Honda CBF deel 5

Status
Niet open voor verdere reacties.
Een rooie is ook best te pruimen. O-)
Top- en zij-koffers heb ik ook bij maar die had ik lekker thuis gelaten. Stuurt nog lekkerder. :]
full
 
Ik heb mijn balhoofdlagers inmiddels 2 maal vervangen, bij 37.100 en
71.150 km.

( stadsverkeer, en zware belading )
Zit nu op net aan de 32K voorbij, geen zware belading en minderheid stadsverkeer. Desondanks ga ik het dan wel vervangen komende maand.

Overigens, fraaie foto's zie ik hier voorbij komen! Mooi om de cbf'jes zo te zien
 
De eerste hadden al een zwaar punt toen ik hem kocht. Daar bleek al een kogel te zijn gebroken. De tweede keer ( bij 71.150 km ) was mijn eigen schuld. Ik had de balhoofdlagers laten vervangen voor conische, en die zouden langer mee moeten gaan dan de originele. Echter heb ik af en toe tussendoor de lagers zelf aangedraaid, maar in mijn onervarenheid deed ik dat iets te strak. Dat heeft versnelde slijtage veroorzaakt.
 
Laatst bewerkt:
Besluit genomen om de cbf eruit te doen
Na wat andere nieuwere cbfjes te hebben bekeeken en bereden zijn we uitgekomen op een crossrunner van 2011
Omdat er al 134000 km op de cbf staat zijn de dealers niet echt happige op deze motor
Hoop dat de crossrunner net zoveel lol aan het motorrijden geeft als de cbf
 
Crossrunner is een heel andere motor. Met name de VTEC geeft er een heel ander karakter aan. Onderin is er niet zoveel koppel beschikbaar, boven de 6500 tpm komt er ineens schot in. Daar heb ik nooit aan kunnen wennen. De CBFjes heb ik altijd "lui" gereden, normaal kom ik niet boven de 6000 tpm en rijd ik op het koppel dat onderin al goed aanwezig is. Ben daarom terug gekomen bij de CBF. Maar dit is wel een persoonlijk dingetje.
Als je hier geen probleem mee hebt is de Crossrunner een hele mooie motor.
Veel plezier ermee.
 
Laatst bewerkt:
Hoe moeilijk is het om zelf de voorvorkkeerringen (leuke voor galgje)
te vervangen? (CBF600SA)

In mijn beleving is het vooral veel werk, omdat je de voorvork moet uitbouwen.
Iemand ervaring mee?
 
Een vraagje betreft het plaatsen van een topkoffer,

Ik heb nu originele zijkoffers van Honda op de motor zitten inclusief de dragers.
Kan een eventueel topkoffer rek er gewoon overheen geplaatst worden? Weet iemand dit?

Edit: in de beginpost zag ik deze drager staan, weet iemand welke dit is?

5737f4ffd61b7d138376b711a97d0989.jpg
 
Laatst bewerkt:
Kijk bij Louis.de, of anders zelf maken. Twee stukjes vierkante buis ( 12x12 of 15x15), knikje erin zagen en aflassen, gaatjes op de goede plaats boren, even zwart spuiten en je bent voor heel weinig klaar.




Een vraagje betreft het plaatsen van een topkoffer,

Ik heb nu originele zijkoffers van Honda op de motor zitten inclusief de dragers.
Kan een eventueel topkoffer rek er gewoon overheen geplaatst worden? Weet iemand dit?

Edit: in de beginpost zag ik deze drager staan, weet iemand welke dit is?

[afbeelding]
 
Een vraagje betreft het plaatsen van een topkoffer,

Ik heb nu originele zijkoffers van Honda op de motor zitten inclusief de dragers.
Kan een eventueel topkoffer rek er gewoon overheen geplaatst worden? Weet iemand dit?

Edit: in de beginpost zag ik deze drager staan, weet iemand welke dit is?

[afbeelding]
Dat is een SW motech drager daarop kun je een afneembare topkoffer monteren.
Het enige wat blijft zitten is deze steun.
Ik heb hem ook gemonteerd zitten.
Momenteel onderweg met de 600 naar de Provance.
 
