R6 2002 stekker gelijkrichter waar te krijgen?

BladeFighter

MF veteraan
18 mrt 2005
2.140
0
Hello folks,

heb hier een r6 van 2002 staan waar de pinnetjes van de stekker van de gelijkrichter compleet zijn doorgebrand, weet iemand waar ik zo een stekker kan krijgen?

De pinnetjes eruit prutsen is geen optie omdat deze helemaal zijn ingebrand..

Heb al op verschillende sites liggen zoeken maar weinig gevonden!
 
En pb terug :)


Heb de stekker gevonden, via de dealer kan ik ze bestellen in een kitje van stekker, contacten + kabels, kost alleen het dubbele dan in een elektronica webshop :') maar die 11 euro kan er wel vanaf.

Nu zou ik ook kabels moeten bestellen maar hoe wordt de dikte eigenlijk gemeten?
Is dat enkel de dikte van de kabel zelf die je moet meten of moet je de mantel ook meerekenen??
 
En pb terug :)


Heb de stekker gevonden, via de dealer kan ik ze bestellen in een kitje van stekker, contacten + kabels, kost alleen het dubbele dan in een elektronica webshop :') maar die 11 euro kan er wel vanaf.

Nu zou ik ook kabels moeten bestellen maar hoe wordt de dikte eigenlijk gemeten?
Is dat enkel de dikte van de kabel zelf die je moet meten of moet je de mantel ook meerekenen??
kwadraten is van de kern
 
Dus de draad zelf zonder mantel?

Ik lees over kabel van 2,5mm dikte, dus die 2,5mm is dus de dikte van de draad?

Ben dus echt een leek op elektronica gebied :+
Ik weet niet wat je leest, kabeldiktes komen meestal in kwadraten; oppervlakte dus.

1,5 mm2 even als voorbeeld. En dat gaat dan over de kern. Daarnaast heb je verschillende aanduidingen voor de soort kern (meerdere strengen, gedraaid of niet, etc) en de soort ommanteling (soepel, stug, kleur, dikte, oliebestendig, hittebestendig, etc).

Dat zijn wel zo wel belangrijkste (er zijn er meer, voor het geval een electro-techneut zich er mee gaat bemoeien ;) )
 
Ze maken het wel erg moeilijk he _O-

Maar heb hem door, de gegeven dikte is eigenlijk de oppervlakte dus in mm²..

Weten jullie ook ongeveer welke maten er het meest word gebruikt in een motor?
 
Dikte is afhankelijk van de stroom die door de draad heen moet (Amperage), je kan dus niet zeggen dat alle draden bijv. 1,5mm2 dik moeten zijn.
Wel kan je beter te dikke draden nemen dan te dunne. :Y

Maar...die pinnetjes van je gelijkrichter zijn niet zomaar gefrituurd, het lijkt me dat je ook nog ergens anders het probleem moet gaan zoeken (misschien betekend dat ook dat je je gelijkrichter/spanningsregelaar moet vervangen) ;)
 
Laatst bewerkt:
Dikte is afhankelijk van de stroom die door de draad heen moet (Amperage), je kan dus niet zeggen dat alle draden bijv. 1,5mm2 dik moeten zijn.
Wel kan je beter te dikke draden nemen dan te dunne. :Y

Maar...die pinnetjes van je gelijkrichter zijn niet zomaar gefrituurd, het lijkt me dat je ook nog ergens anders het probleem moet gaan zoeken (misschien betekend dat ook dat je je gelijkrichter/spanningsregelaar moet vervangen) ;)
En er ook nog rekening mee houden hoe hoog de spanningsval maximaal mag zijn.
Over een dunne draad valt meer spanning dan over een dikke
 
En er ook nog rekening mee houden hoe hoog de spanningsval maximaal mag zijn.
Over een dunne draad valt meer spanning dan over een dikke

Klopt, maar de TS zegt dat hij een elektra leek is, als we m gaan vragen om de weerstand van een draad te bepalen en zo de spanningsval over de draad te berekenen dan gaat het wel wat ver denk ik...

Ik probeerde het nog in Jip en Janneke taal te houden... :')
 
Laatst bewerkt:
Dikte is afhankelijk van de stroom die door de draad heen moet (Amperage), je kan dus niet zeggen dat alle draden bijv. 1,5mm2 dik moeten zijn.
Wel kan je beter te dikke draden nemen dan te dunne. :Y

Maar...die pinnetjes van je gelijkrichter zijn niet zomaar gefrituurd, het lijkt me dat je ook nog ergens anders het probleem moet gaan zoeken (misschien betekend dat ook dat je je gelijkrichter/spanningsregelaar moet vervangen) ;)


Ja zo ver was ik al :)

hier een foto van de stekker, de middelste vanonder is er 1 van de dynamo en die links vanboven is er 1 die naar de batterij gaat..







full
 
Komt wel vaker voor,probleem is dat de stekker op een plaats zit waar rommel ed kan komen,stekkertjes gaan oxideren en de weerstand neemt toe,waardoor de temperatuur ook op loopt,dit word steeds erger totdat je stekker smeult.

Nieuwe stekker er netjes aan solderen en alle contacten goed schoonmaken en je kan weer 10 jaar mee :)
 
Wow! Ik zou voor de zekerheid ook je laadstroom en je accu eens doormeten...


Accu is nieuw en dynamo geeft een goede waarde door..

Maar de vorige eigenaar heeft er ook aan gebeund, iets voor de stekker waren de kabels aan elkaar gemaakt met zo van die steekpinnetjes, dus van die geisoleerde mannetjes en vrouwtjes, ik denk dat daar ook iets mis is gegaan..
 
Heb er een foto van, die verbinding zat op elke kabel een cm of 5 voor de stekker :')

Je ziet ook dat vanaf die verbinding de kabels echt wel verkleurd en hard zijn geworden




full
 
Laatst bewerkt:
Komt wel vaker voor,probleem is dat de stekker op een plaats zit waar rommel ed kan komen,stekkertjes gaan oxideren en de weerstand neemt toe,waardoor de temperatuur ook op loopt,dit word steeds erger totdat je stekker smeult.

Nieuwe stekker er netjes aan solderen en alle contacten goed schoonmaken en je kan weer 10 jaar mee :)


Hopelijk is dat zo! :Y
 
Terug
Bovenaan Onderaan