chemisch verf strippen

J-Aanen

Rookie
28 apr 2013
8
0
Eindhoven
Ik zag online een goedje dat zo de verf van je frame stript (zelfs poedercoats). Het heet Aircraft paint remover (chemisch als de pest). Hier is een filmpje waarin iemand ermee in een paar minuten een poedercoat op een motorblok laat oplossen.
Ik weet dat moto mucci bij zijn CX500 ook aircraft paint remover gebruikt, maar had niet verwacht dat het zo sterk zou zijn.

Betekent dit nooit meer schuren? en weet iemand of er zoiets op de nederlandse markt verkrijgbaar is?

AR343.jpg
 
soortgelijk was in ieder geval ook in nederland verkrijgbaar maar dat wordt steeds moeilijker. en de inhoud wordt steeds slechter. steeds minder oplosmiddel wat dat is slecht voor het milieu. schuren hoeft met dit soort middelen alleen om corrosie bof beschadigingen weg te werken.
maar als je echt iets makkelijk schoon wilt hebben breng ik het altijd naar blankhout toe. dan gaat het een nacht in een dompelbad en komt het er keurig schoon uit. wat daar in zit voor spul weet ik niet maar het lost alle verf en lijm op.
 
Geloof niet dat dit op vliegtuigen wordt gebruikt. :N :P

Vliegtuig verfsystemen zo behoorlijk sterk en kan deze middelen niet aanraden zonder goede bescherming van jezelf. Dus full face masker het liefst en afzuiging etc. Ook aanraking met de huid is niet aan te bevelen. Wij keuren alleen gecertificeerde strippers goed en deze ken ik niet.
 
Geloof niet dat dit op vliegtuigen wordt gebruikt. :N :P

Vliegtuig verfsystemen zo behoorlijk sterk en kan deze middelen niet aanraden zonder goede bescherming van jezelf. Dus full face masker het liefst en afzuiging etc. Ook aanraking met de huid is niet aan te bevelen. Wij keuren alleen gecertificeerde strippers goed en deze ken ik niet.


Chemische afstrippers worden wel degelijk nog gebruikt. En de verf is de laatste jaren ongelofelijk slecht geworden. Milieu eisen enz :r
 
Terug
Bovenaan Onderaan