Wil ik vanochtend de motor pakken , potverdorie! schroef in de band.. band helemaal lek.
Dus staat nu bij de dealer en er komt een nieuwe pilot road 4 band op.

Waarom moest je ons nu al verlaten pilot road 4 band, je was nog maar 8000km oud! :N
 
Wil ik vanochtend de motor pakken , potverdorie! schroef in de band.. band helemaal lek.
Dus staat nu bij de dealer en er komt een nieuwe pilot road 4 band op.

Waarom moest je ons nu al verlaten pilot road 4 band, je was nog maar 8000km oud! :N

Tsja, nu kunnen we de discussie over een pluutje weer oppakken O-)
 
Wil ik vanochtend de motor pakken , potverdorie! schroef in de band.. band helemaal lek.
Dus staat nu bij de dealer en er komt een nieuwe pilot road 4 band op.

Waarom moest je ons nu al verlaten pilot road 4 band, je was nog maar 8000km oud! :N
Blijkbaar hebben nieuwe banden aantrekkingskracht op scherpe voorwerpen. Ik heb een keer lek gereden met een band die nog geen 5000 km oud was ;(
 
Goede avond..
Ik ben opzoek naar het werkplaatshandboek van een CBF600 uit 2010.
Weet iemand van jullie een download locatie ?
Alvast hartelijk bedankt..
 
Ah, dat is zuur zeg! Ik woon vlakbij ( Sliedrecht ), en mijn CBF heeft wat meer kilometers gemaakt, dus sommige onderdelen zijn wel wat lelijk geworden, dus ik ben benieuwd of ik het één en ander van jou zou kunnen overnemen... Is het mogelijk om anders eens langs te rijden ?

Ik ben wellicht geïnteresseerd in:
- Handgrepen achter ( als je die nog hebt )
- Schertsplaten
- Spiegelverbreders
- Stuurschakelaar rechts
- Zwarte zijkap Links
- Bovenkuip
- En eventueel de zwarte kuip waar het slotje van het zadel in zit ? ( weet de naam niet )
 
Ik heb onlangs mijn CBF600sa 2011 verkocht, er werd maar een paar honderd km dit seizoen op gereden, dat is te weinig, dus verkocht. Ook speelt mee dat de motorscooter veel ritjes heeft afgepikt van de cbf, zelfs langere ritten (400km+).
Verder fantastische machine met lekker motorkarakter! :] Ik koop er nog wel weer een 'echte' motor bij in de toekomst, nu nog dromen welke...

De foto mag dus van mij wel uit de op.
 
Laatst bewerkt:
yes yes yes...

sedert gisteren ook lid van de cbf-clan *O*
De oude africa twin met voldoende kilometers op de teller verkocht, en een CBF1000 2007 met amper 20.000km erop aangeschaft. 8-)
De motor staat nog niet thuis, maar dat gaan we volgende week proberen te verhelpen. :]
Nu nog zoeken achter een deftige gps mount, en een hugger erop, aangezien ik wel in alle weer rij. :Y
hopelijks even tevreden ervan dan van de oude africa twin, die toch een zalige motor was voor zowel kleine tochtjes als grotere reizen... :}
 
yes yes yes...

sedert gisteren ook lid van de cbf-clan *O*
De oude africa twin met voldoende kilometers op de teller verkocht, en een CBF1000 2007 met amper 20.000km erop aangeschaft. 8-)
De motor staat nog niet thuis, maar dat gaan we volgende week proberen te verhelpen. :]
Nu nog zoeken achter een deftige gps mount, en een hugger erop, aangezien ik wel in alle weer rij. :Y
hopelijks even tevreden ervan dan van de oude africa twin, die toch een zalige motor was voor zowel kleine tochtjes als grotere reizen... :}

Mooi, Kijk ook eens naar Ram mounts Zeer fijn systeem wat ik al langere tijd gebruik. Niet kapot te krijgen.
 
Voetje besteld voor gps boven de tellers te monteren. :Y :t :]
Zaterdag de moto ophalen, zal dan foto posten... *O* :} *O*
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan