Honda CBF deel 5

Status
Niet open voor verdere reacties.
@ o.a. fleng. Ik weet niet of je dit kunt lezen als niet-member. Maar daar wordt ook gesproken over bepaalde isolatie die niet goed is.
En ik meen dat Carmo betere stators levert/hersteld.
 
Nee, dat kan ik niet lezen. En ik heb ook geen facebook account om te registreren.
Over de alternatieven zijn de meningen ook verdeeld. Lees op cbf1000.com forum dat de "Electrosport" dynamo het wel goed doet, maar niet meer verkrijgbaar is. Schiet lekker op.
 
Ik heb al eerder gemeld dat ik ook door 5 stators heen gegaan ben (origineel en after market) tot nog toe is de oplossing geweest de vernieuwde Honda stator én rotor.
Werkt goed, is alleen niet een beetje prijzig.
Samen bijna 1000 euro, maar het werkt.

Ik heb ook ergens de nummers genoemd, weet ze alleen niet meer, zal eens nazoeken


Edit, ff opgezocht (oh en samen 1028 euro!)

Omschrijving
FLYWHEEL COMP. 31110MFAD01
STATOR COMP. 31120MFAD02
 
Laatst bewerkt:
Die rommel van Carmo moet je niet nemen deze zijn veel te dun gewikkeld en over garantie hoef je daar helemaal niet mee aan te komen
Heb nu een orginele honda stator opnieuw laten wikkelen bij sevior
Deze goede man krijgt van de dealers zelf al stators aangeleverd om te laten wikkelen omdat ze uit de honda fabriek al prul stators erin zetten
Krijg er 3 jaar garantie op mits je er een orginele regelaar achter zet
 
Die rommel van Carmo moet je niet nemen deze zijn veel te dun gewikkeld en over garantie hoef je daar helemaal niet mee aan te komen
Heb nu een orginele honda stator opnieuw laten wikkelen bij sevior
Deze goede man krijgt van de dealers zelf al stators aangeleverd om te laten wikkelen omdat ze uit de honda fabriek al prul stators erin zetten
Krijg er 3 jaar garantie op mits je er een orginele regelaar achter zet

Sorry, maar ik kan aantonen dat het niet alleen aan de stator ligt.
Dus hoe goed je hem ook wikkelt, hij blijft stuk gaan.
Het is een ontwerpfout (vandaar de verbeterde stator én rotor).
(en carmo gaf mij een nieuwe zonder enig gezeur, mijn eerste aankoop van hen)
 
Ik heb ook een CBF600SA uit 2008. Nu is daar tijdens mijn motorvakantie een slot uit mijn orginele zijkoffer kapot gegaan. Ik dacht vervangen gevonden te hebben:

GIVI Slot 2 sloten Z227

Maar helaas. Volgens de leverancier passen deze niet.

Waar zou ik deze slotjes wel kunnen vinden?
 
Ja, dat is logisch.

Maar we weten allemaal dat er ook soms nog alternatieve aanbieders zijn. Of wellicht sloten die minder origineel zijn maar wel passen.

Of als iemand een typenummer weet of zo, kan ik ook wat beter zoeken.
 
Laatst bewerkt:
Gisteren ondanks zeer regelmatig gebruik van Grey weer het knoopcelletje naar de galamiezen. De laatste dagen startte ze al een beetje moeizaam, maar liep toch telkens weer als vanouds.

Tot gisterenmiddag dus, ik was de laatste op mijn werk, afgesloten en daarna moederziel alleen in de ondergrondse garage en.....startte ze niet. Accu helemaal plat.

Even aanduwen lukt niet vanwege de gladde vloer. Wat twee jaar geleden ook werkte nu weer uitgevoerd, maar dan eerst even de helm af en het pak uit.

Aan de hand door de garage en naar de hellingbaan. Deze is vrij steil, dus een aanloopje en naar boven. Helemaal tot bovenaan lukt niet dus halverwege met kunst en vliegwerk aan de hand gekeerd. Erop geklommen, in de tweede versnelling, naar beneden laten rollen en onderaan de koppeling op laten komen. JA! Ze loopt!

Vandaag dus gyneacoloog gespeeld en de accu gedemonteerd, nieuwe gehaald en deze gebruiksklaar gemaakt en weer gemonteerd. Het blijft een priegelwerk om de accu bij een CBF te vervangen. Nu staat ze aan de druppellader om maandag weer gebruiksklaar te staan.
 
Laatst bewerkt:
En wat is de oorzaak van de lege accu?
Dynamo nog gezond? Anders sta je straks weer.
Volgende keer heb je wellicht geen hellingbaan tot je beschikking.
 
Laatst bewerkt:
Waarschijnlijk een gevolg van krenterigheid, haal om de twee a drie jaar een accuutje bij een locale onderdelenshop, geen b- maar f- merk denk ik.

In de winter blijft de accu in de motor, rijd bijna alrijd door maar als het echt glad is stop ik en gaat na twee weken niet rijden een druppellader onder de hoes. (Lader kost overigens driekeer meer dan een accu). Is het minder glad, dan gaat de lader er weer af en wordt er weer gereden. Soms is de combi koud (vriest het nog echt) en twee weken niet rijden en niet lade funest voor je accu.

Rij je dan weer regelmatig dan wordt het langzaamaan toch steeds slechter, totdat....
 
Vandaag wat foto's genomen van de CBF en een stukje film gemaakt van de Leo vince.


c2d0d9fd368aee5d56a225e3fe0f8991.png


9513c5c14b4d53d1f00cdb4c744c069e.jpg
 
In verband met verkoop van mijn cbf1000f heb ik ter overname te koop.

Een radiateur cover van het merk Beowulf.
Roestvrij staal met cbf1000 logo.
Vraagprijs 50 euro

Een kofferset voor Honda`s cbf koffers zijn in nieuwstaat in de kleur siena red.
Met sloten en sleutels u hoeft zelf alleen koffer beugels te kopen om deze set te kunnen monteren!
Vraagprijs 550 euro.

Een Bos Black Magic GP2 vervangings uitlaat ook deze uitlaat is in nieuwstaat!
Vraagprijs 275 euro.

Bij interesse en foto`s mail wpuntvpuntrutten@hetnetpuntnl
 
Even een vraagje, bij welke km stand hebben jullie het balhoofdlager vervangen?

Uiteraard is het afhankelijk van soort weg, snelheid, rijstijl enz desondanks ben ik benieuwd.
 
Ik ook hoor. En veel aerodynamischer. Als ik een beetje gas geef met de topkoffer gaat ''ie sneller bokken dan met de zijkoffers. Enige nadeel is dat door de files heen rijden iets spannender voelt met de zijkoffers erop.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan