Alarm ja of nee?

jee-bee

MF'er
7 sep 2011
99
0
Gronau NRW
Op mijn Triumph sprint van 2000 zit een alarm. Een datatool evo.

Werkt verder prima, maar 1 zender ik kapot. Nu kan ik 2 dingen doen. Alarm laten uitbouwen, motor is 14 jaar oud en kans op storingen misschien?

Of een nieuwe handzender erbij kopen. Kost ca € 60,-

Wat zouden jullie doen?
 
Ik zit al vanaf 86 op max no claim, en betaal 43 euro per JAAR aan premie....wat ik heb uitgespaard om een andere (gelijkwaardige) motor te kopen, door niet all risk te verzekeren, is voor mij voldoende...
 
Ik heb er alleen maar problemen mee gehad (Red Alert en Datatool) en heb ze eruit gehaald.
Heb 3x gehad dat ik de motor niet meer gestart kreeg ten gevolge van een storing van het alarm.
 
Ik heb er een beetje een dubbel gevoel bij. Aan de ene kant is het wel prettig om een alarm te hebben, maar ik zit er ook niet op te wachten om stil te komen staan omdat het apparaat storingen krijgt.

Motor is beperkt casco verzekerd, maar alarm is geen verplichting.
 
Ik heb er een beetje een dubbel gevoel bij. Aan de ene kant is het wel prettig om een alarm te hebben, maar ik zit er ook niet op te wachten om stil te komen staan omdat het apparaat storingen krijgt.

Motor is beperkt casco verzekerd, maar alarm is geen verplichting.

Mooie zomeravond. Ritje gemaakt en daarna in Nijmegen op de Waalkade wat drinken. Vervolgens opstappen en naar huis. Maar.......sleutel om en ...... klik. .... klik en een loeiende sirene...... Tja daar sta je dan. 2-3 cafeetjes binnengelopen en gevraagd naar een setje gereedschap. Daarna wat met kabeltjes geklooid etc.. en proberen het alarm te omzeilen. Waarbij het weer afging, opnieuw proberen, weer afgaan, weer proberen etc..... todat het lukte. En dat allemaal bij 25 graden, leren pak aan etc.......

Was heel vermakelijk................. voor die toeschouwers op het terras. :( :( :(

Na die dag heb ik besloten om nooit meer een alarm op mijn motor te zetten.
 
Ligt eraan of je het alarm kent of niet.

Mijn alarm heb ik zelf op de motor gezet.
ik weet dus meteen welke draden ik los moet maken om het alarm er geheel uit te halen, En dus weer normaal de motor kan starten indien er storing is.

Nu heb ik expres het alarm op deze manier aangesloten gezien ik ook bang was dat ik ergens still sta met een sleutel hangertje die mij van een mooie rit weerhoud.

Als ik jou was zou ik gaan kijken hoe het alarm erop zit en als het kan de bedrading zo te maken dat je het alarm kan omzeilen.

Mijn alarm reageert op afstand en stootjes dus bij het alarm komen gaat niet zonder hem af te laten gaan.

ook zit mijn sirene lekker verstopt ^^ GL daar purschuim in te krijgen.

maar ja het is aan jou de keuze maar ik vind het toch prettiger dat die motor een brul kan geven als iemand eraan zit.
 
Mooie zomeravond. Ritje gemaakt en daarna in Nijmegen op de Waalkade wat drinken. Vervolgens opstappen en naar huis. Maar.......sleutel om en ...... klik. .... klik en een loeiende sirene...... Tja daar sta je dan. 2-3 cafeetjes binnengelopen en gevraagd naar een setje gereedschap. Daarna wat met kabeltjes geklooid etc.. en proberen het alarm te omzeilen. Waarbij het weer afging, opnieuw proberen, weer afgaan, weer proberen etc..... todat het lukte. En dat allemaal bij 25 graden, leren pak aan etc.......

Was heel vermakelijk................. voor die toeschouwers op het terras. :( :( :(

Na die dag heb ik besloten om nooit meer een alarm op mijn motor te zetten.

En niemand gevraagd wat je aan het uitspoken was zeker? Geeft een goed gevoel zo'n alarm - aan de verkoper - maar in de praktijk reageert er echt niemand als zo'n ding afgaat ....
Moest op m'n auto SCM alarm met gps (klasse V). Helaas is het bedrijf dat het alarm oppikt als 't afgaat en de auto volgt ondertussen failliet..... Was maar eur 1500 :( en voor 't werkte 4x terug en honderden vals alarm meldingen.....
Dus wat mij betreft een wat lange NEE :+
 
Ook ik zeg een gps tracker ipv een alarm waar niemand op reageerd.
Sommige GPS trackers geven ook melding bij beweging (vanuit rust).

Makkelijk weg te werken, en het jammen... tja, ik zie dat minder snel gebeuren dan dat je motor gewoon in een busje gepleurt wordt.
 
Ik heb speciaal een wat duurdere verzekering gepakt / gezocht om geen alarm op mn 2010 R1 te hebben.

Op mijn vorige fiets, een SV1000, had ik een alarmsysteem. Het levert je als gebruiker alleen maar extra handelingen op als je wat met je motor wilt gaan doen, gezeik met batterijen die leeg gaan, gehoorbeschadiging wanneer het alarm per ongeluk af gaat en als iemand em wil jatten kijkt er toch geen hond op.

Bijkomend nadeel van een alarm is dat je hele kabelboom overhoop wordt gehaald en het beetje ruimte wat er onder het zadel is ook nog in beslag wordt genomen. Voor mij nooit meer een alarm, wil je voorkomen dat je motor wordt gejat, zorg dat ie 's nachts in een goed afgesloten ruimte staat.
 
Ook ik zeg een gps tracker ipv een alarm waar niemand op reageerd.
Sommige GPS trackers geven ook melding bij beweging (vanuit rust).

Makkelijk weg te werken, en het jammen... tja, ik zie dat minder snel gebeuren dan dat je motor gewoon in een busje gepleurt wordt.

Precies! ;) en het gebruik van een "jammer" zal denk ik wel meevallen, de meeste motoren worden gejat door straattuig met van die bontkraagjes. Tegen de profs doe je inderdaad weinig....
 
Laatst bewerkt:
Datatool
full
 
Terug
Bovenaan Onderaan