Motor ontkoppelt opeens niet meer

RaoulMX

Die hard MF'er
2 okt 2008
304
25
Maastricht
Ik wou gisteren mijn bandit gebruiken, maar hij ontkoppelt opeens niet meer goed...

had de hevelhouder aan het stuur gedemonteerd, maar gewoon teruggezet en verder is daar niks mee gebeurt.

Met beide stelboutjes op de maximum (voorheen hoefde ik alleen die aan het stuur te verstellen), doet ie niks

met de stelschroef bij het blok (waar de pen door het blok geduwd word) helemaal ingedraait (dus in die situatie zou hij dus altijd ontkoppelt moeten zijn) loopt de motor ontzettend zwaar, ook met nog eens de koppeling in

Klinkt dit iemand bekend in de oren? want vrolijk wordt ik er niet van :+
 
Vederlicht niet, maar wel loopbaar. Ook met draaiende motor ontkoppelt hij niet (even stationair geprobeert op de paddock, geen resultaat)

Edit,

daar ga ik even op terugkomen, dat weet ik niet meer 100% zeker aangezien ik eigenlijk altijd in de vrij loop ermee... Het achterwiel blokkeerde in ieder geval wel nu, dat deed ie eerst niet.
 
Laatst bewerkt:
Waarschijnlijk de worm (inwendige van nr 18) bij de drukstift te veel verdraaid. Kabel lossen, schroef lossen , helix goed zetten.


suzuki-gsf600-s-bandit-1996-1999-usa-clutch_bigsuusa93591_4631.gif
 
Kan het zijn dat die drukstift los gegaan is van de koppelingsplaten? Normaalgesproken haakt die in, maar als je de kabel helemaal los hebt gehad dan kan het zijn dat ie er nu naast grijpt.

(Geen idee of dat bij jouw motor ook zo werkt, maar ik had het zelf eens bij de mijne)

Kabel weer los, stift er helemaal uit om te kijken hoe die werkt, en dan weer erin en vast haken.
 
ook fijn dat als mensen problemen hebben dat ze dan even vermelden of het kort van tevoren nog wel goed gewerkt heeft of dat het lang geleden is dat er voor het laatst mee is gereden. Of dat het uberhaupt nog niet goed gewerkt heeft sinds aanschaf.
 
Terug
Bovenaan Onderaan