yamaha yz 250 1997, iets met de bougie

YAMAHA 1997

Rookie
11 feb 2014
16
11
belgie
Hallo ben hier net nieuw en heb een probleem met men yamaha yz 250cc uit 97.
Heb nu al 3x mijn bougie moeten vervangen het probleem is dus...
Ik rij met men moto enkele uren en ineens valt hij stil ik steek dan een nieuwe bougie en kan terug verder rijden dan terug na een uur of 2 rijden weer het zelfde probleem men bougie geeft geen vonk meer het is net of hij gesprongen is dus steek ik terug een nieuwe kan ik weer enkele uren rijden en terug het zelfde probleem opnieuw en opnieuw.
Nu weet er iemand wat hier het probleem kan zijn?
Heb me ook laten wijsmaken dat een hogere hitte graad of lagere hitte graad het probleem kan oplossen.
Graag antwoord mvg Jan
 
Misschien iets met de choke (kapot of vast zittend), heb het zelf een keer gehad met een honda cr250. Choke was kapot en bleef aan staan. Kon ook om het uur me bougie vervangen.
 
Oke heb het probleem gevonden.
heb het gecontroleerd en bougie ziet nu koffie bruin zoals het hoort mijn mengverhouding is 1/40 heb het probleem kunnen oplossen waardoor men bougie sprong.
Men ontsteking stond wat vroeg en heb deze wat verdraaid zodat hij minder voor ontsteking heeft en hij draait ook wat vlotter.
Allemaal bedankt voor deze reacties...
 
ik wil ff in haken hier op want een bougie bekijken is niet moeilijk ma ik kreeg na zelfde probleem van de dealer een goede tip .

laat je crosser even goed warm drain op temperatuur rij een klein stukje tegen de overtollige brandstof die er ontstaat.

begin met crossen op een lang stuk tot aan de 4e a 5e versnelling hou het gas helemaal open en druk dan gelijkmatig op je achter rem tot je de motor echter dood remt dus volledig uit valt en stil staat . kijk dan naar de bougie dan heb je het echte resultaat

dus nooit met stopknop uit drukken als je het met de bougie wil controleren
dit heb ik zelf toen ook gedaan goed afgesteld met andere sproeier en heb ik nooit geen probleem weer gehad en rij al 4 jaar met de zelfde bougie nu en als ik hem er uit haal is die mooi droog en iets bruin dit voornamelijk op de staart van de bougie en niet rondom de electrode

() moet er wel bij vertellen dan ik 1 op 40 meng en in sneeuw en zomer zo rij ook met oudere brandstof geen probleem draai gemiddeld tussen de 55 en de 60 uren met de 2 takt
 
Terug
Bovenaan Onderaan