Honda CBF deel 5

Status
Niet open voor verdere reacties.
Hoi allemaal,

Ik sta op het punt een cbf1000 uit 2007 te kopen.
Nu heb ik nog drie vraagje, misschien kunnen jullie me helpen?

De balhoofd lagers moeten vervangen worden. Wat zijn hier de kosten van als ik het bij een motor zaak laat doen?

Er zit een givi kuipruitje op, maar een van die bevestiging kapjes (driehoekig) is kwijt. Zijn die.los verkrijgbaar, of heeft iemand die liggen?

Er zit een originele kofferset op, heeft iemand een plaatje van de inhoud?
Kun je in de grote topkoffer bv je helm kwijt?
Dat was ik vergeten te kijken...

Bedankt
 
Ben van plan om nog wat electra aan te gaan sluiten op de CBF.
(Navigatie etc)

Nu ben ik wel benieuwd, hoeveel "Power" heeft de CBF eigenlijk over?
Hoeveel watt is er nog over als de lampen gewoon aan staan.

Heb al geprobeerd te kijken naar de handleiding en gekeken hoeveel de dynamo levert maar ik hoop dat iemand mij het precies kan vertellen, Welke andere verbruikers zijn er nog?

d3cf5e65183e18011d7e7c867f7ff81a.png
 
Laatst bewerkt:
Even zo gauw zonder echt na te zoeken:

Ontsteking
injectie
ABS
diverse sensoren (verbruiken niet echt veel, maar je hebt er wel een paar)

Maar eigenlijk moet je even het bedradingsschema doorlopen.

Bedenk wel dat dit niet het sterkste punt van de CBF1000 is (uit ervaring na 5 stators)
Hoewel ik eigenlijk niet naar jouw bouwjaar gekeken heb.
 
Ikzelf heb in de zijkap een extra accu van 7 ampere verwerkt. Daar zitten mijn accessoires ( bermlampen, navigatie, iPhone-lader, sigaretten-aanster ) op aangesloten. Zo loop ik niet het risico de boel leeg te trekken, en in de winter kan ik de extra accu gebruiken om mijn eigen accu een boost te geven als hij het koud heeft.

Tevens heb ik een schakelaar toegevoegd naar de bedrading naar de koplamp, zodat ik de Xenon verlichting overdag en bij het starten uit kan laten.
 
Laatst bewerkt:
Hoi allemaal,

Ik sta op het punt een cbf1000 uit 2007 te kopen.


Er zit een givi kuipruitje op, maar een van die bevestiging kapjes (driehoekig) is kwijt. Zijn die.los verkrijgbaar, of heeft iemand die liggen?


Bedankt

Hoi Hoi,

Super aanschaf zo'n CBF1000, zou niet anders meer willen.

afhankelijk welk kapje het is kan ik je misschien helpen. Ik ben er recent ook 1 kwijt geraakt en heb een nieuw setje gekocht.Bij PolsMotoren. Heb er nu dus 1 over. Welke heb je nodig? Links of rechts als je ervoor staat. Je kunt me PM'en als je wil.

Groet!
 
Vervolg van mijn problemen met de cbf, helaas blijft het klokje op 1:00 staan en de toerenteller vanaf de 7000 toeren een eigen leven lijden.
In de tussentijd heb ik het volgende gedaan,
Alle stekkers onder het dashboard en bij de accu uit elkaar gehad, opgeschuurd en weer in elkaar gezet.
Dubbellicht module er tussen uit, Xenon er tussen uit.
Helaas kreeg ik de tank niet opgetild zodat ik kon kijken naar de staat van de kabelboom.

Iemand nog meer ideeen hierover?
 
Tank is 1 of 2 boutjes vooraan de tank? En 2 bouten om je zadel weg te pakken zodat je ruimte hebt om de tank te kunnen bewegen dacht ik. Buddyseat eraf en je kan erbij.

Je electrische probleem kan ik je niet mee helpen.
Bij m'n fzs600 heb ik ook een doorslaande toerenteller gehad en dat was het start relais. Maar bij een cbf zal hier nog wel een boel electronica tussen zitten.
 
Hoi Hoi,

Super aanschaf zo'n CBF1000, zou niet anders meer willen.

afhankelijk welk kapje het is kan ik je misschien helpen. Ik ben er recent ook 1 kwijt geraakt en heb een nieuw setje gekocht.Bij PolsMotoren. Heb er nu dus 1 over. Welke heb je nodig? Links of rechts als je ervoor staat. Je kunt me PM'en als je wil.

Groet!

Hoi,

Ik krijg een foutmelding als ik je een pm wil sturen. Dus vandaar zo maar.

Als je de motor van voren bekijkt dan het linker kapje..

Gr
 
ja maar, je voorwiel is toch vrij draaibaar? Dus door je voorwiel weer recht door te sturen kun je die toch altijd evenwijdig krijgen met die alu latten? :?

Hoe bepaal je dat je stuur exact recht staat?
Of heeft die zo'n dood punt door de versleten lager?

Tja, dus toch een denkfout mijnerzijds..
Krijg je als je altijd Cardan rijdt ;)

Ik ben er teveel vanuit gegaan dat het achterwiel recht stond, maar ik kon het inderdaad gewoon eruit stellen.

Gisteren de Balhoofdlagers compleet vernieuwd (conisch), wat een verschil met rijden!
Er zat inderdaad een behoorijk dood punt in, sterker nog, alle kogels stonden afgedrukt in de lagerschalen..
Nu nog Synchroniseren, en voorlopig is ie dan weer klaar :]

Bedankt voor de reacties iedereen!
 
Tja, dus toch een denkfout mijnerzijds..
Krijg je als je altijd Cardan rijdt ;)

Ik ben er teveel vanuit gegaan dat het achterwiel recht stond, maar ik kon het inderdaad gewoon eruit stellen.

Gisteren de Balhoofdlagers compleet vernieuwd (conisch), wat een verschil met rijden!
Er zat inderdaad een behoorijk dood punt in, sterker nog, alle kogels stonden afgedrukt in de lagerschalen..
Nu nog Synchroniseren, en voorlopig is ie dan weer klaar :]

Bedankt voor de reacties iedereen!

mooi dat het is opgelost *O*

Terug redenerend heeft de motor dan waarschijnlijk redelijk kilometers gemaakt met een lichtelijk scheef achterwiel en slecht vast gezet balhoofd. _O-
 
Zou kunnen inderdaad, het waren overigens de originele (kogel) lagers van Honda die eruit kwamen.
Ik neem aan dat die in de fabriek op de juiste voorspanning zijn gezet.

Enige wat opviel was dat de borgmoer niet was aangetrokken op de stelmoer, hij was iets vrij
beweegbaar. (verder beperkt door de borgplaat en de 103 Nm van de Topmoer)

De Conische heb ik nu spelingsvrij afgesteld, binnenkort nog even controleren of ze zich niet verder gezet hebben en er alsnog speling in zit.
 
Hoi,

Ik krijg een foutmelding als ik je een pm wil sturen. Dus vandaar zo maar.

Als je de motor van voren bekijkt dan het linker kapje..

Gr

Darn, ik heb de rechter "over". Ga zo op weg naar de Harz, als ik terug ben zal ik kijken waarom ik geen PM's zou kunnen krijgen. Suc6 met je zoektocht. Als ik me niet vergis gebruikt de Varadero dezelfde kapjes.
 
Darn, ik heb de rechter "over". Ga zo op weg naar de Harz, als ik terug ben zal ik kijken waarom ik geen PM's zou kunnen krijgen. Suc6 met je zoektocht. Als ik me niet vergis gebruikt de Varadero dezelfde kapjes.

Wel beetje verwarrend jullie definitie van rechts. Het is toch echt wel de conventie om dat te benoemen vanuit de positie van de bestuurder. ;)
 
Ik hoorde een goed verhaal over de K&N luchtfilters , in dit geval bij een BMW.
Heeft iemand ervaring hiermee bij de CBF1000 (sc58) , is het de moeite waard om het standaardfilter te vervangen door de k&n, doet het wat met de prestaties ?
 
Ik heb de investering gedaan toen voor mijn BMW K1200LT.
En hem er heel snel weer uit gehaald..
Sindsdien ligt ie hier in het rek.

Ik ben er dus niet over te spreken, anderen prijzen het de hemel in, al dan niet in combinatie met andere aanpassingen.
 
Goede middag mede CBF rijders! Ik lees al een tijdje mee in de CBF topics, maar nu wil ik zelf ook een bijdrage leveren aan dit forum. Ik ben sinds een klein jaar in het bezit van een CBF600SA van 2004, destijds gekocht met 15.000 km op de teller. Langzamerhand ben ik de motor een beetje naar mijn smaak aan het optimaliseren.
Inmiddels Oxford handvatverwarming en USB aansluiting gemonteerd(geschakeld via contactslot), en dezer dagen het nieuwe type spiegels(met langere steel) en GIVI ruitje monteren. Graag zou ik in de toekomst nog een andere buddy willen aanschaffen. Ik kom steeds motorzadels van Bagster tegen. Bij bouwjaar staat alleen steeds vermeld vanaf bouwjaar 2008(PC43). Ik heb zover ik weet een PC38 model(van 2004 t/m 2007). Zijn deze buddy's uitwisselbaar?
 
Ik heb zover ik weet een PC38 model(van 2004 t/m 2007). Zijn deze buddy's uitwisselbaar?

Zover ik kan zien zijn de onderdeelnummers niet gelijk.
Dat zou betekenen dat er verschl zit in de zadels, wellicht dat iemand daar exactere info over heeft?

Toch weet ik zeker dat indien je info aanvraagt bij een verdeler van Bagster, dat zij dit ook maken voor de PC38.
Alleeen is dat meestal een winterklusje, daar je over het algemeen je eigen zadel inlevert om te vermaken.
 
Laatst bewerkt:
Goede middag mede CBF rijders! Ik lees al een tijdje mee in de CBF topics, maar nu wil ik zelf ook een bijdrage leveren aan dit forum. Ik ben sinds een klein jaar in het bezit van een CBF600SA van 2004, destijds gekocht met 15.000 km op de teller. Langzamerhand ben ik de motor een beetje naar mijn smaak aan het optimaliseren.
Inmiddels Oxford handvatverwarming en USB aansluiting gemonteerd(geschakeld via contactslot), en dezer dagen het nieuwe type spiegels(met langere steel) en GIVI ruitje monteren. Graag zou ik in de toekomst nog een andere buddy willen aanschaffen. Ik kom steeds motorzadels van Bagster tegen. Bij bouwjaar staat alleen steeds vermeld vanaf bouwjaar 2008(PC43). Ik heb zover ik weet een PC38 model(van 2004 t/m 2007). Zijn deze buddy's uitwisselbaar?

Top sellerie heeft eventueel wel zadels op maat gemaakt voor de <2007 CBF, ik volg deze even wat ik heb ook zitten kijken naar een nieuw zadel.
 
Top sellerie heeft eventueel wel zadels op maat gemaakt voor de <2007 CBF, ik volg deze even wat ik heb ook zitten kijken naar een nieuw zadel.
Ik heb zelf ooit voor mijn CBF600 (2010) bij topsellerie een ander zadel gekocht. Prima deal, want bij hun hoef je het oude zadel pas terug te sturen als je het nieuwe binnen heb gekregen. Je kan dus altijd doorrijden.
Kost geloof ik iets meer, maar zeer de moeite waard.
Kan niet bij alle modellen, maar voor de CBF's hebben ze donor zadels op voorraad.
 
Darn, ik heb de rechter "over". Ga zo op weg naar de Harz, als ik terug ben zal ik kijken waarom ik geen PM's zou kunnen krijgen. Suc6 met je zoektocht. Als ik me niet vergis gebruikt de Varadero dezelfde kapjes.

Bedankt voor de moeite maar het is niet meer nodig.
Ik heb een andere gekocht, die miste geen kapjes.
Niet rechts en niet links ;)

Ik krijg 'm over twee weken, dan stel ik me even voor.
 
Bedankt voor de reacties! Dan ga ik mij eens even verdiepen in de Bagster en Top sellerie zadels en de bijbehorende prijzen/levervoorwaarden.
 
Laatst bewerkt:
Heb de laatste tijd (lijkt wel laatste paar weken) het probleem dat de motor vaak van zijn 1 in zijn neutraal schiet bij het wegrijden.. ik wil dan naar de 2e versnelling schakelen maar hij schiet in de neutraal en dan moet ik even doordouwen om hem in z'n 2 te krijgen.

Het is niet altijd, weet iemand wat hier aan de hand is?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan