rode kleur honda

hakkiemartin

MF'er
8 aug 2010
74
0
staphorst
Ik wil het kuipwerk van mijn honda vtr firestorm overspuiten.
Nu is de kleur italien red r-157,nu is mijn vraag met welke kleur spuit je de kuipdelen voor om de mooie diep rode kleur te krijgen.Als je namelijk gelijk rood spuit heb je kleurverschil.
volgorde?: schuren primer kleur 2k blankelak
blankelak nat in nat spuiten?
 
Ik wil het kuipwerk van mijn honda vtr firestorm overspuiten.
Nu is de kleur italien red r-157,nu is mijn vraag met welke kleur spuit je de kuipdelen voor om de mooie diep rode kleur te krijgen.Als je namelijk gelijk rood spuit heb je kleurverschil.
volgorde?: schuren primer kleur 2k blankelak
blankelak nat in nat spuiten?



Of door een spuiter laten doen of zelf de hele motor overspuiten
 
Vroeger was dit RAL3001 of RAL 3020 ofzo. Tegenwoordig heeft Honda een eigen tint die je niet van de plank kunt aftrekken.

Bij de Honda dealer bestellen, of laten mengen dus, door een verfbedrijf. óf je stapt inderdaad in zijn geheel over op een courantere kleur rood.
 
deze kleur wordt in 2 keer gespoten , je hebt de basis kleur rood en daarover wordt ook nog weer een soort rode lak gespoten , met dat laatste breng je hem op de juiste kleur door meerdere lagen te spuiten .
heb bij mezelf toen het blokspoiler in kleur gespoten vandaar dat ik dit weet , heb het verf bij de verfwinkel laten mengen.
 
is dit spuitpistool geschikt voor het spuiten van een motor?
Sata jet 3000 hvlp met een spuitmond van 1,4

Iemand ervaring met een tussenlaag spuiten met candy apple , dit adviseerde men mij voor de mooie rode kleur een 2-traps spuitlaag
 
is dit spuitpistool geschikt voor het spuiten van een motor?
Sata jet 3000 hvlp met een spuitmond van 1,4

Iemand ervaring met een tussenlaag spuiten met candy apple , dit adviseerde men mij voor de mooie rode kleur een 2-traps spuitlaag

Nogal een vreemd advies. Je moet toch R157 spuiten, niet 'een mooie rode kleur'. Als je kleur R157 ook werkelijk R157 is, is ie na die tussen laag inkt rood, want dat zal er wel mee bedoeld worden, geen R157 meer. De kans dat ie ook niet egaal rood is na het blanke lak spuiten is vrij groot. R 157 is een niet dekkende uni rood op een witte ondergrond. Candy kleuren op basis van inkt toevoeging kan je niet op die manier verwerken. En wat bedoel je met een 2-traps spuitlaag?
 
Belangrijke opmerking: Uw verf is een 2-traps verf en dus ook vereist een specifieke grondverf. Candys bijvoorbeeld, vereisen een metalen grondverf te voorzien om de metalen inhoud. Of uw verf kan worden zeer transparant, en daarom een extra grondverf. Als u geen gebruik maken van de grondverf, kunnen wij niet instaan voor de kleurafstemming.
* Uw verf droogt mat en zal niet worden beschermd tenzij het is gelakt met de voorgestelde glans, zijdeglans of matte lak.

dit staat onder de bestelling vampire

wat is de beste primer kleur onder de r 157? grijs? en dunne lagen r157 aan brengen tot alles mooi is gedekt.

bedankt voor jullie antwoorden
 
Ik neem aan de grondverf van datzelfde bedrijf.

Dus als je het besteld bij RSbikepaint, bestel dan ook de grondverf die ze adviseren.

Zei hebben getest welke grondverf nodig is voor het beste eindresultaat.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan