Tandwielverhouding YZF 750R

Berrez

MF'er
7 feb 2009
216
0
Nijmegen
Binnenkort sta ik (weer) voor een vervanging van de kettingset. Standaard heeft de YZF 16-43. Volgens Mpartz kan ik gaan tot 17-48. Doordat ik veel op den Duitschen Autobahn ben te vinden en niet tot de categorie 'stoplichtsprinters' ( voor de taalpuristen onder ons 'verkeerslichtsprinters' ) behoor, is mijn vraag tot welke verhouding kan ik gaan om nog enigszins normaal te kunnen rijden. Misschien niet onbelanrijk te vermelden is dat ik pas nieuwe koppelingsplaten heb.
 
Binnenkort sta ik (weer) voor een vervanging van de kettingset. Standaard heeft de YZF 16-43. Volgens Mpartz kan ik gaan tot 17-48. Doordat ik veel op den Duitschen Autobahn ben te vinden en niet tot de categorie 'stoplichtsprinters' ( voor de taalpuristen onder ons 'verkeerslichtsprinters' ) behoor, is mijn vraag tot welke verhouding kan ik gaan om nog enigszins normaal te kunnen rijden. Misschien niet onbelanrijk te vermelden is dat ik pas nieuwe koppelingsplaten heb.



Zal het gewoon standaard houden, langer krijg je doorgaans een luie motor die meer benzine zal gaan lusten.
Overtoeren is minder erg dan ondertoeren.
 
Ik vind 48 achter een beetje véél!
je wilt toch minder toeren maken op de autobahn?

Dan moet vóór dus groot, en achter klein.

Wat ga je er voor ketting opzetten? 532 is standaard, meen ik.
Als je naar een 530 ketting gaat, is dat niet alleen goedkoper, lichter en sterker, je hebt ook nog eens meer keuze in tandwielen.

Voor de ideale verhouding voer je de tanwielen in op deze spreadsheet.
http://homepage.ntlworld.com/otto_nikolaus/thunderace/spreadsheets/

Je kunt 't instellen op km/u en dan rollen er vanzelf de toerentallen uit bij de verschillende snelheden.
 
Terug
Bovenaan Onderaan