carberateur vraagje

Zackie

MF'er
15 apr 2012
31
0
Oostvoorne
Goeie avond, wij hebben een vraag.

Ik heb fzs600 bouwjaar carberateurs op een fzr bouwjaar 1993 3he aangesloten.

We kregen hem alleen draaien met de choke aan.

Wij zagen een vacuum nipples op de carberateurs dus hij moet vacuum hebben zodat de gaskleppen open kunnen of gewoon stationair draaiend.





Er waren maar 2 nipples dus heb ik ook maar 2 vacuum nipples op 2 inlaat spruitstukken gemonteerd.. slangetjes aangesloten en al. Draaiend kreeg ik hem niet want de accu was leeg hahaha, maar ja.

Mijn vraag is, is dit correct of had ik het anders moeten doen. Ik kan maar niks vinden op google over fzs600 vacuum systeem of iets in die richting zodat ik kan zien waar die 2 vacuum slangetjes naar toe moeten.

Alvast hartelijk dank!
 
Radiateur slang..
Valse lucht via de nippels..
De hele boel schots en scheef vast met radiateur slangklemmen..

Sorry, maar het gaat niet werken als je zomaar wat in elkaar kwakt. Even 4 stappen terug en nadenken over de basis: hij loopt alleen met choke, dus hij krijgt te weinig benzine of te veel lucht. Gezien het lijstje hier boven kan je er vanuit gaan dat hij lucht krijgt van plaatsen waar dat niet hoort.

Dus extra aandacht aan de verbinding met de rubbers spenderen, slangklemmen op zijn minst even goed recht zetten en de vacuüm aansluitingen afdoppen.
 
Nogmaals bedankt voor alle hulp, ja dat zijn radiateur slangen.
Ik heb een fzr onder mijn raptor 660 quad gebouwt. Maar ik wil nu een fzs carb onder monteren alles zit er onder maar heb nog ateeds problemen met de carberateurs. Hij loopt lekker met choke maar als ik gas probeer te geven valt hij uit. Ik word er echt helemaal gek van.

Ik vraag me toch af wat er mis is.

Ik heb hierbij een paar fotos wat nog open lig weet niet wat ik er mee moet doen.

Hierbij een foto als voorbeeld hier zit wel een filter aangesloten en bij mij niet..



Hierbij een foto van de mijne..



Die nipples heb ik gekocht en gemonteerd.. nog steeds geen geluk. Met de originale carberateurs loopt alles super maar dat zijn liggende carbs en die van een fzs zijn staande carberateurs...

Iemand een idee? Anders ga ik morgen langs motoport.
 
Nogmaals bedankt voor alle hulp, ja dat zijn radiateur slangen.
Ik heb een fzr onder mijn raptor 660 quad gebouwt. Maar ik wil nu een fzs carb onder monteren alles zit er onder maar heb nog ateeds problemen met de carberateurs. Hij loopt lekker met choke maar als ik gas probeer te geven valt hij uit. Ik word er echt helemaal gek van.

Ik vraag me toch af wat er mis is.

Ik heb hierbij een paar fotos wat nog open lig weet niet wat ik er mee moet doen.

Hierbij een foto als voorbeeld hier zit wel een filter aangesloten en bij mij niet..

[~[url="http://i175.photobucket.com/albums/w154/McZakio/Mobile%20Uploads/Sketch101194829.png"]afbeelding~][/URL]

Hierbij een foto van de mijne..
[~[url="http://i175.photobucket.com/albums/w154/McZakio/Mobile%20Uploads/Sketch101194449.png"]afbeelding~][/URL]
[~[url="http://i175.photobucket.com/albums/w154/McZakio/Mobile%20Uploads/20140210_174424.jpg"]afbeelding~][/URL]

Die nipples heb ik gekocht en gemonteerd.. nog steeds geen geluk. Met de originale carberateurs loopt alles super maar dat zijn liggende carbs en die van een fzs zijn staande carberateurs...

Iemand een idee? Anders ga ik morgen langs motoport.
Staat je vlotterniveau zo wel goed?

Zoals je zegt: het zijn staande carbs, die je nu schuin hebt gemonteerd.

Voor zover ik op de foto kan zien, is dat lossen tuutje van de overloop. Daar zit dan normaliter een open slangetje aan, hoef je niet af te doppen.
 
Staat je vlotterniveau zo wel goed?

Zoals je zegt: het zijn staande carbs, die je nu schuin hebt gemonteerd.

Voor zover ik op de foto kan zien, is dat lossen tuutje van de overloop. Daar zit dan normaliter een open slangetje aan, hoef je niet af te doppen.

Als ik het goed begrijp heeft ie nu dwarsstroomcarburateurs gemonteerd alsof het een valstroomcarburateur is? Dan los je dat niet op met een vlotterniveau...
 
Goeie avond, wij hebben een vraag.

Ik heb fzs600 bouwjaar carberateurs op een fzr bouwjaar 1993 3he aangesloten.

We kregen hem alleen draaien met de choke aan.

Wij zagen een vacuum nipples op de carberateurs dus hij moet vacuum hebben zodat de gaskleppen open kunnen of gewoon stationair draaiend.

[~[url="http://i175.photobucket.com/albums/w154/McZakio/Mobile%20Uploads/20140202_153238.jpg"]afbeelding~][/URL]

[~[url="http://i175.photobucket.com/albums/w154/McZakio/Mobile%20Uploads/20140204_165539.jpg"]afbeelding~][/URL]

Er waren maar 2 nipples dus heb ik ook maar 2 vacuum nipples op 2 inlaat spruitstukken gemonteerd.. slangetjes aangesloten en al. Draaiend kreeg ik hem niet want de accu was leeg hahaha, maar ja.

Mijn vraag is, is dit correct of had ik het anders moeten doen. Ik kan maar niks vinden op google over fzs600 vacuum systeem of iets in die richting zodat ik kan zien waar die 2 vacuum slangetjes naar toe moeten.

Alvast hartelijk dank!
Normaliter zit er op elke inlaat een nippel, vier in jouw geval dus.

Daar hang je dan een vacuüm meter aan, met vier meters.

Waarom heb jij er maar twee?
 
Terug
Bovenaan Onderaan