Motor houd in bij wegrijden

Aze

MF veteraan
25 mrt 2007
1.800
49
Leeuwarden
Bij het wegrijden smoort de motor op het gas, ik moet echt de koppeling in knijpen en flink wat toeren maken om weg te kunnen rijden. Eenmaal op toeren rijd de motor verder goed net als stationair. Maar bij het afremmen tot bijna stilstand en daarna optrekken weer hetzelfde verhaal. Dacht eerst dat het aan de kou lag (was vandaag toch -3) maar na 10km amper verbetering.

Het betreft een VS750 uit 93.

Iemand ervaring / ideetjes waar ik dit moet zoeken.
 
Het kan zijn dat hij valse lucht trekt, misschien dat je rubbers onder je luchtfilter naar de carebateurs door de kou niet meer soepel zijn.

Dat zou kunnen, even met deodorant/remmenreiniger o.i.d. op de rubbers van de luchtfilter - carbs en carbs - motor spuiten. Als je toerental verandert zuigt ie daar ergens lucht aan
 
bevroren carburateurs? Kijk eens of die een verwarmcircuit hebben...daar zit vaak een filtertje tussen-dat wil wel eens verstoppen.
Optrekken tijdens kou kan aan je choke liggen, maar aangezien je zegt dat hij stabiel draait als hij stationair loopt..denk ik dat die goed werkt. Kun je ook starten zonder choke?
 
Het kan zijn dat hij valse lucht trekt, misschien dat je rubbers onder je luchtfilter naar de carebateurs door de kou niet meer soepel zijn.

Dat zou kunnen, even met deodorant/remmenreiniger o.i.d. op de rubbers van de luchtfilter - carbs en carbs - motor spuiten. Als je toerental verandert zuigt ie daar ergens lucht aan
Even met starthulp geprobeerd maar daar wordt niets aangezogen.


bevroren carburateurs? Kijk eens of die een verwarmcircuit hebben...daar zit vaak een filtertje tussen-dat wil wel eens verstoppen.
Optrekken tijdens kou kan aan je choke liggen, maar aangezien je zegt dat hij stabiel draait als hij stationair loopt..denk ik dat die goed werkt. Kun je ook starten zonder choke?

Met choke startte hij wel moeilijker dan anders maar eenmaal warm startte hij met een druk op de knop zonder choke. Zal hem vannacht eens even bij de buren in een verwarmde garage zetten en dan morgen maar even kijken of het beter is.
 
Bevroren carburateur krijg je tijdens het rijden.

Dat zou wel kunnen kloppen want een nachtje in een warme garage leek haar goed gedaan te hebben maar na een 10km weer dezelfde ellende.

Heb eens even geGOOGLEd op bevroren carbs maar dit zou alleen voor komen bij een buitentemperatuur van 0 tot +5 en een relatieve hoge luchtvochtigheid. Onder nul zou je er geen last van moeten hebben.. :?

Beetje vreemd of zie ik het verkeerd..

Vreemde is dan dat dit weer haaks staat op de rest want het was gister en vanmorgen -3 en alles redelijk droog gevroren.. :/
 
Heeft de motor toevallig langere tijd stil gestaan, want het lijkt erop dat de carburateurs vervuild zijn. Overigens zou het ook een slechte bougie of iets dergelijks kunnen zijn. Ik gok in eerste instantie op vervuilde carb's. De benzine van tegenwoordig is rotzooi. Deze verouderd heel snel met als gevolg dat sproeiertjes en kanaaltjes in je carb's dicht gaan zitten, met slecht lopen van de motor als gevolg.
 
...meten is weten.
Uh wat moet ik meten..??

Probeer het eens met de choke aan...
als hij het dan wel doet dan krijgt hij te weinig brandstof...
trouwens ook de luchtmengschroeven gecontroleerd ?
Zal eens proberen.. verder nog niets gecontroleerd omdat het probleem zich alleen bij vorst lijkt voor te doen.

Heeft de motor toevallig langere tijd stil gestaan...
Bijna dagelijks gebruik.
 
Terug
Bovenaan Onderaan