Honda CB 750 '79 DOHC: Batterij laad niet op

Bunny01

Rookie
5 feb 2014
2
0
Vissenaken
Ik ben bezig met het ombouwen van een cb 750 RC01 van '79 naar een cafe racer.

Nu heb ik een paar testritten gedaan en alles gaat goed tot dat de lichten beginnen raar te doen en de motor begint te sputteren.

Dat alles door het gevolg van een platte batterij.
Batterij opnieuw opgeladen. terug enkele km's kunnen rijden (+-15km) en opnieuw zelfde probleem.

Spanning op de batterij bij draaiende motor ligt rond de 11V wat wijst dat de batterij niet laad en de motor draait op de spanning van de batterij (vermoed ik)

Iemand enig idee wat hier het probleem kan zijn (Batterij is nieuw).
 
1. kijk na of de massa aansluiting van de minpool naar het frame goed is. Eventueel loshalen en even goed schoonmaken met een schuurpapiertje oid.

2. Meet de wisselspanning tussen alle aders die van je dynamo afkomen bij draaiende motor (dus niet tov het frame) Let op niet de spanningsregelaar los halen. Weet het niet precies maar ik denk tussen de 35 en de 50 volt. En bij alle drie hetzelfde.

3. Haal de stekker tussen de spanningsregelaar los cjheck op corrosie, gesmolten behuizing.

4. Meet de weerstand tussen de aders onderling. En tussen de aders in het algemeen. Deze moet tussen de aders hetzelfde zijn en vrij laag en tussen de aders en het frame 0.
 
Terug
Bovenaan Onderaan