Honda CBF deel 5

Status
Niet open voor verdere reacties.
Heb de CBF na lang wikken en wegen verkocht.
Kreeg steeds sneller spanning in mijn onderrug tijdens het rijden :< dus helaas.
Echt heel erg jammer, want ik heb nog nooit zo'n fijn en soepel motorblok meegemaakt als in de 1000.

Fiets stond altijd voor mij klaar, maar nu heeft het een nieuw baasje die er hopelijk net zo goed voor zorgt als ik heb gedaan.





Ik was vandaag vroeg klaar, dus langs geweest bij MP Uithoorn en na een proefrit een TDM 900 gekocht.
Zaterdag deze dan ophalen en we zullen zien hoe de fiets zich houdt ten op zichtte van de CBF.

Laatste kiekje ter herinnering.

11406497_10206356274726479_1477057111095110509_o.jpg
 
Vandaag de middenbok weer in werkbare staat terug gebracht. Had de veer er tussenuit gehaald om deze goed te kunnen reinigen. Ook de bok zelf van hammerite voorzien. Tevens de as de afgelopen maanden regelmatig met kruipolie ingespoten.

De veer eruit halen was al een lastig karwei maar terug plaatsen was helemaal een hels stukje werk. Wat een (naar mijn mening) overdreven sterke veer is er gebruikt.
Met spanband, dun maar erg stevig touw en de nodige spierkracht is het toch gelukt. Resultaat is wel dat de bok weer werkt als nieuw, zo lekker soepel. Nu klusje nog afmaken door de as van keramisch vet te voorzien.

Ben de motor ook langzaam in verkoop staat te brengen, dus wat schroefjes die wat te vuil of roestig zijn vervangen enz.
Zit er sterk over te denken in december of januari de CBF weg te doen.
 
Zeer waarschijnlijk een CBR600. Heb al meerdere malen (kort) op dat model gereden. Heel fijne motor vind ik.

Verkoop is wel afhankelijk van de inruilwaarde die de dealer/garage gaat geven. Heb weinig trek om er duizenden euro's bij te leggen. Anders rij ik nog door op de cbf want daar is absoluut niets mis mee. Mist enkel wat power en stoer uiterlijk. Rij nu 5,5 jaar met de cbf en ben er wel op uitgekeken. Al is het wel fijn sleutelen aan de cbf.
Daarnaast, ik heb dit jaar slechts 500 km gereden en vermoedelijk zal dat volgend jaar niet eens zoveel meer worden dus echt nodig is het ook niet.

Nog even denken, en dan toch maar je CBF'je houden !
*D
 
Laatst bewerkt:
Zeer waarschijnlijk een CBR600. Heb al meerdere malen (kort) op dat model gereden. Heel fijne motor vind ik.
He, da's toevallig. Die staat bij mij ook hoog op het verlanglijstje. Tenminste de F versie. Ik ga voor de F versie. Heb eerder ook een GSX 600F gehad. Erg fijne motoren ook. Denk alleen dat de Honda nog net wat verfijnder is dan de GSX.
 
Ja ik zou ook voor de F versie gaan. Als het even kan vanaf bouwjaar 2011. Dat is een erg fraai model naar mijn mening,
 
Kost inderdaad een boel knaken maar ik koop liever nieuwere motoren (met o.a. minder km's) dan de wat oudere modellen.
Weet het nog niet zeker, dr moet nog het een en ander aangeschaft worden de komende tijd ivm aankoop huis. Of er dan ook nog een andere motor af kan is nog even niet zeker.
 
De F heeft een ander (aluminium) frame. De achtervering is ook totaal anders, motor levert ook iets meer vermogen. Topkuip en de tellerpartij is anders. Nog al wat verschillen
 
De F heeft een ander (aluminium) frame. De achtervering is ook totaal anders, motor levert ook iets meer vermogen. Topkuip en de tellerpartij is anders. Nog al wat verschillen

Zou ook nog best kunnen dat het lijstje op bikez.com stiekem niet klopt. Dat heb ik namelijk al wel een keertje vaker gezien dat verschillen tussen aanverwante types niet goed waren.

Dat 'voorbehoud' had ik er beter meteen bij kunnen zetten. ;)
 
Hallo, ben deze maand twee keer gevallen met men cbf. (Pak nu mar FF de bus met dit weer) heeft er iemand toevallig nog kappen liggen van een cbf600sa ( van 2011 geloof ik)? Alvast bedankt.
 
Oeps en het is nog maar de 6e ..... ;-(
Zolang er hier met zout gesmeten wordt blijft de mijne op stal !!

Hallo, ben deze maand twee keer gevallen met men cbf. (Pak nu mar FF de bus met dit weer) heeft er iemand toevallig nog kappen liggen van een cbf600sa ( van 2011 geloof ik)? Alvast bedankt.
 
Ja, was gelukkig twee keer relatief traag. Een olievlek op een rond punt de eerste keer en (blijkbaar) gladde tegels de tweede keer. De tweede val was wel de ergste, duim verstuikt, schouder nog altijd wat pijnlijk her en der wat blauwe plekken...
Toen kon ik een schuiver in eerste instantie nog net opvangen, maar men moto schoot door naar de andere kant en smeet me over het stuur. Dus dat was wel "kl.te".
Na 50 000km zonder iets mee te maken ineens twee keer op een maand tijd..
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan