Motorrijles: Kletsen over lessen #9, 'Wacht je op het 8-je?'

Status
Niet open voor verdere reacties.
Haha oooh vind het nog steeds heerlijk achterop. Lekker ontspannen. Die motor komt er echt wel. Maar ja eerst goed rond kijken wat ik wil.

Suus ja dat lijkt me ook erg frustrerend.
Ach het scheelt er staat hier een motor en Nog een crossmotor. Is dus niet zo dat ik nergens op kan rijden. 😊
 
Timson, zet em op. Geniet van je les. En maak je niet druk over het examen. Lukt het niet dan doe je het nog een keer. Kost je maar 25 euro. Dat te weten haalt wat druk weg. Uiteraard hoop ik dat je slaag.

Gisteren weer een uurtje les gehad. Ons geconcentreert op de verplichte oefeningen. Langzame slalom, de 3 remoefeningen en de uitwijk. Ik had wel een baal gevoel. Heb die oefeningen nu al zo vaak gedaan. Wordt er zat van. Alle bliljft een moment opname. Ik zei steeds tegen me zelf geniet want je zit op een motot. Ja alles goed en best ik wil op mijn eigen motor die thuis staat. Zo gezegd zo ook gedaan. Achterop bij mijn man een examen route gereden (hij heeft bijna 2 jaar zijn rijbewijs) en geeindigd op een parkeerterrein vlak bij het CBR gebouw (hier wordt vaker gelest). En toen op onze motor. Heel voorzichtig begonnen. Maar hier wordt je echt vrolijk van zeg. Wil dit toch echt vaker doen. Maakt me vast zekerder en het geluk is dat de motor erg lijkt op die van de rijschool. Nu nog een L sticker zien te vinden.

Allemaal een zonnige dag gewenst!
 
Apart, dacht dat jij er ook was op de niwa dag? Bij mij scheen de zon de hele dag. En als ik het goed herinner ben je in sport begonnen, welke de oude ruskenhoek rijden?

Ik heb toen een paar rondjes in de sport gereden maar stap ff naar het gsxr topic of whapp ofso dit heb echt niks met lessen haha.
 
Ik heb gisteren ook weer les gehad en pff dat was wel echt de meest inspannende les ooit zeg. Begonnen met een paar remproeven, nja die gingen best aardig maar ik zat voor de verandering weer eens op een andere motor en voor mijn gevoel moest ik mijn rechterbeen een beetje in een rare positie houden om de achterrem te bedienen maargoed die remproeven gingen aardig. Precisiestop ging zelfs in 1 keer goed, stopproef ging ok al remde ik iets te vroeg en noodstop, nja ik vond zelf dat ie beter kon maar ok :P

Daarna begon de ellende. De langzame slalom ging vorige keer best goed op de honda CBR 500 maar had gisteren een Yamaha mee en die stuurde echt een beetje anders. Gasresponse was echt enorm soepel vergeleken bij de honda maar ik kwam bij het naar rechts sturen telkens met mijn hand tegen de tank aan :( Daardoor duurde het een paar keer voordat ik de langzame slalom goed deed.

Daarna kwam de halve draai (mijn favoriet :X ) maar zowaar, naar links een paar keer gedaan en hij lukte :] Ik helemaal blij en toen moest hij naar rechts......... mijn god! Het leek wel of ik lepra had ofzo, telkens mijn hand tegen de tank, liep met het gas te hannessen en moest een flink aantal keer mijn voet op de grond zetten om niet om te vallen. Ging lekker maar niet heus, een paar keer had ik hem wel (maar wel nét) maar heel veel keer niet.

Enfin, daarna gingen we het achtje doen en verdomd dat het niet waar is: de 1e keer haal ik hem. Ik was mezelf echt aan het vervloeken want waarom lukte de draai naar zowel links als rechts NU ineens wel?????? Komt denk ik toch door mijn kijktechniek want bij het achtje keek ik naar het middelste pionnetje en bij de halve draai niet. Nja, 2e keer ging ook wel en de 3e keer ging totaal mis maarja. 2 van 3 keer goed vond ik niet slecht voor de 1e keer , zeker aangezien ik verwacht had dat ik het achtje moeilijker zou gaan vinden dan de halve draai.

Hopelijk volgende les weer deze oefeningen oefenen want ik wil het kunnen damnit! Kan soms echt balen van mezelf :(

Op de terugweg naar de rijschool had de instructeur wel zin in een race geloof ik, die trok het gas effe vol open (120 km/u waar je 80 mocht :X ) dus ik erachteraan :P dat was wel even leuk maar moest me wel even goed vasthouden en voorover bukken om er niet af te vliegen, wat een vermogen heeft zo'n motor !
 
Gaat helemaal goedkomen Metro! Ik lees echt mezelf hier, hahaha! Tijdens mijn AVB lessen wisselden de goede lessen de slechte af, pas de laatste paar lessen had ik het idee dat ik het echt onder de knie had. En inderdaad regelmatig het idee dat je als een stijve hark op die motor zit, dan krijg je 'm gewoon niet dat bochtje door. Terwijl de andere kant dus wel lukt. Geduld!!!

Nu ik het moet toepassen tijdens het AVD valt het me soms juist weer vies tegen B| , maar ben ik blij dat ik zoveel heb geoefend met AVB. Ik kan me nu wel zonder teveel na te moeten denken makkelijker uit benarde posities redden. Gisteren moest ik linksaf een inritconstructie in en daarbij eerst een fietser van voor voor laten gaan. Ik wilde koste wat kost niet met mijn voetje aan de grond, maar daardoor reed ik iets te ver door. Toen werd de bocht wel verdomde scherp, en dus nog een drempel over, maar het enige wat ik dacht was: ik ga hier gewoon NIET op mijn plaat, ik kijk die straat in en kom er wel. En verdomd, het lukte ook gewoon soepel!

Pietepiet, heb je nu op je eigen motor gereden dan? Voelt goed hè? Ik heb nog maar 1 bochtje gedraaid op de mijne, maar het voelde meteen lekker. Ik kan dan ook echt niet wachten!!! Ik vond het altijd onzin, maar denk als ik slaag dat ik mijn rijbewijs stiekem toch als een spoedje aanvraag... Eens even nakijken hoeveel dat extra kost.
 
Suus, het voelde heerlijk. Maar gelijk ook dat ik nog niet klaar voor het examen ben. Maar oh wat wens ik dat ik klaar was met AVB. Dan ga ik juichen, denk ik.
 
Wat een heerlijke les zeg! Super mooi weer en een heerlijk stukje gereden naar het oefenterrein zonder enige fout. Ik merkte zelf heel goed dat ik alles onder controle had, zowel de motor als het feit dat ik op verkeerssituaties kon anticiperen!

Eenmaal aangekomen bij het oefenterrein de twee lastigste oefeningen klaar gezet (of eigenlijk 3); het achtje, langzame slalom en halve draai. Vorige keer ging de halve draai erg slecht en was hij maar een keer of twee gelukt van de 500 ofzo en het achtje heb ik nog nooit gedaan dus ik hield me hart al vast! De eerste paar keer lukte de halve draai wel maar ging hij erg hakkelig.
Toen dacht ik weer even aan een tip die mijn instructeur vorige keer meegegeven had, namelijk: "Doe alsof er een touw achter je motor aan sleept en blijf daar naar kijken". En ja hoor, de volgende paar halve draaien gingen onwijs vloeiend!
Toen door met in etappes naar het achtje toe werken, eerst tussen de twee middelste pionnen door na de halve draai en rechtdoor eruit. Met de kijktechniek van "het touw" ging dit ook al perfect! Na dit een paar keer gedaan te hebben ook dan maar het tweede deel van het achtje erbij, en zowaar ook perfect! Bij mij lag het niet vloeiend kunnen maken van de oefeningen kennelijk dus alsnog aan mijn kijktechniek. Ik merk dat ik véél meer rust in de oefening heb als ik goed kijk en de rest gebeurd dan vanzelf!

Ook de langzame slalom (die in het begin van de les onwijs vaak fout ging) heb ik na heel vaak vloeiend het achtje en de halve draai gereden te hebben erg vaak goed gereden! Heb dus nu echt het gevoel dat ik de langzame oefeningen onder de knie krijg!

Na alle oefeningen weer een heerlijk stuk terug gereden ook weer foutloos!

Nu mijn theorie knallen vandaag en morgen hopelijk slagen!
 
Klinkt goed Timson!!! Krijg je energie van hè, zo'n fijne les!

Pietepiet, ik was ook zo blij toen ik mijn AVB had! Maar ga straks nog blijer zijn als ik mijn AVD heb... Vind ik toch nog spannender denk ik. En mijn zenuwen kunnen me dan wel eens in de weg gaan zitten. Maar daar hebben er hier meer last van geloof ik ;)
 
He bah ik val telkens in die instinkers bij al die oefenexamens! Dan staat er bijvoorbeeld: "MAg u hier inhalen?" En dan mag het wel, maar het is een gevaarlijke situatie dus mag het eigenlijk niet.. Ik denk veel te lang erover door.. Ik heb er een hard hoofd in voor morgen.. :/
 
Ik heb een tijdje niet gepost maar lees nog steeds vrolijk mee! Morgen weer lekker een les knallen en donderdag op voor theorie! Vrees alleen dat ik niet genoeg geleerd heb voor de theorie.. Ik vraag me af of ik er beter aan doe om het hele boek nog een keer door te spitten of gewoon veel oefenexamens te doen? Iemand suggesties?

Ik heb vooral oefenexamens gedaan! :) 1x het boek doorgenomen.
 
Vandaag ook weer gelest! :) En ik ben best heel trots op mezelf! :) 2 weken terug dacht ik; meh, ik kan nog geen 1 oefening goed... En nu denk ik: Ik kan nog maar een paar oefeningen niet goed!

Begonnen met de langzame slalom, 2 x en 2 x perfect! Stapvoets rijden, precisiestop en lopen met de motor gingen ook goed.

Uitwijkproef kan beter, vorige keer had ik daar wel een goed gevoel over. Halve draai blijft rottig, ik maak de draai wel & ook binnen de meters alleen krijg ik steeds de feedback dat ik m met meer tempo en wat vloeiender moet maken. 8tje ging wel, reed alleen 1 keer over de pion heen waardoor de motor omviel, oepsie! Gelijk weer opgestapt voor ik niet meer durfde en nog 2 goede 8tjes er achteraan gemaakt!

Mn instructeur zei: volgende keer gaan we de oefeningen oefenen die nog iets minder goed gaan en na die les ga ik je AVB aanvragen! *D Yeah! :)

Maar het belangrijkst: ik had er toch wel zooooveel plezier in vandaag! Heerlijk met die zon! :)
 
Als je er plezier in blijft hebben en je voor jezelf vooruitgang blijft zien komt het vast goed. ! Was heerlijk weer vandaag om te lessen inderdaad.
 
Haha oooh vind het nog steeds heerlijk achterop. Lekker ontspannen. Die motor komt er echt wel. Maar ja eerst goed rond kijken wat ik wil.

Suus ja dat lijkt me ook erg frustrerend.
Ach het scheelt er staat hier een motor en Nog een crossmotor. Is dus niet zo dat ik nergens op kan rijden. 😊

Ik vind het ook heerlijk achterop! :) Inderdaad lekker ontspannen alles bekijken & fantaseren over zelf rijden hihi! In juni naar Duitsland achterop en in september hopelijk zelf kunnen rijden naar Vianden in Luxemburg *D
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan