Honda CBF deel 5

Status
Niet open voor verdere reacties.
Gisteren de CBF gebruikt als prop voor een fotosessie... *D

CBF_Dame.jpg
 
Na lang wikken en wegen heb ik een navigatiesysteem gekocht. Gelijk een mooie steun gbruikt ipv de lelijke RAM mount.[afbeelding]

Vraagje. Hoe heb jij de stroom voorziening verzorgd? De TomTom heeft een eigenzinnige stekker die je niet zomaar in een universele stroomvoorziening kan stoppen.
Enige mogelijkheid die ik zie is de aansluitdraad naar de accu te leiden.
Of alleen op batterij te rijden, maar dat is eigenlijk geen optie vindt ik.
 
Ik heb zelf een Garmin, maar die heb ik op de accu aangesloten.
Ik weet niet hoe de kabel van een TomTom in elkaar zit.
Aansluiten is even werk, kappen aan de voorkant eraf, tank een stukje omhoog zetten en dan langs een kabelboom naar achter.

Zeker gezien ik al een paar keer de voedingskabel heb moeten vervangen. Dat zou volgens de verkoper kunnen komen doordat er altijd ietsje stroom op zit en daardoor de contactpunten waar de Garmin zelf op aanegsloten wordt sneller slecht worden door vocht.

Tja, een andere optie weet ik ook niet.
Eventueel op verlichting aansluiten misschien? Maar als je dat op de koplampen doet moet je denk ik die hele voedingskabel weg frutten in de voorkant dat is nogal krap.
 
Laatst bewerkt:
Voor de stroomvoorziening heb ik gebruik gmaakt van de verlichting. De linkerzijkap eraf, de kabel van de Tomtom met enkele tirewrapjes met de kabel vanaf het rechterhandvat mee naar het vooronder geleid en parallel aangesloten op het kleine dagrij-lampje.

Zo wordt de voeding geschakeld met het contactslot en staat er geen stroom op als Grey pauze heeft.

De kronkelroute optie van Tomtom is erg leuk. Zelfs de route van werk naar huis leverde al een verrassende route op met wegen waar ik nog nooit gereden had.

Wil je bv een route rond het Markermeer? Schakel de navi in, klik een paar punten aan op de kaart langs de kustlijn rondom het meer en in enkele seconden kun je de aanwijzingen al gaan rijden zonder eerst achter een computer te gaan zitten puzzelen.
 
Voorheen schakelde ik de navigatie altijd via de remlicht schakelaar op het rechter handvat.
Maar via het rechter positie lampje is ook een mooie oplossing! Zit alles meteen mooi weggewerkt achter het zijpaneel.
Ga ik zeker in overweging nemen.
 
Een vraagje aan de CBF600 (modeljaar tot 2006) eigenaren.

Klinkt dit normaal volgens jullie?, naar mijn weten klinkt mijn CBF600 al zo sinds het begin maar toch begint het me steeds meer op te vallen (Het beste is het te horen op 0:20) en dan komt het nog een aantal keer terug. Het is niet de ketting want als ik de koppeling inknijp is het geluid verdwenen.

 
Ik meld mij ook als CBF-rijder. Ik rijd sinds februari 2016 op een CBF1000. En na een poetsbeurt heb ik er eindelijk een foto van durven maken.

full


full


Heb er zelf een Tutoro-kettingsmeersysteem opgezet en een dubbellicht-module geinstalleerd zodat beide koplampen altijd blijven branden. Staat een stuk mooier :-)
 
ow rateltjes en geluiden uit je fiets.

Het koppelingshuis kan een beetje gieren of schuren als je de CBF in zijn vrij hebt staan. Knijp je de koppeling in of tijdens het rijden, dan is het geluid -bijna- weg.

Geluid komt bij Grey vanaf de rechterkant.

Ik heb sinds kort een andere helm en ik hoor nu ineens hele andere geluiden. het lijkt alsof Grey een beetje ratelt als ze stationair voor een stoplicht staat te wachten. Valt me steeds meer op, maar als ik dan later op de bestemming ben en de helm afzet, dan loopt ze als een naaimachine en is geen ratel te bekennen.

Als oplossing zal ik de oordoppen eens laten controleren.
 
ow rateltjes en geluiden uit je fiets.

Het koppelingshuis kan een beetje gieren of schuren als je de CBF in zijn vrij hebt staan. Knijp je de koppeling in of tijdens het rijden, dan is het geluid -bijna- weg.

Geluid komt bij Grey vanaf de rechterkant.

Ik heb sinds kort een andere helm en ik hoor nu ineens hele andere geluiden. het lijkt alsof Grey een beetje ratelt als ze stationair voor een stoplicht staat te wachten. Valt me steeds meer op, maar als ik dan later op de bestemming ben en de helm afzet, dan loopt ze als een naaimachine en is geen ratel te bekennen.

Als oplossing zal ik de oordoppen eens laten controleren.

Ik heb over 800km de 24k km beurt. Dit valt ongeveer gelijk met mijn A examen dus dan gaan gelijk de 25kw inlaatrubbers eruit. Zal het dan wel na laten kijken :)
 
Wat zitten rotzooien met carbon folie en de schetsplaatjes van de passegier voetsteunen beplakt.

24915367bdd56c29a2de95e9ea0d95fe.png
 
Hallo allemaal,

Na 7 jaar een Suzuki SV650S te hebben gereden, ben ik sinds deze week de eigenaar van een CBF1000 uit 2006.

Ik ben me nu aan het orienteren op het gebied van navigatie en denk eraan mijn telefoon hiervoor te gaan gebruiken. Ik lees dat het ook mogelijk zou moeten zijn dit te monteren boven de klokken bij de kuipruit.
Wie heeft hier ervaring mee en hoe kun je dit het beste oplossen met eventuele stroom?

Gr John
 
@ All: Lekker bezig!

John, ik heb zelf geen navigatie gemonteerd vanwege het geld, en de keren dat ik het nodig heb. Ik heb zo'n iPhone-hoes gekocht die je kan monteren op je stuur.

Ik heb vervolgens daar een 12-naar-USB converter bij gekocht die je ook aan je stuur monteert, waardoor ik kan rijden met navigatie op de iPhone. Stroom heb ik uit het vooronder gehaald, bij de koplampen vandaan...
 
Hallo allemaal,

Na 7 jaar een Suzuki SV650S te hebben gereden, ben ik sinds deze week de eigenaar van een CBF1000 uit 2006.

Ik ben me nu aan het orienteren op het gebied van navigatie en denk eraan mijn telefoon hiervoor te gaan gebruiken. Ik lees dat het ook mogelijk zou moeten zijn dit te monteren boven de klokken bij de kuipruit.
Wie heeft hier ervaring mee en hoe kun je dit het beste oplossen met eventuele stroom?

Gr John

gps.nl heeft daar een aantal oplossingen voor
Zie:
Honda
Dan even naar onder scrollen tot je bij de CBF1000 komt.
 
Kan iemand me vertellen of de ruiten van alle CBF 600/1000 modellen hetzelfde cq uitwisselbaar zijn ?
 
Hmm, bezig met nalopen van de "nieuwe" CBF600S van mijn vrouw. (bouwjaar 2004)
Gelijk een beurtje natuurlijk.

Nu geeft NGK op hun site aan dat de bougie's (10mm draaddiameter) tussen de 10 en 12 Nm vastgezet dienen te worden.
In de Haynes staat echter 18 Nm, dat is nogal een verschil..


Ik heb al eens gezocht in deze topic, maar kon zo snel niks vinden.
Normaal neig ik in dit geval naar de data van de fabrikant van de bougies, ware het niet dat de oude er vrij makkelijk uitgingen.
Ik dacht nog dat die dus blijkbaar netjes op het goede moment stonden, maar nadere inspectie leert dat de ring niet eens goed is ingedrukt.

Iemand die daar iets zinnigs over kan zeggen?
 
heb keer of 3 nu de bougies vervangen bij mij. Ik draai ze niet vast op een bepaald nm. Vast is vast, maar hoeft zeker niet muurvast.
 
als je met moment sleutel kunt werken zou ik ook de opgave van de fabrikant gebruiken.

Wat ik zelf doe is eerst hand vast draaien met alleen de dop. Daarna draai ik nog wat verder met dwarsstuk erop waar ik deze met één hand vast pak recht boven de dop, dus zonder verdere hefboom werking. Dan voel ik redelijk dat het aan zit zonder dat de ring nog is ingedrukt.

Dan met hefboom nog een kwart slag verder zodat ik weet dat het een eind plat is geknepen zonder dat het te strak wordt.

Is niet erg wetenschappelijk maar tot nu toe tevreden met die aanpak. :P
 
Een aantal jaar geleden heb ik al eens naar de cbf600 gekeken als opvolger voor mijn CBR600, het heeft wat langer geduurd maar de CBR is verkocht en nu kijk ik naar verschillende modellen en ook weer de CBF600.

Nu lees ik dat het eerst modeljaar last zou hebben van trillingen die vooral bij kruissnelheid op de snelweg te voelen zijn. Hoe is die ervaring hier?
 
Bedankt mannen.
Ik gebruik inderdaad voor dit soort zaken altijd een momentsleutel.
Ik ga deze vraag eens bij NGK, en bij Haynes neerleggen.
Eens kijken wat zij zeggen.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan