Motorrijles: Kletsen over lessen #9, 'Wacht je op het 8-je?'

Status
Niet open voor verdere reacties.
Hier ook AVB opgehaald vandaag! Helaas een foutje bij de langzame slalom (snap ik niks van, die kon ik echt met twee vingers in mijn neus...)

Morgen even langs de rijschool om m'n AVD af te spreken. Ik begin nu toch wel wat haast te krijgen, want over een week of anderhalf staat er een hele mooie triumph bij mij in de schuur op me te wachten...
 
Wij waarschijnlijk ook in juni een weekendje Duitsland. En als ik me avd gehaald heb plannen we er vast nog wel 1 😉

Misschien leuk idee dan een keer met de dan ex lessers allemaal af te spreken.
Maar loop nu een beetje op de zaken vooruit haha.
 
Hier ook AVB opgehaald vandaag! Helaas een foutje bij de langzame slalom (snap ik niks van, die kon ik echt met twee vingers in mijn neus...)

Morgen even langs de rijschool om m'n AVD af te spreken. Ik begin nu toch wel wat haast te krijgen, want over een week of anderhalf staat er een hele mooie triumph bij mij in de schuur op me te wachten...

Gefeliciteerd!

Dan is morgen toch echt de dag dat ik mijn pasje kan gaan ophalen. 09:20 moet ik mij melden bij de gemeente. Echt veel zin in maar toch ook een beetje spannend zo'n eerste keer rijden. Wat ik ook wel apart vind is dat ik eigenlijk nog nooit op de snelweg heb gereden met het lessen. Dus dat moet ik morgen ook maar even gaan ondervinden.
 
Gefeliciteerd Bart! *O*


Gefeliciteerd!

Dan is morgen toch echt de dag dat ik mijn pasje kan gaan ophalen. 09:20 moet ik mij melden bij de gemeente. Echt veel zin in maar toch ook een beetje spannend zo'n eerste keer rijden. Wat ik ook wel apart vind is dat ik eigenlijk nog nooit op de snelweg heb gereden met het lessen. Dus dat moet ik morgen ook maar even gaan ondervinden.
Serieus nog nooit op de snelweg gereden met lessen...??? Of woon je in een uithoek waar geen snelweg in de buurt is? Hier is invoegen/uitvoegen en een stukje snelweg rijden vaste kost binnen het AVD examen, dus kun je eigenlijk niet missen in de lessen...

Lekker dat je je pasje morgen echt in handen hebt! *O* Veel plezier met :] !
 
Anna, fijn dat de les zo lekker ging! Ik vond het gisteren ook echt genieten met die zon! En dan zo'n vooruitgang merken, super is dat hè?

Mijn eerste grote rit staat ook al zo goed als gepland, in Juli 1-2 weken in mijn eentje op de motor naar Zuid-Zweden... Ben benieuwd! Eerst nog maar even ervaring op doen in NL, heb genoeg mensen veraf wonen dus kan wat leuke bezoekjes plannen!
 
Gefeliciteerd Bart! *O*Serieus nog nooit op de snelweg gereden met lessen...??? Of woon je in een uithoek waar geen snelweg in de buurt is? Hier is invoegen/uitvoegen en een stukje snelweg rijden vaste kost binnen het AVD examen, dus kun je eigenlijk niet missen in de lessen...

Lekker dat je je pasje morgen echt in handen hebt! *O* Veel plezier met :] !

Haha nee nog nooit. Maar ze gaan hier met AVD vrijwel nooit de snelweg op omdat de volgende afslag al weer een heel eind verder is (Alkmaar, dus dat zou bij Bobs zijn). Dan zou je al een groot deel van je tijd daarmee kwijt zijn, dan laten ze je liever over wat moeilijkere stukjes rijden.
 
Toch raar dat ze het dan met de les ook achterwege laten. Ik vond over de snelweg rijden toch even heel wat anders dan buitenaf of in de stad. Eergisteren al helemaal, volle tegenwind... Dan moet je echt even je best doen met 130. Maar goed, met een beetje gezond verstand kom je er ook wel natuurlijk :Y
 
Haha nee nog nooit. Maar ze gaan hier met AVD vrijwel nooit de snelweg op omdat de volgende afslag al weer een heel eind verder is (Alkmaar, dus dat zou bij Bobs zijn). Dan zou je al een groot deel van je tijd daarmee kwijt zijn, dan laten ze je liever over wat moeilijkere stukjes rijden.
Egmond, Heiloo, verkeersplein.....
 
Anna, fijn dat de les zo lekker ging! Ik vond het gisteren ook echt genieten met die zon! En dan zo'n vooruitgang merken, super is dat hè?

Mijn eerste grote rit staat ook al zo goed als gepland, in Juli 1-2 weken in mijn eentje op de motor naar Zuid-Zweden... Ben benieuwd! Eerst nog maar even ervaring op doen in NL, heb genoeg mensen veraf wonen dus kan wat leuke bezoekjes plannen!

Ja ik was er helemaal happy van! Wat goed dat je alleen op reis gaat, super knap! :) Ik denk dat ik ook eerst in NL ervaring op wil doen voor ik de bergen in duik hehe :) :]
 
:? Pffff, kan ik het wel

Net 3e les gehad. Rij al 32 jaar auto, maar die motor. Eerste les beetje toeren, ging op zich wel aardig. 2e les remproeven en slalommen op de weg. Ging ook wel aardig. Nu 3e les. Slalom tussen pionnetjes door en bochtje draaien met je achterrem erbij. Ging voor geen meter, een keer zelfs bijna gevallen doordat ik gas opentrok. Voel me een enorme kluns.

Techniek onder de knie krijgen valt dus niet mee, maar volgens die instructeur is dat normaal. Ik hoop maar dat het volgende keer beter gaat.

Terugrijden naar de lesschool was een verademing, ff gewoon rijden. Lekkere afsluiter.
 
Gefeliciteerd Bart en Jordy met het halen van AVB! Ik heb vanochtend om 11:00 in Rijswijk mijn theorie binnen gesleept! Ging met erg lage verwachtingen het examen in maar heb hierdoor juist wel mijn hoofd koel gehouden en ben erg rustig gebleven, dit heeft uiteindelijk goed geholpen! Er werd overigens nog één iemand de zaal uit gestuurd tijdens het examen wegen afkijken, best zuur.. Maar ja mijn eerste hindernis is overwonnen! Op naar de volgende!
 
:? Pffff, kan ik het wel

Net 3e les gehad. Rij al 32 jaar auto, maar die motor. Eerste les beetje toeren, ging op zich wel aardig. 2e les remproeven en slalommen op de weg. Ging ook wel aardig. Nu 3e les. Slalom tussen pionnetjes door en bochtje draaien met je achterrem erbij. Ging voor geen meter, een keer zelfs bijna gevallen doordat ik gas opentrok. Voel me een enorme kluns.

Techniek onder de knie krijgen valt dus niet mee, maar volgens die instructeur is dat normaal. Ik hoop maar dat het volgende keer beter gaat.

Terugrijden naar de lesschool was een verademing, ff gewoon rijden. Lekkere afsluiter.

Klinkt bekend, de langzame slalom en de halve draai moet je inderdaad even door krijgen. Maak je dus niet al te druk, komt wel goed! ;)
 
awel voor die korte bochtjes draaien gebruikte ik men achterrem nooit.
Gewoon lichtjes gas geven en spelen met de koppeling.

De koppeling is absoluut de truc
 
:? Pffff, kan ik het wel

Net 3e les gehad. Rij al 32 jaar auto, maar die motor. Eerste les beetje toeren, ging op zich wel aardig. 2e les remproeven en slalommen op de weg. Ging ook wel aardig. Nu 3e les. Slalom tussen pionnetjes door en bochtje draaien met je achterrem erbij. Ging voor geen meter, een keer zelfs bijna gevallen doordat ik gas opentrok. Voel me een enorme kluns.

Techniek onder de knie krijgen valt dus niet mee, maar volgens die instructeur is dat normaal. Ik hoop maar dat het volgende keer beter gaat.

Terugrijden naar de lesschool was een verademing, ff gewoon rijden. Lekkere afsluiter.
Gewoon rustig aan je bent net begonnen! Waarom een kluns voelen kan gebeuren. Van dit punt leer je weer van en gaat het volgende keer beter.
Let ook goed op je kijk techniek bij het 8-tje dat zal je ook goed helpen. Dan de koppeling goed houden rem indrukken en je gas op een dosering houden dat je niet te hard gaat. En je motor van je afduwen.
Maar met oefenen komt dat wel goed ;)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan