scheurtje in de tank van z750

Maffemaffie

Rookie
26 jan 2014
3
0
Arnhem
Hallo ik heb een klein scheurtje in de tank van mijn Kawasaki nu lees ik veel over. Tankcure maar is dit voldoende voor een scheur van 1 mm hoog en 10 mm lang? Graag hoor ik van jullie tips en tricks gr Marvin
 
geef eens een foto...?

Is deze scheur niet te lassen/solderen. Dan voorkom je dat de scheur groter wordt en is ook meteen vloeistofdicht. Tankcure wordt gebruikt voor het vloeistofdicht maken van minuscule gaatjes (bijv. door corrosie aan de binnenzijde van je tank).
 
geef eens een foto...?

Is deze scheur niet te lassen/solderen. Dan voorkom je dat de scheur groter wordt en is ook meteen vloeistofdicht. Tankcure wordt gebruikt voor het vloeistofdicht maken van minuscule gaatjes (bijv. door corrosie aan de binnenzijde van je tank).

Ook niet echt een oplossing. Als een tank zover doorgerot is dat ie ook echt gaat lekken is niet alleen de plek van het gaatje rot, maar vaak de hele onderzijde.

Tankcure gebruik je als je ziet dat de coating van de tank opgelost is of loslaat.
 
Ook niet echt een oplossing. Als een tank zover doorgerot is dat ie ook echt gaat lekken is niet alleen de plek van het gaatje rot, maar vaak de hele onderzijde.

Tankcure gebruik je als je ziet dat de coating van de tank opgelost is of loslaat.

Informatie van de tankcure website:
Wat kunt u bereiken met "TANK CURE" tank coating?
afschermen van roest
dichten van kleine lekkages (poreus, lekkende lasnaden of gaatjes)
preventieve behandeling tegen lekkage en roestvorming
afscherming van verontreiniging in olietanks (bijvoorbeeld na zandstralen)
 
Lassen is beter maar dan zit je met spuitwerk (denk ik) en heb je de nog niet zichtbare plekken niet te pakken.

Met tankcure gaat het zeker lukken.
Goed de voorbehandelingen doen zoals ontroesten en ontvetten en zorgen dat de tank goed afgesloten kan worden zonder dat de coating de schroefdraad van de kraan en benzinedeksel vult.
Daarna de 2 componentensmurrie goed verdelen door de tank rond te draaien.
Waarschijnlijk zit het probleem aan de linkerkant van de tank, de kant waar de motor naar toe leunt op de jiffy.
Als je klaar bent met het draaien van de tank en je zet hem weg om uit te harden, zorg dan dat het doorgeroeste deel het laagst ligt, dan krijg je daar een dikkere coating.
Uitharden duurt een dag of 5!

Werkte bij mij prima, in 2004 behandeld en is nog steeds lekker fris en keihard.

Succes
 
Roest er zoveel mogelijk uit halen en dan solderen met Tin, daarna met tankcure gaan werken.

Ik heb mijn tank op verschillende plaatsen gesoldeerd (soldeerbout 170W), plekken ontroest, beetje ingedeukt, ontvetten, S-39 RVS erop en wat loodgieters tin. Op sommige plekken heb ik een messing spijker moeten gebruiken om de opening dicht te krijgen. Anders loopt het tin weg.
Is ook makkelijk na te bewerken met een vijl/schuurlinnen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan