Honda CBF deel 5

Status
Niet open voor verdere reacties.
Hoi, een vraagje: ik heb een paar weken geleden een zwarte 1000F gekocht van 2010. (Hoera!!);) Ben nu bezig met dubbellichtmodule, navigatie inbouwen, en op zoek naar naar een leuke zwarte einddemper. (iemand suggesties?)

Ik heb al veel informatie gevonden op verschillende forums. Ik kan echter nergens vinden welk werkplaatshandboek past bij deze motor? Volstaat het Haynes boek van de CBF1000/1000R? of is er een andere beschikbaar, evt. in Duits of Engels?

Alvast bedankt!

groet, Dirk
 
heeft er hier iemand ooit ketting en tandwielen vervangen? Ik zie bij m'n 2008 cbf600sa dat er wat slangen in de weg zitten voordat ik bij het voorste tandwiel kom :/
 
Goedeavond,

Zal mij ook even voorstellen.
Ik ben Vincent en ben sinds november in bezit van een CBF600sa uit 2004 met 'maar' 76000km op de klok.
Nu heb een paar maandjes lekker gereden en wil ik hem langzamerhand opknappen.
Heb al een paar dingen gedaan eraan,
Oxford Hotgrip geplaatst, Ventielen vervangen, remklauwen gereviseerd, remvloeistof vervangen.hier en daar wat roestige schroefjes vervangen.
Nu loop ik tegen wat op waar ik toch echt een stukje minder goed in ben de elektronica:
De toerenteller gaat een eigen leven lijden vanaf de ~6500rpm en het klokje staat iedere keer op 1:00 .
Nu heeft de motor aftermarket xenon en mijn vermoede gaat uit naar dat de storing word veroorzaakt door dit setje.
Heeft iemand nog wat andere ideeën waar aan het kan liggen?

file.php


Ps ben nog op zoek naar spiegel verbreders of bredere spiegels, iemand wat liggen? O-)
 
Laatst bewerkt:
Goedeavond,

Zal mij ook even voorstellen.
Ik ben Vincent en ben sinds november in bezit van een CBF600sa uit 2004 met 'maar' 76000km op de klok.
Nu heb een paar maandjes lekker gereden en wil ik hem langzamerhand opknappen.
Heb al een paar dingen gedaan eraan,
Oxford Hotgrip geplaatst, Ventielen vervangen, remklauwen gereviseerd, remvloeistof vervangen.hier en daar wat roestige schroefjes vervangen.
Nu loop ik tegen wat op waar ik toch echt een stukje minder goed in ben de elektronica:
De toerenteller gaat een eigen leven lijden vanaf de ~6500rpm en het klokje staat iedere keer op 1:00 .
Nu heeft de motor aftermarket xenon en mijn vermoede gaat uit naar dat de storing word veroorzaakt door dit setje.
Heeft iemand nog wat andere ideeën waar aan het kan liggen?

[afbeelding]

Misschien een connector met slecht contact?
 
Ik heb op mijn CBF600 (2010) ook Xenon gehad, maar nooit problemen. Maar het kan natuurlijk aan het merk liggen.
Maar wellicht is je accu niet helemaal jofel, aangezien het klokje telkens naar 1 uur gaat. Dat gebeurt alleen als hij geen/te lage spanning krijgt. Kan mede de oorzaak van de toerenteller zijn, wellicht heeft die ook last bij een te lage spanning.
Start hij wel altijd gewoon? Eenmaal aan de praat kan de dynamo nog voldoende spanning leveren. Of juist andersom, de dynamo is overleden (bekend CBF probleem) en de accu levert niet voldoende spanning meer.
Spiegels van het nieuwere type CBF (vanaf 2010 dacht ik) hebben iets langere pootjes. Maar er zijn ook korte verloop stukjes te koop die de spiegels iets verder naar buiten zetten.
 
Bedankt voor de reacties,
Accu lijkt goed, nooit start problemen. zal even een andere accu proberen en haal binnenkort de neus uit elkaar om bij het dashboard te komen. Hopelijk is het een gecorrodeerde stekker of een accu.
Anders de xenon set afkoppelen of dit het probleem oplost.

ik zat ook te denken,
bij het afzetten is het klokje ook uit, hoort deze niet aan te blijven en dus de constante plus en de geschakelde plus verwisseld zijn?
 
Laatst bewerkt:
Bij mij gaat het klokje ook mee uit, dus dat is denk ik wel normaal.

Ik weet niet of jij beide lampen laat branden ? Want ik kan me voorstellen dat dubbele Xenon en/of handvatverwarming gewoon te veel is voor het elektrisch circuit ? Ikzelf heb ook Xenon, maar beide tegelijk aan is soms al een te zware belasting, ondanks een fonkelnieuwe accu.
 
excuses voor de late reactie.
xenon (enkele lamp) zat er al in bij aanschaf en toen deed de meter al vreemd.
Wel brand grootlicht zwakjes mee.
 
Ik heb sinds kort mijn eerste motor, een CBF600 uit 2004. Alleen heb ik nogal ruzie met de motor als ik hem moet starten. Gisteren wilde ik hem starten met een volledig uitgetrokken choke en dan gaat hij niet lopen, hij slaat even aan en valt meteen weer uit. Als ik hem daarna nog een keer wil starten, slaat hij niet meer aan. Nu ben ik natuurlijk gaan lezen op internet en kan het wezen dat ik te lang gestart heb en de boel verzopen heb. Paar keer flink aan het gas gedraaid, maar dit wilde ook niet helpen.

Na 3 minuten nogmaals proberen, sloeg hij aan (choke half open) en ging hij maar op 750 (?) toeren stationair draaien (hij bleef wel lopen). Na een minuutje deed ik de choke dicht en ging hij rond de 1000 toeren stationair lopen. Nu heb ik gelezen dat een motor met open choke een verhoogd toerental moet hebben? Dat heb ik helaas nog niet gezien...doe ik iets verkeerd? Of wat zou het kunnen zijn?

Of is het gewoon een kwestie van proberen en moet ik het ideale punt van de choke gewoon nog vinden :)
 
Als het warm genoeg is buiten hoef je de choke niet te gebruiken bij een koude start. Het lage toerental kan betekenen dat de motor te veel benzine krijgt doordat de choke word gebruikt.

Volgende keer proberen zonder choke te starten.
 
Dank je wel! Ik zal morgen eens proberen zonder choke. Is er een soort vuistregel wat je kunt aanhouden wanneer wel/niet choke gebruiken?
 
kan per motor verschillen en vooral ook afhankelijk van of een en ander in orde is. Afstelling, bougies enzovoorts.

Misschien moet je bijvoorbeeld nodig aan een nieuw luchtfilter. :?

In mijn ervaring is het met motor die totaal koud is normaal wel nodig om helemaal tot half te choken. En dan niet aan de gashendel zitten bij het starten.
Zo gauw die dan loopt voorzichtig de choke wat dicht doen en daarbij een klein beetje gas geven om zo op te zoeken waar die op dat moment moet zitten.

Als de motor in de laatste uren heeft gelopen oftewel nog wat warm, dan geen choke en juist met de gashendel draaien bij het starten. :]
 
Ik heb altijd de choke gebruikt voor het starten van mijn motor ongeacht wat voor weer het was. Alleen niet als de motor al warm was.

Wat ik nog wel eens deed is het volgende. Choke helemaal uit. Start knop indrukken soms nog even ingedrukt houden. En als de motor het moeilijk lijkt te hebben nog een klein beetje gas bij geven met de hand.

Ik heb mij ook laten vertellen dat benzine vandaag de dag best wel schraal is. Als de motor een tijdje stilstaat dan willen de carburateurs nog wel eens uitdrogen waardoor het starten ook moeilijker kan gaan.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb sinds kort mijn eerste motor, een CBF600 uit 2004. Alleen heb ik nogal ruzie met de motor als ik hem moet starten. Gisteren wilde ik hem starten met een volledig uitgetrokken choke en dan gaat hij niet lopen, hij slaat even aan en valt meteen weer uit. Als ik hem daarna nog een keer wil starten, slaat hij niet meer aan. Nu ben ik natuurlijk gaan lezen op internet en kan het wezen dat ik te lang gestart heb en de boel verzopen heb. Paar keer flink aan het gas gedraaid, maar dit wilde ook niet helpen.

Na 3 minuten nogmaals proberen, sloeg hij aan (choke half open) en ging hij maar op 750 (?) toeren stationair draaien (hij bleef wel lopen). Na een minuutje deed ik de choke dicht en ging hij rond de 1000 toeren stationair lopen. Nu heb ik gelezen dat een motor met open choke een verhoogd toerental moet hebben? Dat heb ik helaas nog niet gezien...doe ik iets verkeerd? Of wat zou het kunnen zijn?

Of is het gewoon een kwestie van proberen en moet ik het ideale punt van de choke gewoon nog vinden :)

Ik maakte de fout dat ik "Dacht" Dat ik de choke volledig had uitgetrokken (Choke stond er niet eens op dus) Kijk even of je echt de choke open hebt staan en de beugeltjes boven de carburateurs bewegen als je hem open doet / sluit. Het kan zijn dat je best veel kracht moet zetten (Wel met gevoel natuurlijk dus uitkijken dat je niks sloopt)
 
Laatst bewerkt:
Ik heb altijd de choke gebruikt voor het starten van mijn motor ongeacht wat voor weer het was. Alleen niet als de motor al warm was.

Ik heb mij ook laten vertellen dat benzine vandaag de dag best wel schraal is. Als de motor een tijdje stilstaat dan willen de carburateurs nog wel eens uitdrogen waardoor het starten ook moeilijker kan gaan.
Start hier ook altijd met choke bij koude motor. Anders start ie niet eens. Is al vanaf het begin dat ik m heb en toen stond ie op 6000 km. Aan de luchtfilter kan het dan ook niet liggen.

Wat betreft lang stilstaan.
Afgelopen zaterdag sinds 2,5 maand weer gereden, op het vervangen van de accu na (want die was dood) geen centje pijn. Choke beetje uit, startknop en sprong meteen aan.
 
haha, ik snap nu ik het teruglees dat het wat plomp verloren overkomt.

Refereerde daarmee aan je opmerking dat er wellicht een nieuw luchtfilter nodig was. Ook bij mijn destijds zowat gloednieuwe cbf600 moest ik met choke starten, luchtfilter kon toen niet al versleten/vervuild zijn.
 
Gisteren inderdaad zonder choke geprobeerd te starten en gelijk lopen, geen centje pijn. Gisteravond toen was het dus flink afgekoeld, lukte het niet zonder. Open gezet en met enige moeite kreeg ik hem aan het lopen. Misschien moet ik toch maar even langs de garage gaan waar ik hem gekocht heb, 3 maand bovag garantie dus kan nooit kwaad. Bedankt voor de tips in elk geval!

Voor de rest in elk geval helemaal blij met de fiets *O*
 
Laatst bewerkt:
haha, ik snap nu ik het teruglees dat het wat plomp verloren overkomt.

Refereerde daarmee aan je opmerking dat er wellicht een nieuw luchtfilter nodig was. Ook bij mijn destijds zowat gloednieuwe cbf600 moest ik met choke starten, luchtfilter kon toen niet al versleten/vervuild zijn.

Daarom dat ik het dus niet begreep. ;)

Ik bedoel namelijk precies andersom.
Namelijk bij bepaalde typen van carburateurs gaat het juist beter om koud te starten zonder choke vanwege een vervuild lucht filter.

Maar is maar als voorbeeld. Ik zeg dus niet dat dit in dit geval het euvel zal zijn.
 
Laatst bewerkt:
Hallo luitjes,

Ik ben sinds kort in het bezit van een mooie CBF600 uit 2005. Nu zit er alleen een lelijke deuk in de uitlaat. Heeft iemand toevallig nog een nette originele uitlaat liggen waar hij of zij vanaf wil?

Groet,
Andre
 
Ben van plan om m'n CBF600 wat op te gaan leuken. Dus net via Lous met leuke korting een nieuwe uitlaat besteld met carbon eindkap. En ben van plan een aantal carbon stickers aan te gaan brengen op de CBF om de voetsteunen te beschermen.

Zie voorbeeld hieronder:

23c97a89f10120ac19fb323756f91267.jpg
 
Het is hier nogal dood dus zal eens wat plaatjes posten:

Voorspatbord gemonteerd:
63fc4d33aac3311cfe9502be62e8d696.jpg



Radiator guard gemonteerd

041274c451d59f9f97a9d89b38408b2f.jpg


Uitlaat gemonteerd

c2a8ecbaf1be6a15b9b04570d211b460.jpg


Rear hugger gemonteerd

8a19bc4c8c0e86191062ab7a60dd815d.jpg
 
Mooi werk allemaal, zier er fraai uit

Na lang wikken en wegen heb ik een navigatiesysteem gekocht. Gelijk een mooie steun gbruikt ipv de lelijke RAM mount.
full
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan