Kleine acculader, 'grote' accu.

sammie

MF veteraan
10 nov 2003
31.094
8.237
Assen
..Klopt het dat een kleine brommer/motoracculader een 20Ah accu niet kan bijladen?

De hele nacht aan de lader gehad en accu is nog steeds leeg.. -O-
De lader zelf lijkt 't wel te doen, als ik beide polen op m'n tong leg voel ik 't duidelijk..
 
Als het echt zo'n 0.8A ladertje is dan kan je hem alleen als onderhoudslader gebruiken op grote accu's. Om hem echt goed op te laden van een ontladen staat, schiet zo'n ladertje nog wel eens te kort.
 
Als het idd zo'n 0,8A ladertje is dan duurt het meer dan 30 uur om jou 24A accu vol te krijgen.
Dus dat wordt zeker 3 dagen laden want hij geeft niet continu die 0,8A
Ik heb zelf zo.n multilader van de lidl gekocht en die kun je instellen op verschillende soorten accu's.
 
Laatst bewerkt:
Hmm eens goed kijken wa er op staat... het is idd. een 0,8 ladertje..
De rustspanning van de accu is 12,6V ik dacht dat dat wel genoeg zou zijn op de bmw startmotor rond te krijgen, maar dat isset nie.. :N
 
Soms duurt het zelfs nog wel langer dan daddyphilipsen aangeeft, ik heb een optimate 4, ik meen me ergens te herinneren dat dat ding zich na een aantal uren laden zelf even uitschakelt. Na een pauze gaat ie dan weer verder. In de handleiding staat dat mijn lader geschikt is voor accu's van 2-50 Ah.

Sommige laders kun je op een winterstand zetten, volgens mij wordt dan alleen het voltage licht verhoogd om diep ontladen accu's weer tot leven te wekken.
 
Die van de Lidl kan accu's van 120 Ah aan.
Momenteel verkoopt de Action ook dit soort laders.
full
 
De rustspanning van de accu is 12,6V ik dacht dat dat wel genoeg zou zijn op de bmw

Sammie dat hij de spanning haalt is goed en nu nog even de powerrrrrrrrrrrr amperes er in laden zeg maar en ja dat kan lang duren.
Bovenstaande ladert heb ik ook en die doet het goeisss
 
Andere optie is natuurlijk dat je accu gewoon kapot is. Wat voor BMW probeer je te starten. mijn oude boxers (r100rt etc) zijn een flinke belasting voor de accus. Mijn K-serie doet het bijna op een batterijtje.

12,6 volt is een klemspanning voor een redelijk gevulde accu, dit zegt alleen niets over de stroom die geleverd kan worden. Haal je deze spanning na het laden met de lader uitgeschakeld of is dit de spanning tijdens het laden ?

Benno
 
Laatst bewerkt:
Ik gebruik een H-Tronic® AL 300 PRO (12 euro bij motozoom) om m'n yuasa 10,5AH op te laden.
Lader is maar 300mah maar het gaat prima, duurt alleen wel een uur of 30.

Met minder stroom laden schijnt beter te zijn voor de accu, het duurt alleen langer.
 
Andere optie is natuurlijk dat je accu gewoon kapot is. Wat voor BMW probeer je te starten. mijn oude boxers (r100rt etc) zijn een flinke belasting voor de accus. Mijn K-serie doet het bijna op een batterijtje.

12,6 volt is een klemspanning voor een redelijk gevulde accu, dit zegt alleen niets over de stroom die geleverd kan worden. Haal je deze spanning na het laden met de lader uitgeschakeld of is dit de spanning tijdens het laden ?

Benno

Hoi Benno! nog altijd aan de ural of dnepr?
De 12,6 was los van de lader..
Koopt eindelijk een motor met startmotor zeggen ze.. en met modernere C.V carbs..
juist.. deze twee geven tot nu toe louter trubbels..
 
Inderdaad, ook de 2 russen staan nog in de schuur en worden geregeld uitgelaten. Zeker met een oudere BMW boxer heb je een beste accu nodig om het spul rond te slingeren. Ik heb de laatste keer een Motobatt in het span gegooid omdat die weer eens op was, bevalt prima. De goedkope Saito van de motozoom hield het in de RT 2,5 jaar uit en dan in de winter sneuvelde hij geheid. daarna een tweede leven in de K100 of K1100 en daar houden ze het dan nog lang uit :)

De goedkope laders van de Action/Lidl/Aldi die geregeld in de aanbieding zijn zijn prima laders voor het geld.

Benno
 
De accu is ca. 2 mdn oud.. maar van china-makelij..
Zoals ik met het chinese dieselblok in mijn enfield heb ervaren, chinees hoeft niet altijd slecht te zijn, maar misschien deze accu wel..
 
Bij mijn weten zxit daar geen verschil in.. doet de motor toch ook niet..maar nooit trubbels gehad met de kleine gel accus.. ofwageffde, nee die zijn nooit leeg geweest..
 
Terug
Bovenaan Onderaan