Hoe db killer sportuitlaat luider maken/minder laten dempen?

guile

MF'er
16 mei 2013
108
0
Ik heb een sport uitlaat onder mijn motorscooter gehangen (http://www.mivv.it/risorse/31/606/820/KY0004B_CITYRUN_SCHEMATIC.pdf).
Met db killer is ie wat te beschaafd, maar zonder is het hoofdpijnveerwkkend luid.

Hoe kan ik de db killer iets minder laten dempen? Ik heb ergens gelezen dat het inkorten van de pijp van de db killer helpt, maar het pijpje van db killer gaat (na een beetje mikken) slechts 6 cm in de demper, dus veel kan daar niet vanaf... (het pijpje loopt overigens zeer licht taps toe om het beter te laten passen).

Iemand ideeën?
Hoor graag!
 
Laatst bewerkt:
dB-killer stapsgewijs inkorten. Dus stukje afzagen, tijdje mee rijden, akkoord? => zo laten, niet akkoord? => weer stukje afzagen, tijdje mee rijden, akkoord? => .....
dat klopt niet als de killer een gesloten eind heeft....
In dat geval wat extra gaten boren aan de zijkant van de killer

voorbeeld:

Db+Killer2.JPG
 
Mij is onduidelijk wat voor soort type dB-killer er wordt gebruikt. Als ik zo snel de bijgestuurde tekening in de openingspost bekijk is het NIET het type dat in bovenstaande afbeelding wordt weergegeven.
 
Kn3rf, dat klopt.
Het gaat om een db killer met een pijpje dat aan de binnenkant van de uitlaat in een van de drie gaten in de demper gaat. Het iig geen gesloten db killer maar een open, licht taps oplopend pijpje.

url
 
Laatst bewerkt:
Een scooter klinkt in mijn beleving zo monotoon (vanwege de vario) dat een luidere uitlaat alleen maar irritatie op wekt. Met een normale motor kan je tenminste nog de keus maken om wat stiller te doen.

Dat gezegd hebbende, paar 8mm gaatjes in de zijkant van de killer geven direct (wat) effect.
 
Ik heb een sport uitlaat onder mijn motorscooter gehangen (http://www.mivv.it/risorse/31/606/820/KY0004B_CITYRUN_SCHEMATIC.pdf).
Met db killer is ie wat te beschaafd, maar zonder is het hoofdpijnveerwkkend luid.
Welke heb je erin, de sport db-killer (1) of de gehomologeerde (2)? Zo vanaf plaatje te zien is namelijk de sport niet alleen korter maar ook grotere diameter.
 
Terug
Bovenaan Onderaan