Triumph Speed Triple topic deel 42

Status
Niet open voor verdere reacties.
RVF750R heeft iets in de aanbieding...:

passen de knippers van de 2011 speed er niet mooier op, heb er nog wel een paar liggen

:Y

...dan zouden het 2 paar moeten zijn... ;)
...want dan hebben we er 4...


...maar...eh..., dat zijn van die puntige knipperlichten of niet ?...
...met van die heldere ruitjes toch...?

...zoals op het onderstaande plaatje...?


...op zich passen die dingen natuurlijk wel, en ze staan ook best misschien beter..., maar..., in de koplampen heb ik ribbeltjes-glas zitten, in het achterlicht zit zo'n ruitjespatroon, en dan staan van die heldere knipperlichten er weer net niet helemaal bij...

...vind ik...



...het mag duidelijk zijn..., ik ben nogal mierenkezerig in dat soort dingen... :/


Triumph-Speed-Triple-2011-Bild-01.jpg
 
Laatst bewerkt:
tripleklus over een andere klus...:

Zo wordt een glaasje vervangen nog een hele klus

...is eigenlijk altijd wel een beetje zo met van die imitatie meuk...

...'t past vaak nooit helemaal lekker, en het is altijd net een tikkie anders dan je verwacht...




...had aan de andere kant ook dat achterlicht er WEL in een kwartiertje in kunnen drukken, want je hoeft geen kabel of wat dan ook aan te passen, of wat dan ook...

...tis gewoon plug and play...

...maar dan had ik mij weer gestoord aan die 'doorkijkjes'..., dus dan was het ook weer niet goed geweest...




...laatst ook anderhalve dag lopen pielen met een andere (minder schuine) nummerplaathouder voor aan de Sportboxer...

...je kunt zo'n ding natuurlijk zo kopen, maar ik heb er zelf eentje gemaakt uit aluminium hoeklijn...

...tis geworden zoals ik voor ogen had (dus dat j'm niet ziet zitten, en dat je ook geen draadjes ziet lopen)..., maar wil je het een beetje netjes hebben, dan gaan in dat soort dingen altijd veel tijd zitten...
 
...hoppa..., pakketje is binnen !...
[afbeelding]



...zoals het vanochtend was...
[afbeelding]



...lichtunit demonteren is 2 inbusboutjes losdraaien...
[afbeelding]



...nou ja..., de vorm kan zomaar hetzelfde zijn... ;)
...valt wel op dat je dwars door die blanke unit heen kijkt... :/
[afbeelding]



...het witte achterlicht is trouwens keurig afgewerkt, geen nare randjes, of flodderig aanvoelend...
...wat wel opvalt is nu het ding doorzichtig is, dat je zo door de lamp heen kijkt...



...ook 'n beetje extra werklicht er bij... :/
[afbeelding]



poging 1..., met alu tape de motor afplakken om de groene doorschijn te voorkomen...
[afbeelding]



...de motor afplakken met die aluminium tape gaf echter niet het gewenste resultaat..., je bleef heel lelijk de zwarte binnenkant van het binnenspatbord zien... B|

...daarom de onderkant van de lamp afgeplakt, en het voordeel van die alu tape is dat beide kanten zilvergrijs zijn...



...jawel..., de lamp aan de onderkant afplakken gaf wel het gewenste resultaat !...
[afbeelding]



...nu kijk je dus niet meer door de onderkant van de lamp heen !...
[afbeelding]



...nadeel nu is dat je nog steeds een groene doorschijn krijgt langs de randen van de blanke lichtunit... B|
...daarom met een akelig hoop gepiel de hele overlap-randen van achteraf afgeplakt...

...en die alu tape is al zo rotterig te verwerken... :r
...en veel meer dan een paar millimeter ruimte is er niet...



...lichtunit nu helemaal rondom afgetaped (wat akelig een rotwerk !!)...
[afbeelding]

[afbeelding]



...de witte unit op z'n plek, en je ziet geen groene of zwarte doorschijnrandjes...
[afbeelding]

[afbeelding]



...en het ding geeft nog een hoop licht ook nog !...
[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]



...en of ik tevreden ben...?

...eh..., nou..., niet helemaal..., ik moet zelf een beetje aan dat afgeplakte randje wennen..., vooral in de schuur valt het toch wel op ; tis nu net of er een echt randje om het achterlicht zit... :$

...maar dat je in eerste instantie zo het groen en het zwart van het plaatwerk door dat overlaprandje heen zag, dat was in ieder geval helemaal geen porem... :N

...ben wel tevreden over het feit dat die rode 'dop' (vorige achterlicht) nu weg is...



...ook zeer te spreken over de lichtopbrengst van die LEDjes... :Y

woehoe lekker prutsen :+
 
…ach ja…, grote knippers waren toch heel normaal vroegah…
...dacht je ook verder niet over na eigenlijk...

...ze moesten knipperen, en oranje zijn...


…FF een paar plaatjes opgezocht van een paar van m'n oude fietsen…, pas bij de Honda CBR1000F kwamen er heeeeeeeel iets kleinere knippertjes op, tenminste aan de achterkant…, aan de voorzijde waren ze nog steeds enorm…

...'n paar ouwe-dozen plaatjes... ;)


[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding] <-- jonge ik... ;)

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]


3e van onder heeft zelfs 2 extra knipperlichten 8-)
 
...dan zouden het 2 paar moeten zijn... ;)
...want dan hebben we er 4...


...maar...eh..., dat zijn van die puntige knipperlichten of niet ?...
...met van die heldere ruitjes toch...?

...zoals op het onderstaande plaatje...?


...op zich passen die dingen natuurlijk wel, en ze staan ook best misschien beter..., maar..., in de koplampen heb ik ribbeltjes-glas zitten, in het achterlicht zit zo'n ruitjespatroon, en dan staan van die heldere knipperlichten er weer net niet helemaal bij...

...vind ik...



...het mag duidelijk zijn..., ik ben nogal mierenkezerig in dat soort dingen... :/


[afbeelding]


wel een mooie brommer O-)
 
Tripledude³ ziet ook alles...:

3e van onder heeft zelfs 2 extra knipperlichten 8-)

...was mijn tweede motor..., Honda CB400F...
...trots als een aap met 7 piemels destijds...

...we hebben het over 1983...


...en het waren 'mistlampen'..., had ik afgekeken van een collega van toen..., hij had een CBX1000 met van die lampjes..., ik dacht toen : gaak ook doen... :)
 
...was mijn tweede motor..., Honda CB400F...
...trots als een aap met 7 piemels destijds...

...we hebben het over 1983...


...en het waren 'mistlampen'..., had ik afgekeken van een collega van toen..., hij had een CBX1000 met van die lampjes..., ik dacht toen : gaak ook doen... :)


he toen was ik al 6 :+

wist er nog niks van O-)
 
…ach ja…, grote knippers waren toch heel normaal vroegah…
...dacht je ook verder niet over na eigenlijk...

...ze moesten knipperen, en oranje zijn...


…FF een paar plaatjes opgezocht van een paar van m'n oude fietsen…, pas bij de Honda CBR1000F kwamen er heeeeeeeel iets kleinere knippertjes op, tenminste aan de achterkant…, aan de voorzijde waren ze nog steeds enorm…

...'n paar ouwe-dozen plaatjes... ;)


[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding] <-- jonge ik... ;)

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]


Kheb er zo 1 gehad...
full

en zo 1 ..
full


heul lang trug... 8-)
 
Laatst bewerkt:
...hoppa..., pakketje is binnen !...
[afbeelding]



...zoals het vanochtend was...
[afbeelding]



...lichtunit demonteren is 2 inbusboutjes losdraaien...
[afbeelding]



...nou ja..., de vorm kan zomaar hetzelfde zijn... ;)
...valt wel op dat je dwars door die blanke unit heen kijkt... :/
[afbeelding]



...het witte achterlicht is trouwens keurig afgewerkt, geen nare randjes, of flodderig aanvoelend...
...wat wel opvalt is nu het ding doorzichtig is, dat je zo door de lamp heen kijkt...



...ook 'n beetje extra werklicht er bij... :/
[afbeelding]



poging 1..., met alu tape de motor afplakken om de groene doorschijn te voorkomen...
[afbeelding]



...de motor afplakken met die aluminium tape gaf echter niet het gewenste resultaat..., je bleef heel lelijk de zwarte binnenkant van het binnenspatbord zien... B|

...daarom de onderkant van de lamp afgeplakt, en het voordeel van die alu tape is dat beide kanten zilvergrijs zijn...



...jawel..., de lamp aan de onderkant afplakken gaf wel het gewenste resultaat !...
[afbeelding]



...nu kijk je dus niet meer door de onderkant van de lamp heen !...
[afbeelding]



...nadeel nu is dat je nog steeds een groene doorschijn krijgt langs de randen van de blanke lichtunit... B|
...daarom met een akelig hoop gepiel de hele overlap-randen van achteraf afgeplakt...

...en die alu tape is al zo rotterig te verwerken... :r
...en veel meer dan een paar millimeter ruimte is er niet...



...lichtunit nu helemaal rondom afgetaped (wat akelig een rotwerk !!)...
[afbeelding]

[afbeelding]



...de witte unit op z'n plek, en je ziet geen groene of zwarte doorschijnrandjes...
[afbeelding]

[afbeelding]



...en het ding geeft nog een hoop licht ook nog !...
[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]



...en of ik tevreden ben...?

...eh..., nou..., niet helemaal..., ik moet zelf een beetje aan dat afgeplakte randje wennen..., vooral in de schuur valt het toch wel op ; tis nu net of er een echt randje om het achterlicht zit... :$

...maar dat je in eerste instantie zo het groen en het zwart van het plaatwerk door dat overlaprandje heen zag, dat was in ieder geval helemaal geen porem... :N

...ben wel tevreden over het feit dat die rode 'dop' (vorige achterlicht) nu weg is...



...ook zeer te spreken over de lichtopbrengst van die LEDjes... :Y

Beeldend verhaalt... :Y
:W
 
Wat een verschrikkelijk takkeweer zeg met al die regen... |(




Zit meer te wachten op zoiets;


.

*O* 8-) :)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan