Motor-Forum

Select Forum

Honda CBF deel 5

Reg. datum:
02 jul. 2007
Wauw! Nogmaals gefeliciteerd en vele fijne uren op de FJR gewenst,
De helft van de leugens die ze over mij vertellen is niet eens waar

Reg. datum:
04 jan. 2013
Knap machien !!! Heb van de mijne nog geen pic's maar die heb je nog te goed ;-)
Iedereen moet ergens in geloven ...... ik geloof .... dat ik er nog ééntje ga drinken

Reg. datum:
04 jan. 2013
En hier is hij dan 2.png
Iedereen moet ergens in geloven ...... ik geloof .... dat ik er nog ééntje ga drinken

Reg. datum:
04 jan. 2013
quote:
Vailos schreef op 09 januari 2017 @ 20:07:
Heb hier een originele uitlaat voor CBF1000F ( 2010 tot 2014 ) te koop.
Is als nieuw wegens plaatsing sportuitlaat .
Ook het originele ruitje van de zelfde bouwjaren te koop wegens plaatsing hoge ruit .

Bij interesse , mailen naar erik.greet@telenet.be

Echt niemand ?
Voor een mooi bod mag ze weg , heb andere motor nu ;-)

Reg. datum:
09 mrt. 2008
quote:

Netjes !!!

Reg. datum:
04 jan. 2013
quote:

Dank u :] :]

CBF1000F

Reg. datum:
28 dec. 2008
Afgelopen weekend de CBF compleet gemaakt met een topkoffer(tje), hugger en de Scott Oiler.
Alleen de navigatie nog, maar daar is het toch nog geen weer voor, dus die mag nog even wachten.

Topkoffer 2
Kleine Givi zijkoffer, die je ook als topkoffer kan monteren. Ik vervoer er voornamelijk de laptop in, dus zo groot hoeft hij niet te zijn.

Hugger
De hugger van Ermax. Wel €€€, maar de enige die ik mooi vond en in de juiste kleur (NHA48 Quasar Silver) kon krijgen. En na één ritje naar het werk ziet hij er dan zo uit. De achter schokdemper en attributen er om heen moeten nog een schoonmaakbeurt krijgen. Daar was het dit weekend nog niet echt lekker weer voor. :(
fleng wijzigde dit bericht op dinsdag 31 januari 2017 19:36 (0%)
CB600F | CBF1000A7 (Zilver) | CBF1000A9 (zwart) | CBF1000FAA (zilver) | CBF600SAA (zwart) | VFR1200X (zwart) | VFR800X (zwart) | CBF1000FAEA (zilver)

CBF1000F

Reg. datum:
28 dec. 2008
quote:
wijzurij schreef op 24 januari 2017 @ 19:32:
Zo, vandaag de overstap gemaakt. En dat rijd toch wel fantastisch, maar dat deed de cbf ook. Hij is wel een stuk zwaarder met manoeuvreren maar dat is wennen denken. [afbeelding]

Mooie motor Wijzurij. Wel een maatje groter dan de CBF, maar dat ga je niet erg vinden.
Zelf wil ik alles zo smal mogelijk houden ivm het file rijden, dus die grote (zij)koffers is niks voor mij. Maar het setje staat er wel mooi op.
Veel rijplezier :] , en blijf vooral hier af en mee lezen. Je grote ervaring op de CBF van de afgelopen jaren kunnen nog wel eens van pas komen bij vragen.
CB600F | CBF1000A7 (Zilver) | CBF1000A9 (zwart) | CBF1000FAA (zilver) | CBF600SAA (zwart) | VFR1200X (zwart) | VFR800X (zwart) | CBF1000FAEA (zilver)

2005 CBF600SA

Reg. datum:
27 jun. 2012
Hoi Hoi,

ik heb vanmorgen mijn eerste ritje van t jaar gedaan en jammer genoeg al een probleem... de richtingaanwijzer doet moeilijk.

Ik zet de schakelaar aan (links of rechts) maar pas bij lage snelheid zie ik de lampjes ook knipperen.

Herkent iemand dit?

Ik denk nu aan 2 dingen:
- schakelaar geoxideerd: kan je daar makkelijk iets aandoen? Kan je die makkelijk openmaken?

- Knipperlicht relais: maar waar zit die ergens?

Alvast bedankt voor de tips.
2005 CBF600SA

Honda CBF600SA

Reg. datum:
16 mei. 2012
Een geoxideerde schakelaar heb ik wel eens gehad, ik kreeg het opgelost door via het gleufje waar de knop doorheen komt vol te spuiten met WD40, en vervolgens de schakelaar een tijdje snel heen en weer te raggen. Sindsdien nooit meer problemen mee gehad.
Caffeïnejunk | Moraalridder | Atheist | Aanbidder van borsten

Reg. datum:
09 mrt. 2008
Dank je fleng, en ik blijf hier zeker komen.

Reg. datum:
28 feb. 2002
Ik denk eerder dat je accu spanning wat aan de lage kant is.

Tijd stil gestaan. Dan nog het starten. En uiteindelijk als hij stationair draait trekken o.a. de bobines meer stroom dan dat je op dat moment uit je dynamo haalt.

Dus pas bij wat hogere toeren heb je dan je normale 13 volt.

Druppellader?
roestendoenze wijzigde dit bericht op donderdag 02 februari 2017 19:32 (19%)

Reg. datum:
03 feb. 2017
Motor is mijn hobby, ik ga altijd met een aanzienlijke afstand, om te genieten van de sfeer in een andere stad, misschien op een dag kan ik stoppen in uw stad?
Ik werkte bij Air conditioner, blij met het gebruik van motoren Mytrip

2005 CBF600SA

Reg. datum:
27 jun. 2012
quote:
Formshift schreef op 02 februari 2017 @ 13:22:
Een geoxideerde schakelaar heb ik wel eens gehad, ik kreeg het opgelost door via het gleufje waar de knop doorheen komt vol te spuiten met WD40, en vervolgens de schakelaar een tijdje snel heen en weer te raggen. Sindsdien nooit meer problemen mee gehad.

Dit ga ik in het weekend een keer proberen.

quote:
roestendoenze schreef op 02 februari 2017 @ 19:31:
Ik denk eerder dat je accu spanning wat aan de lage kant is.

Tijd stil gestaan. Dan nog het starten. En uiteindelijk als hij stationair draait trekken o.a. de bobines meer stroom dan dat je op dat moment uit je dynamo haalt.

Dus pas bij wat hogere toeren heb je dan je normale 13 volt.

Druppellader?

Lage accuspanning zou me verbazen, motor heeft net 2 maanden aan de druppellader gehangen.
Dan zou die toch net vol moeten zijn?

Het gekke is wel dat als ik kwam aanrijden bij een kruispunt, de knippers het niet deden als ik ze aanzet maar zo gauw ik onder de 40km/h zat (ongeveer) dan gingen ze plots wel.

En het was ook alleen 's morgens.
Toen ik 's avonds naar huis reed werkten ze gewoon normaal...
2005 CBF600SA

Reg. datum:
28 feb. 2002
quote:
[b]Wim_T schreef op 03 februari 2017 @ 07:13

[...]

Lage accuspanning zou me verbazen, motor heeft net 2 maanden aan de druppellader gehangen.
Dan zou die toch net vol moeten zijn?

Het gekke is wel dat als ik kwam aanrijden bij een kruispunt, de knippers het niet deden als ik ze aanzet maar zo gauw ik onder de 40km/h zat (ongeveer) dan gingen ze plots wel.

En het was ook alleen 's morgens.
Toen ik 's avonds naar huis reed werkten ze gewoon normaal...

daarom had ik al vraagteken gezet bij de druppelaar ;)

Ik had het ook verkeerd om gelezen. Namelijk dat hij juist vanaf een bepaalde snelheid begon te werken. :X

2005 CBF600SA

Reg. datum:
27 jun. 2012
Ik heb net een beetje WD40 in de schakelaar gespoten.

Lijkt wel te helpen.

De volgende weken een beetje opvolgen.

Bedankt voor de tips.

Wim
2005 CBF600SA

Reg. datum:
04 jan. 2013
quote:
Vailos schreef op 09 januari 2017 @ 20:07:
Heb hier een originele uitlaat voor CBF1000F ( 2010 tot 2014 ) te koop.
Is als nieuw wegens plaatsing sportuitlaat .
Ook het originele ruitje van de zelfde bouwjaren te koop wegens plaatsing hoge ruit .

Bij interesse , mailen naar erik.greet@telenet.be

De uitlaat is verkocht ondertussen .
Nog iemand interesse in het windscherm ...? ;) O-)

CBF1000F

Reg. datum:
28 dec. 2008
vaut geklikt.
fleng wijzigde dit bericht op zaterdag 11 februari 2017 10:56 (89%)

CBF600NA

Reg. datum:
05 mrt. 2016
Zijn naked CBF rijders hier ook welkom?

Reg. datum:
05 feb. 2014
Tuurlijk, zolang je het motorpak maar aanhoudt !

quote:
Propuls1on schreef op 18 februari 2017 @ 17:23:
Zijn naked CBF rijders hier ook welkom?

CBF1000 abs

Reg. datum:
03 mei. 2015
quote:
Vailos schreef op 05 februari 2017 @ 19:00:

[...]

De uitlaat is verkocht ondertussen .
Nog iemand interesse in het windscherm ...? ;) O-)

Vailos, wat voor ruit heb je geplaatst en hoe bevalt deze?

gr.

PeMo

2005 CBF600SA

Reg. datum:
27 jun. 2012
quote:
Wim_T schreef op 04 februari 2017 @ 11:11:
Ik heb net een beetje WD40 in de schakelaar gespoten.

Lijkt wel te helpen.

De volgende weken een beetje opvolgen.

Bedankt voor de tips.

Wim

WD40 is niet voldoende.
De richtingaanwijzers gaan ook met vertraging aan dus ik vermoed dat relais.

Waar zit dat relays ergens? ik hoor m knipperen onder de buddy maar ik zie m niet.

Update: ik heb m al gevonden.

Maar ik lees http://www.motor-forum.nl...ten-reageren-traag-1.html dat het toch de schakelaar kan zijn. Kun je die openschroeven om de contacten te reinigen?
Wim_T wijzigde dit bericht op maandag 20 februari 2017 14:13 (20%)
2005 CBF600SA

CBF600SA

Reg. datum:
19 feb. 2015
Voila, tis beslist. Ik ga men cbf600 na 2,5 jaar en dik 50000 km wisselen voor een andere. Dat gaat de Triumph Tiger sport worden. Een heel ander beest dan de cbf ... Maar zal toch het gevoel missen dat de cbf geeft als je in tweede tot de rode lijn gaat ... ;-)

Reg. datum:
04 jan. 2013
quote:
PeMoCBF1000 schreef op 19 februari 2017 @ 16:31:

[...]

Vailos, wat voor ruit heb je geplaatst en hoe bevalt deze?

gr.

PeMo

Geen idee , die hogere ruit stond er op bij aankoop en de originele zat er nieuw in de verpakking bij ;-)
De fiets is ondertussen verkocht dus kan het niet meer nazien ...sorry

Reg. datum:
28 feb. 2002
quote:
Wim_T schreef op 20 februari 2017 @ 08:06:

[...]

Maar ik lees http://www.motor-forum.nl...ten-reageren-traag-1.html dat het toch de schakelaar kan zijn. Kun je die openschroeven om de contacten te reinigen?

Het zal kunnen en het zal ook vast een priegelwerkje zijn.
Bij oudere cb's heb ik het verschillende keren gedaan al.

Select Forum

© 2001-2017 Motor-Forum - Served by Webserver 2

Cookies?

Motor-Forum maakt gebruik van cookies om de website correct te laten functioneren, voor analyse en verbetering en om relevante advertenties te tonen.
Door gebruik te maken van Motor-Forum geef je aan hiermee akkoord te zijn. Klik hier voor meer informatie of om je instellingen aan te passen.