PowerplusTools werkplaatsuitrusting?

macferdi

Die hard MF'er
7 feb 2011
671
0
Nog een maandje geduld en dan krijg ik de sleutels van mijn loodsje (5x8 meter en 5 meter hoog).
Hier zit een zoldertje in waar vriendinlief haar artistieke kunsten zoals tekenen en airbrushen gaat ontplooien. Ik mag op de begane grond 40 vierkante meter invullen.... *O*

Ik wil er een motorwerkplaatsje van maken en ben aan het kijken voor wat spullen. Vandaag bij powerplustools geweest voor wat ideeën..

Heftafel:
heftafel-met-inrijklem-voor-motor-heftafel-motorfiets-heftafel-hydraulisch-zwart-motorheftafel.jpg


Werkbank:
complete-werkplek-wp-5-werkbank-gereedschapwagen-bord-div.jpg


Alles in de kleur zwart....

En dit leek me wel leuk als "parkeerplaats" voor mijn Harley...
racedeckharleyflooringkit-736432.jpg


Wat is jullie ervaring met de kwaliteit van powerplus tools?
Hebben jullie eventueel suggestie's?
 
In die categorie zijn er vele aanbieders, vaak nog identiek spul (op de stickert na).

Kijk op marktplaats en zo eens voor pvc tegels, voor 40 m2 is dat nog te doen, en best de moeite waard.

Datona
HBM (Buitelaar)
tools.vocor.nl
etc
 
@Martell, Ik zat ook bij Datona te kijken. Ik wil (moet) een brede Heftafel hebben ivm met mijn harley. De meesten zijn 70cm breed en twee meter lang. En vaak ook goedkoper ja. Deze van Powerplus is 80 breed en 220 lang. Ik zal de bedrijven die je noemt een zoeken op het net. Misschien zit er inderdaad nog wel wat leuks tussen...
 
@Martell, Ik zat ook bij Datona te kijken. Ik wil (moet) een brede Heftafel hebben ivm met mijn harley. De meesten zijn 70cm breed en twee meter lang. En vaak ook goedkoper ja. Deze van Powerplus is 80 breed en 220 lang. Ik zal de bedrijven die je noemt een zoeken op het net. Misschien zit er inderdaad nog wel wat leuks tussen...
De banden van je Harley zijn smaller dan banden van motor die op een 60cm brede brug passen.

Voor de breedte hoef je het dus niet te doen.

Let wel op de lengte. Ik heb gemerkt dat 210~220 cm wel het beste is.

En maak een goede keuze mbt de voorwielklem. Ik heb inrij-klemmen er op gezet. Motor er op rijden, en dan heb je even de handen vrij om krik of bok te pakken, zonder dat de motor omlazert. Prettig.
 
En maak een goede keuze mbt de voorwielklem. Ik heb inrij-klemmen er op gezet. Motor er op rijden, en dan heb je even de handen vrij om krik of bok te pakken, zonder dat de motor omlazert. Prettig.

Vind je zo'n inrijklem handig voor op een brug? Is dikke ellende als je een motor daar in rijd, vervolgens wil opbokken om het voorwiel er uit te halen.

Uiteindelijk is het een handigheidje, je motor opbokken zonder em op de standaard te zetten :).
 
Ik vind de breedte wel handig. Kun je de motor op de brug ook op de zijstandaard zetten indien nodig..
Verder neem ik de inrijklem erbij. Die is ook te gebruiken op een aanhanger, los in de loods etc.

Enne, een Harley bok je niet op. Even een motorkrikje onder het frame en met de accuboormachine met dop omhoogdraaien.
 
Ik heb er ook genoeg spullen weg. Heftafel, 3 inrijklemmen en 2 paddockstands...
Binnenkort er weer eens heen om wat spullen te halen.

Werkbank vind ikzelf nogal duur, dat zou ik zelf bouwen. Ik had er 1 gratis van marktplaats...

mvg Rick
 
Ik heb er ook genoeg spullen weg. Heftafel, 3 inrijklemmen en 2 paddockstands...
Binnenkort er weer eens heen om wat spullen te halen.

Werkbank vind ikzelf nogal duur, dat zou ik zelf bouwen. Ik had er 1 gratis van marktplaats...

mvg Rick
2e hands keuken zoeken.
Ev zelf nieuw werkblad halen bij bouwmarkt (kun je ook nog in de aanbieding doen).
 
Ik vind de breedte wel handig. Kun je de motor op de brug ook op de zijstandaard zetten indien nodig..
Verder neem ik de inrijklem erbij. Die is ook te gebruiken op een aanhanger, los in de loods etc.

Enne, een Harley bok je niet op. Even een motorkrikje onder het frame en met de accuboormachine met dop omhoogdraaien.
Bij veel Harley's kan dat.
Daarnaast kun je de meeste Harley's ook gewoon opbokken.
En soms kan het zelfs niet anders.

En volgens mij is met de hand omhoog draaien sneller, handiger en veiliger dan de accu-tol pakken :)
 
een werkbank moet je inderdaad niet kopen maar zelf maken. een werkbank kan nooit te lang zijn, maar wel te kort. bij een lange werkbank kan je ook een vuile (lassen slijpen schuren) hoek maken en een schone hoek.
gewoon effen knutselen, veel meer plezier ervan en nog goedkoper ook.
 
Thuis heb ik een zelfgemaakte motorbrug. 2 persluchtcilinders drukken de brug omhoog, dmv een draaikrans is ie rond te draaien. Erg handig wannerr je veel aan 1 kant van de motor moet zijn en met eruit rijden draai je de goede kant naar de uitgang :)
 
Terug
Bovenaan Onderaan