??


Onlangs wel 1x zonder benzine gevallen, mocht hem 1,2km duwen. Vraag mij af in welke mate het gezond is voor de motor om zonder benzine te vallen?

Ik doe wel eens een klein drinkflesje vullen met benzine.
Past prima onder je buddy en als je toch eens stil valt heb je een halve liter benzine
waarmee je dan toch weer een kilometer 8 of 10 verder komt.

Idee?
 
Is het niet zo dat, als je meer dan de voorgeschreven hoeveelheid olie in het carter giet,
de krukas hard door het teveel aan olie gaat slaan en zo de boel gaat opschuimen??Ik doe wel eens een klein drinkflesje vullen met benzine.
Past prima onder je buddy en als je toch eens stil valt heb je een halve liter benzine
waarmee je dan toch weer een kilometer 8 of 10 verder komt.

Idee?

Zou inderdaad ook moeten opschuiven :)

Wel, zit al een regenbroek en een schijfslot in de buddy :p
 
Weet niet of iemand dit al voorgehad heeft met zijn cbf.
Sinds deze middag merk ik op dat de motor af en toe niet wil starten.
Ik draai de sleutel, killswitch naar beneden en dan startknop induwen ==> Je hoort de starter niet, maar het licht dimt wel alsof hij zou starten.

Dus eigenlijk heb je hetzelfde voor als je met de killswitch aan, zou willen starten.. Hopelijk geen grote kosten..
Je hoort zelfs geen getik.
 
Laatst bewerkt:
Het lijkt dat je accu zijn beste tijd heeft gehad. Ik heb ook een keer zoiets gehad ik draai de sleutel om, verlichting gaat ook aan maar dan druk je op de start knop en toen gebeurde er vrij weinig. Er zit een onderhoudsvrije gel accu in en die kan het in één keer begeven.
 
Laatst bewerkt:
Het lijkt dat je accu zijn beste tijd heeft gehad. Ik heb ook een keer zoiets gehad ik draai de sleutel om, verlichting gaat ook aan maar dan druk je op de start knop en toen gebeurde er vrij weinig. Er zit een onderhoudsvrije gel accu in en die kan het in één keer begeven.


Ook als de verlichting ed. nog goed brandt?:)
Terzijde: ik rijd dagelijks met de motorfiets, dus dit zou je niet onmiddellijk verwachten :). Hopelijk is dit het en niet de dynamo/startmotor :)
Feit is wel als ik wat wacht, hij daarna wel start. Voorlopig start hij 1/5 keer niet.

Heb de motor zelf 2 jaar. Is van 2005 en heb deze gekocht op 8000Km..dus ik vermoed dat het zelfs nog dezelfde batterij zou kunnen zijn. Alleszins, gisteren startte hij goed.
Vrijdag ben ik wel naar de moto-wash (carwash voor motorfietsen) geweest. Hij is er met de hogedrukreiniger afgespoten geweest :-)..maar zaterdag en zondag geen problemen gemerkt :)
 
Laatst bewerkt:
Toen ik dit probleem had, Heb ik het weekend daarvoor nog 500+km gereden zonder problemen. De zaterdag erop had ik net toevallig een kleine beurt in de planning staan.

Ik was al helemaal vertrek klaar helm op handschoenen aan om naar de dealer te gaan. Sleutel erin omdraaien alle verlichting ging aan zoals gebruikelijk. Ik druk op de startknop en er gebeurde helemaal niks. Ik dacht dat ik ook niks geen tikje of klikje had gehoord maar ik had mijn helm ook al op dus dan hoor je het wat mindergoed.

En toen ik de startknop nog langer ingedrukt had gehouden zag je de teller verlichting flauwer zien branden. Motor heb ik toen maar laten ophalen. En een monteur vertelde dat er in een gel accu soort van gaten in de accu kunnen ontstaan en dan is het heel snel afgelopen. Ik had er ook nog een originele accu inzitten uit 2007. En heeft het tot 2013 volgehouden altijd netjes aan de druppellader gestaan tijdens de winter. (en binnen)
 
Laatst bewerkt:
Weet niet of iemand dit al voorgehad heeft met zijn cbf.
Sinds deze middag merk ik op dat de motor af en toe niet wil starten.
Ik draai de sleutel, killswitch naar beneden en dan startknop induwen ==> Je hoort de starter niet, maar het licht dimt wel alsof hij zou starten.

Dus eigenlijk heb je hetzelfde voor als je met de killswitch aan, zou willen starten.. Hopelijk geen grote kosten..
Je hoort zelfs geen getik.

Vrijdag ben ik wel naar de moto-wash (carwash voor motorfietsen) geweest. Hij is er met de hogedrukreiniger afgespoten geweest :-)..maar zaterdag en zondag geen problemen gemerkt

Ja, dat heb ik ook recent gehad (zie pagina terug in dit topic.. Bulldozer in "Honda CBF deel 5" ) dat was de kill switch die geen goed contact maakte wegens vocht inwerking. Ik dacht eerst ook aan de accu, maar die werkte voldoende. Als het goed is hoor je de brandstof pomp ook niet lopen als je de contact sleutel omdraait. Advies: maak de kill schakelaar contacten schoon en probleem is opgelost! :Y

(of de kill switch even flink vaak heen en weer schakelen, kan ook al helpen..)
 
Laatst bewerkt:
Ja, dat heb ik ook recent gehad (zie pagina terug in dit topic.. Bulldozer in "Honda CBF deel 5" ) dat was de kill switch die geen goed contact maakte wegens vocht inwerking. Ik dacht eerst ook aan de accu, maar die werkte voldoende. Als het goed is hoor je de brandstof pomp ook niet lopen als je het sleutel contact omdraait. Advies: maak de kill schakelaar contacten schoon en probleem is opgelost! :Y

(of de kill switch even flink vaak heen en weer schakelen, kan ook al helpen..)


Vocht in de killswitch zou ook kunnen, zeker nadat ik heel de motorfiets met de hogedrukreiniger heb gewassen :Y .
Morgen eens bekijken die handel! :D
 
Brengt mij ook gelijk bij de vraag; is het slecht om je motor te wassen met een hogedrukspuit bij de wasstraat? Moet ie toch gewoon tegen kunnen neem ik aan?

Ik heb dit weekend even gekeken trouwens, mijn cbf ging bij 300km op het reservelampje. Daarvan was 250km ongeveer snelweg en 50km over de dijk tussen Hoorn en Enkhuizen op en neer. Volgens mij kon ik de motor wel nog ietsjes voller tanken, en ik heb dus helaas niet kunnen testen hoe lang ik door kon rijden op reserve want ik had geen extra benzine bij me. Binnenkort eens even een jerrycan in mijn topkoffer (die heb ik ook nieuw sinds vorige week :)) stoppen en dan de tank helemaal leeg rijden.
 
@gumball4000,
natuurlijk is het wel verdacht dat je met water in de weer bent geweest, maar ik heb dit ook een keer aan de hand gehad. Wel verlichting, maar als je de starttoets indrukte: geen reactie.

Bleek dat één van de kabels aan de accu was losgeraakt was. Maakte wel contact maar te slecht om hoge stromen voor de startmotor door te laten.

Klein beetje aandraaien en het probleem was verholpen.

Succes
Met groet,
Michel
 
Brengt mij ook gelijk bij de vraag; is het slecht om je motor te wassen met een hogedrukspuit bij de wasstraat? Moet ie toch gewoon tegen kunnen neem ik aan?.

Dat vraag ik me bij de CBF wel af ja. Ik denk dat je vooral de schakelaars op het stuur niet moet doen met de hogedrukspuit. Het water gaat er wel in maar blijkbaar niet meer makkelijk uit. Wat oxidatie tot gevolg heeft. Zowiezo altijd afstand houden met de spuit, nooit dichter bij als 50cm liefst verder, en denken om de keerringen en wiellagers, daar spuit je zo water onder druk in. Ik vraag me af of ik de hogedruk spuit nog wel ga gebruiken voor de CBF.
 
Wel is al de 4de keer dat ik het met de hogedrukreiniger doe, op 1,5 jaar tijd.
2 keer problemen gehad, binnen de week na het gedaan te hebben:
- 1 voorvork dat lekte, zat blijkbaar veel vocht in, waardoor afdichting niet meer goed werkte
- Nu de schakelaar.

Ik moet binnen een paar uur weg met de motor, ik zal jullie laten weten hoe hij het vandaag heeft gedaan :).
 
Dat klinkt niet echt positief, misschien toch maar met een sponsje en wat speciale zeep gaan wassen dan.. of inderdaad gewoon voldoende afstand houden en sowieso niet lang op 1 plek blijven spuiten.

Ben benieuwd Gumball of je nog problemen hebt!
 
M'n motorfiets heb ik, en zal ik, nooit met de hogedrukreiniger doen.
Teveel kwetsbare, slecht afgedekte onderdelen.

Je wint nauwelijks tijd boven een tuinslang met een handspuit die je van nevel tot enkele harde straal kunt verstellen.
En dan heb ik het niet eens over de uren die je kwijt bent om waterschade achteraf te herstellen... |(

Nee, mijn Seebeeëfje doe ik gewoon met een emmer warm water met autoshampoo (waar minder zouten in zitten dan dreft o.i.d.!).
:Y
 
Laatst bewerkt:
Grey gaat regelmatig naar de wasstraat, kuipwerk, velgen etc worden met de hogedrukreiniger gereinigd. Uitlaatbochten ook, maar nooit de spuit op naden van het blok of op de ketting of remmen.

Na afspuiten en afspoelen altijd een waslaagje na en nog even vlekvrij afspoelen.

No problemo

Groet,
Michel
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan