CBR600F '92 stotterd bij optrekken

Nosje88

Rookie
5 feb 2014
6
0
Duiven
Hallo,

Mijn CBR600F uit 1992 heeft de afgelopen 4 maanden stilgestaan maar reed gewoon goed.
nou wou ik gister een rondje rijden maar het begon al toen ik wegreed.. Tijdens het optrekken stotterde en bokte die enorm en hield enorm in.
Ik dacht ik ga ff de snelweg op en trek hem lekker door misschien een vuiltje in de carburateur (?) :?

als ik in de 5 reed en vol gas gaf wou die wel maar je voelde hem stotteren en eenmaal bij een hoog toerental was het weg.
Vooral onder de 4000 toeren is het zwaar kl*te als ik bijvoorbeeld bij een stoplicht weg wil rijden dan moet ik veel gas bijgeven anders slaat die af door het gestotter.

als ik een tijdje stilsta en hem even stationair laat lopen komen er heel af en toe plofjes uit de uitlaat ik weet niet of dit ermee te maken heeft.

Vanmiddag even nieuwe benzine in gegooid en van dat reinigingsspul in de tank gegooid, bougies nagekeken (zagen er normaal uit) en de filter gecheckt (was ook niks mis mee)
Stationair loopt de motor ook heel onregelmatig, echt een geschommel van 300/400 toeren omhoog en omlaag

Ik hoop dat iemand mij kan helpen het is enorm vervelend! |(
Alvast bedankt!
 
Laatst bewerkt:
"Perslucht gebruiken" en "CV carburateurs" gaan niet samen zónder uitleg.

éérst de carburateurs uit elkaar halen ( of weten welk gaatje je niet door mag blazen terwijl de carburateurs in elkaar zitten )

De membranen vinden het niet leuk als ze herhaaldelijk met grote kracht tegen het deksel aangeknald worden als je er met 6 bar perslucht doorheen jakkert.
 
Terug
Bovenaan Onderaan