2-componenten nep-metaal en benzine?

sammie

MF veteraan
10 nov 2003
31.116
8.242
Assen
Hoi mensen,
ik wil een niet-stdt. benzinekraaan(met betere doorloop) op een tank monteren.. Er zijn helaas geen verloopstukjes die het verschil in schroefdraad kunnen overbruggen, en aluminium -de kraan en de passende moer- is niet te solderen- schijnt het-.

Nu dacht ik er aan om misschien met dat 2-compo-nep-metaal de moer aan de kraan te lijmen zodat ik de kraan op de tank kan schroeven, maar gaat dat op lange termijn -ondanks dat/als er op het etiket staat 'chemicaliënbestendig'wel goed?

Een andere oplossing zou zijn, benzinebestendige slang ertussen, vastgezet met twee slangeklemmen..
 
Hoi mensen,
ik wil een niet-stdt. benzinekraaan(met betere doorloop) op een tank monteren.. Er zijn helaas geen verloopstukjes die het verschil in schroefdraad kunnen overbruggen, en aluminium -de kraan en de passende moer- is niet te solderen- schijnt het-.

Nu dacht ik er aan om misschien met dat 2-compo-nep-metaal de moer aan de kraan te lijmen zodat ik de kraan op de tank kan schroeven, maar gaat dat op lange termijn -ondanks dat/als er op het etiket staat 'chemicaliënbestendig'wel goed?

Een andere oplossing zou zijn, benzinebestendige slang ertussen, vastgezet met twee slangeklemmen..
Ja, dat bestaat.

Er bestaan ook verloopjes, die jij nodig hebt :)

Je kunt 2k epoxy kopen bij bijv Praxis, van Griffon.

Maar ik zou gewoon voor een verloopje gaan :)
 
ronde schijf pakken van een mm of 7-9 dik, gaatjes boren voor de orginele aansluiting op de kraan, en de nieuwe kraan 60graden draaien en op de schijf bouten

of als je ruimte hebt, tapeindjes in de kraan en je nieuwe vastbouten
 
Laatst bewerkt:
Goed, hier een plaatje van d kraan die ik er op wil en de 2 moeren;
Op de kraan zelf zit een linkse fijne draad, 20mm breed. De moer die er origineel op zt heeft dus het eerste stuk ook llinkse draad. op 2/3 gaat dit over in rechts draad.
De moer voor de bevestiging op de jawa tank heeft een binnendiam. van 21mm, ook fijne draad.
full
 
Toevallig wil ik ook m'n benzinekraan fiksen en ik was inderdaad van plan dat te doen met van dat 2 comp. spul, dat ik nog heb liggen. Ik zie er trouwens niet bij staan dat het tegen benzine kan.
003259.gif


Bij dit spul staat dat er wel expliciet bij:
003267.gif

En hier heb ik erg goede ervaringen mee (al was dat niet in combinatie met benzine), geweldig spul! *O* Ander 2 comp. spul zoals polyester vind ik maar geklieder en gedoe met verhoudingen en zo. Dit is gewoon een hompje gele en blauwe klei, die je in verhouding 50/50 door elkaar kneedt tot het egaal (geel+blauw=...) groen wordt. Je kunt het dan makkelijk vormen en dan hard het uit. Te krijgen bij KEDO, artikelnr. 41224.

Ik denk dat het wat te dik is ('t is echt klei zeg maar) voor mijn plannetje maar gezien de ruimte die jij moet vullen, moet het wel te doen zijn denk ik.
 
Goed, hier een plaatje van d kraan die ik er op wil en de 2 moeren;
Op de kraan zelf zit een linkse fijne draad, 20mm breed. De moer die er origineel op zt heeft dus het eerste stuk ook llinkse draad. op 2/3 gaat dit over in rechts draad.
De moer voor de bevestiging op de jawa tank heeft een binnendiam. van 21mm, ook fijne draad.
[afbeelding]
Svp de maten, niet een foto :)
 
oeh.. vaktermen..

Die zijn wss bij de ijzerwarenzaak ook naar boven gekomen, anders weet zo'n ook niet hoe of wat :)

En als ik niet weet welke maten, dan wordt het gokken, en kan ik ook weinig voor je betekenen.


Andere optie: zoek een passende kraan, die werkt zoals jij het wilt.
 
Mijn kraan had ook een bagger doorloop totdat ik het rubberen ringetje in het kraantje had bewerkt. De drie gaten die er al in zitten met een stanley mesje uitgesneden tot ietsje grotere gaten. Loopt nu best wel hard door! Kan wel zijn dat je je kraantje sloopt als je uitschiet/ het rubbertje breekt (als ie oud is).
 
Als het kraantje niet voldoet koop een standaard nieuwe.
Al ga je op Zandvoort racen met het ding dan stroomt er nog genoeg peut door de kraan. :')

De grootste beperking/storing van doorstroom zit hem in de sproeier en vlotter. O-)
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan