Motorblok opschonen

samichan

Rookie
3 feb 2014
5
0
Ik ben op dit moment bezig om het motorblok "schoon" te maken.
(Dit motorblok heeft een tijdje uit elkaar gelegen en zit daarom onder de troep)

Nou kreeg ik als tip reinigen met rijmreiniger.
Maar waarmee kan ik nou het beste de motor insmeren?
Kogellager vet?
Ook hoorde ik over de motor insmeren met 2takt?

Alle tips zijn welkom!
Alvast bedankt

Sander
 
Wow, nee, niet van de aldi. Gewoon dure pindakaas voor motoren bij de motorzaak kopen. Op termijn gaat je blok toch echt harder slijten met die goedkope pindakaas.
 
Laatst bewerkt:
Ik persoonlijk zou het inspuiten met een goede APC of ontvetter in gelvorm en goed afspuiten.
Remreiniger kan, maar dit is beter voor plaatstelijke vervuiling.

Insmeren, zoals hierboven aangegeven met pindakaas
 
net mijn hele blok met pindakaas van de aldi in zitten smeren blijkt dat je de dure van de motorzaak moet hebben!
ff topic starten hoe ik die goedkope troep er weer af krijg.
 
Hmm kennelijk had ik meer van dit forum verwacht dan er is.
Beetje onvolwassen dit en dat zeg ik niet vaak, mensen komen naar een forum voor vragen en verwachten daarop ook wel een beetje een normaal antwoord.
 
Soms is een forum ook gewoon vermaak. :D

Remreiniger werkt overigens goed om vuil mee schoon te krijgen. :)

Heb je het blok uit het frame? Eventueel kun je glasparelen of iets dergelijks overwegen!
 
Soms is een forum ook gewoon vermaak. :D

Remreiniger werkt overigens goed om vuil mee schoon te krijgen. :)

Heb je het blok uit het frame? Eventueel kun je glasparelen of iets dergelijks overwegen!


Beetje aan de prijzige kant, niet? en meteen zo radicaal.

Ik zou eens met een goede all-purpose-cleaner, ontvetter op gelbasis of evt koudonvetter te werk gaan, remreiniger is ook een optie, maar redelijk wat werk omdat het zo snel vervliegt
 
Hmm kennelijk had ik meer van dit forum verwacht dan er is.
Beetje onvolwassen dit en dat zeg ik niet vaak, mensen komen naar een forum voor vragen en verwachten daarop ook wel een beetje een normaal antwoord.

Mensen op een forum verwachten over het algemeen meer dan een openingspost met halve zinnen en zitten volgens mij niet te wachten op mensen die denken recht te hebben hulp.
 
Mensen op een forum verwachten over het algemeen meer dan een openingspost met halve zinnen en zitten volgens mij niet te wachten op mensen die denken recht te hebben hulp.

Meh. Behalve de 'rijmreiniger' en het insmeren met vet ben je een beetje op zoek naar spijkers op laag water. Er worden wel vaker rare adviezen gegeven op fora. Zoals de pindakaas :z
 
Al de tweede keer dat ik hier lang scroll en geen reactie/advies plaats omdat de vraagstelling zo onduidelijk is dat je zomaar het verkeerde kan aanraden.

Euhm.. Ik pas.
 
Inderdaad :z Pff pindakaas... tandpasta is veel beter!

Tandpasta kan je serieus wel gebruiken! Kan je mee polijsten!!

Ik gebruik meestal dit om mn blok schoon te krijgen:

1. Geduld
2. Lekke muziekje aan
3. Geduld al gezegd?
4. Dasty (van de Aldi geloof ik)
5. Vaatwas borstel + tandenborstel
6. Sopje met derft (oid) + warm/lauw water (lekker voor de handjes)
7. Nu blijft er altijd wat over --> benzine of remreiniger of engine cleaner (action)
8. Weer #5 en #6
9. Doekje er overheen en klaar...
 
Ijsstralen.

Je koopt 20 zakken ijsklontjes, en propt die in je stofzuiger.
Dan de stekker andersom in het stopcontact ( zodat 'ie blaast i.p.v. zuigt ) en bob's your uncle.

Aaaahh... daarom zuigt mijn ventilator altijd ipv dat ie blaast. Ik maar zweten in de zomer.

Bedankt!

[ontopic] IJsstralen is idd een optie en heb ik zelf ook wel eens naar gekeken, maar is te duur voor een motorblokje. Misschien als je een kennis hebt oid, dat het gaat lukken.
Doorgaans alleen in de industriële sferen toegepast.

Deze al eens gelezen TS? --> CaféRacersUnited.com | How To Make Your Own Soda Blaster For a Few Bucks
 
Sudocreme toch?






Ik ben op dit moment bezig om het motorblok "schoon" te maken.
(Dit motorblok heeft een tijdje uit elkaar gelegen en zit daarom onder de troep)

Nou kreeg ik als tip reinigen met rijmreiniger.
Maar waarmee kan ik nou het beste de motor insmeren?
Kogellager vet?
Ook hoorde ik over de motor insmeren met 2takt?

Alle tips zijn welkom!
Alvast bedankt

Sander
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan