knallen en vlammen uit uitlaat cb 750 kz

21 okt 2013
10
0
soest
Hellup ik krijg mijn cb 750 kz bj 79 52000 km niet goed aan het lopen, ben hier al verschillende problemen tegen gekomen wat er op lijkt, maar het wil maar niet lukken.
De motor begint vanaf 6500 toeren in te houden en te knallen, de bougies van cil 2 en 3 worden gitzwart (moet onsteking zijn lijkt mij, maar zo simpel is het niet, bougies cil 1 en 4 kleuren ook niet mooi)heb op alle 4 bougies goede vonk
Dit heb ik al gedaan : Carburateurs ultrasoon reinigen (zien er uit als nieuw ook van binnen)nieuwe bougies,kabels en doppen (geen ontstoorde), kleppen gesteld, alle bedrading van ontsteking doorgemeten (2 waren er slecht en vervangen) nieuwe oki's, andere doorgemeten bobine's, lektest met remreiniger voor valse lucht tussen kop en carburateur,
tankontluchting is goed, vervroeger werkt goed, onsteking afgesteld met stroboscoop, compressie is bijna 10 bar met koude motor op alle 4 cilinders, laad 14,4 volt.
nu weet ik echt niet meer wat te doen
 
Heb hem van een kennis gekocht die heeft hem 10 jaar gehad en er maar 2000 km mee gereden, hij heeft de laatste jaren deze problemen ook gehad maar niks mee gedaan, dus ik dacht bougies en vuil in de carburateurs , wat ook zo was maar weinig verbetering
 
Is het er 1 met contactpunten?

Dan zou ik die ( en/of ) de condensator verdenken.

In dit gedeelte zou ik het dan zoeken:

20-1482-vintage-cafe-racer-caferacer-bobber-brat-chopper-custom-motorcycle-electronic-ignition-parts-honda-cb750-breaker-assembly-2_1.jpg
 
Laatst bewerkt:
Zijn de veren boven de vacuum zuigers van de carbs nog wel goed, als deze te slap zijn, komt de zuiger te hoog. Met als gevolg veel te rijk mengsel. Deze carbs zijn nog al gevoelig. Ook altijd met originele airbox en luchtfilter rijden.
 
Kan je een CDI afstellen dan :?

Deze CDI niet, maar de grondplaat kan je wel verdraaien dacht ik.


--edit---

Er zit een mechanische vervroeger op!

Zou zo maar kunnen dat die niet goed functioneert!

30220425174-advancerspark_big30220425164-01_156a.jpg


( even uit het hoofd )

In het wphb staat iets als
"neem de vervroeger los en controleer deze visueel op beschadigingen, controleer de bewegende delen of hier geen speling op zit en deze soepel kunnen bewegen, indien nodig goed reinigen en smeren. Indien de vervroeger een defect vertoont is deze niet te repareren maar dient er een nieuw exemplaar geplaatst te worden "

Smeren doe je trouwens niet met WD40, even voor de duidelijkheid!
 
Laatst bewerkt:
Zitten daar niet die carburateurs op met die choke-kleppen achter de vlinderklep....
Kijk eens of die niet dicht gaan staan...
Zwarte bougie's is te veel brandstof/te weinig lucht...of ontsteking die inkakt
 
Meet de laadspanning, controleer de koolborstels en weerstand rotor over de sleepcontacten 5 ohm.
Die DOHC'tjes hebben een volle accu nodig om goed te draaien.
 
Benzine kraan is open , laadspanning 14,4 volt , weerstand rotor nog niet gemeten , dan moet de dynamo eruit ? als ik de accu goed doorlaat zal dat even verbetering moeten geven ? alvast bedankt voor de reacties
 
weerstand van mijn multimeter is 0 (professionele meter van benning) als ik rechtsreeks op de rotor meet heb ik 4,4 ohm , duid dit op de koolborstels , als ik bij de stekker meet op witte en zwarte draad is het 9,5 ohm
 
waarschijnlijk gevonden de 2 m6 boutjes waar de koolborstels mee vast zitten waren te lang waardoor deze niet vast zat, heb nu een weerstand op zwart wittedraad van 5,2 ohm , nieuwe bougies erin , en loopt nu redelijk soepel naar de 9000 toeren, bedankt voor de reacties
 
Top!

Dank voor de terugkoppeling! :)

Alleen, ooit is er dus iemand geweest die die boutjes vervangen heeft voor langere exemplaren.
En sindsdien moet hij niet goed gelopen hebben.
Wie o wie? :P
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan