Pré 90 topic, deel 9, Het gas kan bijna open!!

Vanmiddag een mooie paarse pre '95 suzuki opgehaald,blokje loopt goed vering in orde.Achterbrug,link achterwiel lopen te schreeuwen om nieuwe lagers haha.
 
hey mensen

iemand een idee of een 86 of 87 cilinder op een 88 onderblok past
had mijn project klaar maar naar 3 keer rijden heeft mijn zuiger(nieuwe wiseco zuiger ) het opgegeven dus cilinder ook naar de kloten
(ben er al behoorlijk flauw van )
heb hier een andere cilinder liggen maar die is ouder
weet niet of die goed is, nog niet gekeken wil eerst even weten of zoiets gaat passen
 
cilinder schroef je er zo op, maar hpp tussen 86-87 / 88 zit verschil in, is niet 1:1 aan te sluiten. je moet dan de hele hpp ombouwen, ook in de koppelingdeksel ;-)

kapotlopen zal wellicht niet aan de zuiger gelegen hebben?
 
had ik maar een oorzaak dan was het wel makkelijker geweest
motor liep goed alleen stationair niet zoals het moest

koppelingdeksel heb ik niet van zo n ding

dan laat ik hem nog maar even in de schuur staan kan ik vast gaan sparen
 
zal morgen eens een foto maken
alleen het plaatsen hier moet ik nog even uitzoeken

had normale standaard sproeier bezetting moet goed zijn lijkt me
 
had normale standaard sproeier bezetting moet goed zijn lijkt me

en precies daar gaat het vaak fout.......

mijn cr125 liep tijdens een erg koude off road rit een paar jaar geleden in Lichtenvoorde ook vast.
98 octaan bezine, 1:30 gemengd met volsynthetische mengolie, alleen de "zomer" hoofdsproeier er nog in.............
 
en precies daar gaat het vaak fout.......

mijn cr125 liep tijdens een erg koude off road rit een paar jaar geleden in Lichtenvoorde ook vast.
98 octaan bezine, 1:30 gemengd met volsynthetische mengolie, alleen de "zomer" hoofdsproeier er nog in.............

Dat zal met een 250 allemaal wel meevallen. Ik kijk nooit naar mn sproeiers en heb nooit last gehad met rijden of vastlopers van dik onder het vriespunt tot tegen de 30 graden.
 
Dat zal met een 250 allemaal wel meevallen. Ik kijk nooit naar mn sproeiers en heb nooit last gehad met rijden of vastlopers van dik onder het vriespunt tot tegen de 30 graden.
Ja dat maakt met een 250 niets uit wat je erin zet.. _O-
Met de 500 af op Nunspeet paar jaar terug , erg mooi weer maar koud, pingelen en heet worden ,heb toen naald helemaal omhoog gezet toen ging het wel.
Kleur bougie?
 
aan het weer zal het wel niet gelegen hebben was rond de 20 graden
geen idee welke kleur de bougie heeft
staat hier in de hoek van de schuur
heb nog niet echt veel motivatie om er naar te kijken eerlijk gezegd
 
hey mensen

heb toch mijn honda maar eens uit de hoek van de schuur gehaald
cilinder is wel overleden
nu heb ik een andere cilinder gekocht hier zit aan de inlaatkant een spoelpoort minder ,
gaat dit voor problemen zorgen of merk ik er niks van ? (onder blok is ook anders aan de inlaatzijde)

wil wel een foto sturen maar geen idee hoe dat werkt hier
 
hey mensen

heb toch mijn honda maar eens uit de hoek van de schuur gehaald
cilinder is wel overleden
nu heb ik een andere cilinder gekocht hier zit aan de inlaatkant een spoelpoort minder ,
gaat dit voor problemen zorgen of merk ik er niks van ? (onder blok is ook anders aan de inlaatzijde)

wil wel een foto sturen maar geen idee hoe dat werkt hier

"onder blok is ook anders aan de inlaatzijde". Die snap ik niet helemaal. Bedoel je dat de vorm van de cilinder aan de onderkant anders is dan die van je blok? :?

Zolang de spoelpoorten maar helemaal dicht gaan en de 2 ruimtes dan geen verbinding met elkaar maken zal hij het wel doen ja. Je zult waarschijnlijk wat PK's inleveren.
 
Laatst bewerkt:
onderblok loopt als het ware schuin weg en bij het andere onderblok loopt het recht
spoelpoorten dichten wel af als ik het zo bekijk
 
onderblok loopt als het ware schuin weg en bij het andere onderblok loopt het recht
spoelpoorten dichten wel af als ik het zo bekijk

Tja, je zal het echt moeten zien om hierover te oordelen. Mocht het lukken is het nog niet optimaal. Beter kijk je voor een passende cilinder of laat je de oude opknappen. Wat voor motor is het? een 250cc kost zo'n 180 euro maar dan kun je weer vele uren rijden.
 
Laatst bewerkt:
oude opknappen voor 180 euro ? lijkt me niet niet duur
ik heb hele andere prijzen voorbij zien komen
deze cilinder is ook gescheurd dus dat word niet wat zeker niet voor 180 euro
hoe krijg ik hier een foto te voorschijn dan is wat makkelijker praten
 
oude opknappen voor 180 euro ? lijkt me niet niet duur
ik heb hele andere prijzen voorbij zien komen
deze cilinder is ook gescheurd dus dat word niet wat zeker niet voor 180 euro
hoe krijg ik hier een foto te voorschijn dan is wat makkelijker praten

Een scheur kunnen ze lassen. Dit wel tot op zekere hoogte. Een scheur kost opzich niet super veel. 3 tientjes geloof ik. Ligt er een beetje aan hoe en wat.

[FAQ=,plaatje]Algemene FAQ: Hoe plaats ik een plaatje?[/FAQ]
 
full

full


gaat om de bovenste cilinder met een stalen bus
 
dat die poort mist maakt niet uit, stuur even wat meer foto's, dan kan ik zien welk jaar de bovenste cilinder is.

niet alle hpp versies zijn even eenvoudig om te bouwen. zonder rechter blokdeksel en de complete hpp te vervangen

EDIT: 67,25 zuiger is niet meer te koop, je moet hem door laten honen naar 67,50 (als het over de cilinder met stalen bus gaat) Die zuiger heb ik wel liggen denk ik, en honen kan ik ook laten doen.
 
Laatst bewerkt:
full

full

full

full

full


hier een paar foto's van de cilinder
een zuiger 67.25 ben ik al wel tegen gekomen van wossner
maar kon zijn dat iemand hier toevallig nog zo n ding had
 
Goedenavond mede crosser,

Ik ben bezig met het reviseren van het blok een kawasaki kx 250 uit 1983, nu heb ik hier al verschillende projecten voorbij zien komen. Vaak wordt het blok dan opnieuw gespoten.
Nu ben ik dit ook van plan met het kawa blok. Mijn vraag is hoe jullie dit normaal doen? En waarmee er gespoten wordt.
Op school zelf kan ik het blok zandstralen, of is een andere manier beter?

Alle info is welkom!
 
Terug
Bovenaan Onderaan