Honda CBF deel 5

Status
Niet open voor verdere reacties.
Zojuist alle onderdelen besteld voor de 24.000km beurt. Ga gelijk maar 'alles' even doen aangezien het onderhoud van de motor niet echt bekend is. Dus nieuw luchtfilter, olie+filter, bougies, kleppen controleren, remvloeistof, voorvorkolie en koelvloeistof. De banden, remblokken en ketting zijn gelukkig nog allemaal in hele goede staat :) Volgende week zaterdag lekker sleutelen dus en dan begin mei een weekendje Luxemburg *D
 
Laatst bewerkt:
Vanmiddag m'n motorseizoensopeningsrit* gedaan.

Eerst maar even naar de parkeerplaats bij het voormalige Nedcar wat warming up gedaan.
Het gevoel was alweer gauw terug.
Op naar de heuvels!

En het duurde niet lang eer ik m'n eerste bijna-SMIDSY had.
Een jonge moeder kwam met te hoge snelheid op de T-splitsing af om zichzelf de kans te geven om voorrang aan mij te verlenen.
Gelukkig was dit dispuut-in-wording tamelijk gemakkelijk in te schatten.
Toen ik in haar pupsen kon kijken schrok ze enorm.

Ach... de rest van de rit was prima verlopen.
Wat is de CBF toch een goeie alleskunner.
Toeren, kruipen, bléééren... Alles kan ie naar behoren!

Op de terugweg nog een paar jonge blondines die maar niet genoeg kregen van de kleur van mijn nummerbord; zó dicht zaten ze achter me te duwen.
Bij het stoplicht keek ik eens naar binnen.
Chauffeuse keek me onschuldig glimlachend aan.
Ach... Een witte plaat met rode belettering, aan de goeie kant van de 25 jaar, Alfa Romeo... Kon er niet meer kwaad op zijn.
:')


Morgen nog us.

:]


* = driedubbele woordwaarde
 
Laatst bewerkt:
Hey mede-forummers,

Ik ga morgen kijken naar een 2de hands CBF 600 S met ABS uit 2005 en 61.000km. Zijn er naast de gebruikelijke slijtageonderdelen (ketting, banden etc.), nog specifieke onderdelen om op te letten?

Alle tips zijn welkom.
 
Balhoofdlager zou mijn eerste ingeving zijn. Hoewel dat geen echte beslissings-killer is, als die versleten is kun je die immers gewoon vervangen.
 
Iemand ervaringen met opzetruitjes ? De standaardruit blijft nog behoorlijk herrie maken , de luchtstroom gaat nog net tegen de voorkant van de helm .
 
Ik heb dezelfde ruit als MichelS. Erg blij mee, en de mijne gaat inderdaad een beetje fluiten bij ±55 km/uur. Maar verder erg blij mee.

IMG_0610.jpg
 
Goedenavond,

Ik ga even olie verversen van een cbf 1000 van 2006, nu viel het mij op dat op de aftapplug geen koperen ring zit, is dat normaal of zijn ze bij een vorige verversing de ring vergeten ?

Henk,
 
te koop:

in zeer mooie staat verkerende cbf 600 sa elegance.
was in 2009 een speciale uitgave van honda.(koste toen ruim 10.000 euro)
deze werd toen af fabriek uitgevoerd met volle kuip en meegespoten zijkoffers (dus geen aftermarket)
in zeer goede staat echter 1 koffer heeft schaafplek.
ik ben de tweede eigenaar en deze motor is altijd goed onderhouden geweest (boekjes e.d. aanwezig)
als extra's:

verhoogde ruit (orginele aanwezig)
K&N permanente luchtfilter (orginele aanwezig)
Hyperpro vering voor en achter
47l topkoffer orgineel honda en in kleur
orginele honda topkofferdrager (orginele handvat duo aanwezig)
verder heeft deze motor nieuw banden (nog geen 500km mee gereden.
mijn prijs is 5500 euro.
voor foto's zie speurders of stuur ff een pb met je mail adres.( een aantal pagina's terug staat hij op de foto in de woonkamer)

de zz gaat weg omdat ik besloten heb toch weer terug te gaan naar een chopper/cruiser.
 
Zo dat is netjes! Waar heb je allemaal gereden? Gewoon in Nederland of dagje Belgie/Luxemburg oid?

Mijn cbf ligt op het moment helemaal uit elkaar. De kleppendeksel zit inmiddels los, wanneer ik weer tijd heb gaat ie eraf en dan de kleppen even controleren. Voor de rest is al het onderhoud al klaar :)
 
Mijn ZZ breng ik volgende week naar de dealer voor de 24k beurt en een nieuw voorbandje.
Zal een dure worden, maar ja. Zelf doen behoort helaas niet tot mijn mogelijkheden.
En tot nu toe ben ik zeer tevreden met deze dealer, dus laat gaan.

Ergens eind augustus, begin september, heb ik me voorgenomen om naar Zwitserland te gaan.
2 Jaar geleden hadden we een tussenstop gemaakt in Innertkirchen.
En wat bleek?
Dat is een prima uitvalsbasis om een stuk of 3 magnefieke passen te doen;
Grimsel, Süsten en Furkapas zijn vanuit dat dorpje in één 120 kilometer lange tocht te nemen.
:9~
Met de auto is dat al leuk.
Maar ik had me toen voorgenomen im dat ook eens met de motor te doen.

Ik rij in principe alleen.
Maar als er geïnteresseerden zijn om mee te rijden, dan sta ik daar zeker voor open.
 
Laatst bewerkt:
Tjongejonge, het valt niet mee. Deze week wisselen de motor en de auto elkaar dikwijls af, dat zorgt voor rare zaken. Gewoontegetrouw rijd ik onze straat binnen en ons huis voorbij om achterlangs via een smal steegje naar de achtertuin te gaan waar Grey gestald wordt.

Het is dat ik een fietser voorrang moet verlenen en met het knippertje uit sta te wachten als achterin het hoofd een waarschuwingslampje steeds harder begint te branden. Er is iets geks, maar wat?

Net voordat ik op wil trekken om de smalle steeg in te rijden besef ik dat ik in de auto zit. En deze past echt niet in het steegje!

Gelukkig merk ik het net op tijd. Besmuikt om mij heengekeken of niemand het gezien heeft, ik stond toch echt even te wachten met de richtingaanwijzer aan...

En gisteren zat ik op de motor met mijn linkerhand iets onwennigs te doen.... op zoek naar de cruisecontrol die echt niet op de motor zit...

hmm, "alzheimer light"? Gelukkig nog niet zo erg dat je met de auto tussen de file door wilt rijden omdat je dat zo gewend bent.

Met groet,
Michel
 
Laatst bewerkt:
haha dat is wel een hele erge fout, pas maar op :P

Vandaag even de kleppen gecontroleerd, helaas heb ik niet de mazzel dat ze nog niet gesteld hoeven te worden (staat pas 22k op de teller). De uitlaatkleppen van cilinder 1 en 2 hebben 0.26 en 0.27mm speling, terwijl de maximale speling 0.25mm is. Dus binnenkort als ik tijd heb de kleppen maar eens gaan stellen..... de rest klopte gelukkig wel.
Daarna alleen nog de bougies vervangen en dan kan alles weer in elkaar.
 
Laatst bewerkt:
@Michels soms heb ik dat ook. Mijn hand zoekt naar de cruise. Onbewust zie ik mijn hand bewegen ( linker hand). Na enkele seconden valt mijn frank en moet ik telkens hoofdschuddend lachen :))).

Beste moto-collega's ik ben terug van weggeweest het is een tijdje geleden. In den beginne stond ik bekend onder het naam CBF_Wings maar ik kon niet meer onder dat naam inloggen dus heb ik mij een nieuwe login naam gemaakt. Ik heb het hier gemist en wens jullie allemaal een veilige km op jullie stalen ossen in deze mooie zomerse dagen ik zou zeggen geniet er maar van.... ;) :) :]
 
Beste moto-collega's ik ben terug van weggeweest het is een tijdje geleden. In den beginne stond ik bekend onder het naam CBF_Wings maar ik kon niet meer onder dat naam inloggen dus heb ik mij een nieuwe login naam gemaakt.
neem even contact op met crew@motor-forum.nl en we fixen je oude acount weer. Een 2e account is namelijk niet toegestaan.
 
Welke olie gebruiken jullie voor jullie CBF?
Ikzelf heb een CBF600NA van 2005 en gebruikte al twee keer "Eurol Motorcycle 10W-40 SG Semi Synthetic 4 liter 10W-40"

Nu vind ik deze nergens meer terug in de winkel/online shop waar ik hem gewoonlijk haalde.
Op internet heb ik een handleiding van mijn motorfiets gevonden waar in staat dat de olie SE, SF of SG moet zijn.

Nu twijfel ik tussen volgende olie:
EUROL Sport touring 10W-40 4 liter

EUROL Sportbike 10W-40 Fullsyn 4 li

De eerste lijkt me meer aangewezen, maar ik dacht dat MINERALE olie niet mocht..
De 2de zou volgens de handleiding niet mogen (olie is SH), maar volgens site Eurol mag het toch..
Producten | Eurol B.V.


Wat zouden jullie nemen? of toch geen van beiden?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan