Pakkingen hurricane 1000f zelfde als 750f?

Joe91

Die hard MF'er
9 aug 2013
289
0
Den helder
Hallo,

Ik ga mijn blok van een nieuw kleurtje voorzien en niet alle onderdelen worden de zelfde kleur, aangezien ik er wat delen af haal wil ik hier ook nieuwe pakkingen tussen steken.

De pakking van me oliepan is sowieso lek dus die moet ook vervangen worden.
Echter zit ik met het probleem dat er voor de cbr hurricane 750f '87 zo goed als geen onderdelen voor te krijgen zijn.

Honda dealer ookal gebeld maar deze kon ook niks vinden op me VIN nummer.
Die vertelde me wel dat hoogstwaarschijnlijk de pakkingen van de 1000f hetzelfde zijn als de 750f. Hij wist het niet zeker, en als het niet goed was kon het ook niet meer terug naar hun toe (al zat t nog in de verpakking)

Is er hier iemand die me hier meer over kan vertellen zodat ik niet straks een zooitje pakkingen bestel die gelijk de kliko in kunnen.

Alvast bedankt!

Joey
 
Hallo,

Ik ga mijn blok van een nieuw kleurtje voorzien en niet alle onderdelen worden de zelfde kleur, aangezien ik er wat delen af haal wil ik hier ook nieuwe pakkingen tussen steken.

De pakking van me oliepan is sowieso lek dus die moet ook vervangen worden.
Echter zit ik met het probleem dat er voor de cbr hurricane 750f '87 zo goed als geen onderdelen voor te krijgen zijn.

Honda dealer ookal gebeld maar deze kon ook niks vinden op me VIN nummer.
Die vertelde me wel dat hoogstwaarschijnlijk de pakkingen van de 1000f hetzelfde zijn als de 750f. Hij wist het niet zeker, en als het niet goed was kon het ook niet meer terug naar hun toe (al zat t nog in de verpakking)

Is er hier iemand die me hier meer over kan vertellen zodat ik niet straks een zooitje pakkingen bestel die gelijk de kliko in kunnen.

Alvast bedankt!

Joey
Ik zou er dan zelf één snijden, voor de carterpan.
 
Ik zou persoonlijk even controleren wat de constructie onder de cartepan is. En indien de carterpan gewoon een deksel is zonder dat er aan de binnenzijde dingen zitten die nogal kritisch zijn qua afstand carterpan>blok, zou ik gewoon een goede vloeibare pakking gebruiken.
 
Ik heb meer kanalen dan een dealer
Snap ik :)
Ik kan er ook niks over vinden.

Ik ben wel van mening dat juist een merk-specifieke dealer ook zeer merk-specifieke vragen zou moeten kunnen beantwoorden. Daar zit nou net de meerwaarde tov een 'universele' garagist.

Aan de andere kant is het voordeel van niet merk-gebonden zijn, dat een universele garagist ook weer niet gebonden is aan vaste leveranciers en nog wat vaste aanverwante zaken :)
 
Davidsilverspares had indd het spul dat ik zocht. Wp handboek zocht ik nog, thanks!
Moet nog orginele bedradingschema hebben voor als ik met de kabelboom ga stoeien. Maar die zal ik ook wel op die site vinden dan!
 
Idd zelfde blok maar andere boring en slag, meer verschil is er niet.
Alleen de kuipdelen kunnen tussen de RC27 (750) en de SC21 (1000) uitgewisseld worden, verder past er eigenlijk niets, het blok is smaller, lager (en lichter) en heeft tandwiel aangedreven nokkenassen, dynamo is kleiner, versnellingsbak is smaller en heeft andere overbrengingsverhoudingen, de wielen en remmen zijn meer (lees bijna) gelijk aan de eerste VFR's, de achtervork is alu i.p.v. staal.
 
Davidsilverspares had indd het spul dat ik zocht. Wp handboek zocht ik nog, thanks!
Moet nog orginele bedradingschema hebben voor als ik met de kabelboom ga stoeien. Maar die zal ik ook wel op die site vinden dan!

Het werkplaatshandboek (honda partnr. 60mm400) is enkel in het Japans uitgebracht. Natuurlijk kun je a.d.h.v. foto's veel te weten komen, maar de kans is erg klein dat je dat boek gaat vinden.

Ik weet dat in mijn honda gebruikershandleiding het elektisch schema ook stond, op héél dun papier, opgevouwen achterin.

Hier heb je alvast wat afstelgegevens uit een pdf-je die ik tegen kwam toen ik met hetzelfde probleem zat (VFR400R :P )
full
 
Ik zat er zelf aan te denken om belangrijke klussen met kritische punten botweg het boek mee te nemen richting een boekhandel in Chinatown o.i.d. , en daar om hulp te vragen.

Het is weer eens wat anders dan pubers met hun Manga :).
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan