Ketting vervangen?

MaartenABAM

Die hard MF'er
29 sep 2012
677
52
Groningen
Is deze ketting aan vervanging toe? Hoop dat het een beetje in te schatten is aan de hand van de foto's, bedankt ! :)

Heb wel gemerkt dat ik hem erg vaak moet afstellen, en hij op sommige stukken strak staat, andere stukken juist weer niet...
full
 
Vanaf een foto is het lastig te zeggen hoe het met je ketting is.

Adhv je verhaal maak ik op dat er wel degelijk iets aan de hand is.
 
Gewoon vervangen... Had in Juni dit jaar dat m'n ketting was gebroken... Niet leuk!
Dag later zou die vervangen worden dus dacht: mwa 1 ritje kan nog wel.. |(
Enkele schakels liepen niet al te soepel (tandwielen konden nog prima mee!) zou zeggen probeer dit te voorkomen! O-)
 
Heb afgelopen weekend een set vervangen van een gsx 600 zag er nog beroerder uit dan deze

het is eigenlijk heel simpel ( op elke achteras zit aan de buiten zijden links/rechts een markerings plaatje ) met streepjes erop , aan de hand van deze streepjes kan je zie of je as recht staat

met spannen grote bout lossen achteras stelmoeren op je achterbrug indraaien en je ketting wordt strakker gespannen



Even terug gaan naar de suzuki kon de as naar het laatste streepje draaien en de ketting stond nog slap

Wat kan er gebeuren ketting kan breken , kan van zn tandwielen afslaan blokkeert het boeltje

als je massel hebt en de berijder gaat vliegen


Oke nu de oplossing nieuwe set bestellen ( dat betekent VOOR en ACHTERTANDWIEL + KETTING

En de heleboel vervangen (even op internet kijken zijn goede te koop voor jou motor)

wel even de boel schoonmaken en kontroleren of er nog meer versleten is succes

Als je meer tips wil geef een mail groet
 
Zou kunnen. Soms heb je gewoon een slechte ketting of zijn je lagers van je achterwiel slecht. Goed merk Ketting(wielen) doet al wonderen.


Ik kocht hem zo afgelopen december en heb daarvoor enkel motorscooter gereden.
Ik heb de ketting natuurlijk op het strakste punt afgesteld op 2 a 3 cm speling,geen zin om het tandwiellager aan stront te draaien ;)
 
Om te checken of een ketting echt is versleten pak je m tussen duim en wijsvinger beet in het midden tussen je tandwielen. Als je heb kunt "buigen" van links naar rechts en meer dan een 1,5 cm moet je m vervangen en je tandwielen ook meteen. Ook als het er nog goed uitziet. Maar als ik naar je foto's kijk zou je daar niet de weg mee op willen. Sowieso vervangen dus.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan