GPS Tracker

Vlaamse Dom

Die hard MF'er
24 jun 2013
731
0
Deurne
http://biketrack.be/

Heeft er toevallig iemand ervaring met dit systeem.
Ik heb de gast die dit verkoopt is een belleke gegeven en het klinkt wel degelijk eigenlijk.
Gast kwam ook eerlijk over voor zover ge dat kunt zeggen over de telefoon.
 
Laatst bewerkt:
Weggegooid geld, dat ding schakelen ze zo uit. Beter een goede verzekering nemen.


o?


[q]Groningen – Drie gestolen motoren van Engelse en Franse TT-bezoekers zijn snel opgespoord en gaan weer terug naar hun eigenaren.

Zaterdagmorgen vroeg werd bij de politie de diefstal gemeld van een motor bij een hotel aan de Emmalaan in Haren. De motor, afkomstig uit Engeland, was voorzien van een volgsysteem en kon met behulp daarvan worden opgespoord. Het spoor leidde naar een garagebox aan de Pleiadenlaan in Groningen. Nadat de politie met de eigenaar van de garage de box had geopend, werd de gestolen motor aangetroffen. In de garage stonden echter ook de twee Franse motoren, die ’s nachts bij een hotel aan de Wergeasterdyk in Goutum zijn gestolen. Een vierde motor, mogelijk eigendom van de huurder van de garage, is net als de andere drie in beslag genomen voor nader onderzoek. De Engelse en de twee Franse motoren gaan terug naar hun eigenaar. Zaterdagmiddag is in verband met deze diefstallen een 45-jarige vrouw uit Groningen aangehouden. Meerdere aanhoudingen worden verwacht. De politie is bezig met een nader onderzoek.[/q]
Gestolen motoren snel opgespoord - Track en trace Regent
 
Vind die chinese wel geen geld... nikske bij te verliezen...
Ook op buitenlandse fora ook al bikes teruggevonden...

Tja voorkomen is beter dan genezen.. altijd op n plaats zetten met veel volk of passage, zichtbaar slot en\of alarm die ook beweging detecteert, ketting rond paal enz
Verzek is duur of toch veel discussie, ga je normaal ook geen tweede keer krijgen, of als je aan je bike gehecht bent...
Bestel ook n trackerke voor de car en miskien een vr t vrouwke :-) :-) :-)
 
Ik denk dat veel dure auto's vaak wel voorzien zijn van GPS trackers, en wel gejat worden (door vaak profs) met een jammer om de GPS tracker te omzeilen, maar de gemiddelde motor niet.

Betreft het een "gelegenheidsdief" of een stel amateurs, dan helpt die GPS tracker wel degelijk! Zeker als de dieven twijfelen of er een GPS tracker inzit, en de motor dan "koud" zetten. Jij kan hem dan mooi via de GPS tracker terugvinden :)

Een GPS tracker zal niet altijd helpen, maar is wel weer een extra risico voor de dieven, en een grotere mogelijkheid je bike terug te vinden.
 
Laatst bewerkt:
We hebben het hier niet over een Harley Electraglide fzo heh.
Mijn Magna gaat geen professionele dieven aantrekken want de doorverkoop waarde is gewoon te laag.
Mijn motor gaat eerder gerat worden door oost europeanen die deze dan probere door te verpatsen in wallonie of Frankrijk.

De scooterdiefkes die hou ik wel tegen met 2 dikke kettingen maar de semi pro's daar wil ik eventueel die tracker wel voor.
50 euro voor die tracker is ook geen geld eigenlijk.
 
http://biketrack.be/

Heeft er toevallig iemand ervaring met dit systeem.
Ik heb de gast die dit verkoopt is een belleke gegeven en het klinkt wel degelijk eigenlijk.
Gast kwam ook eerlijk over voor zover ge dat kunt zeggen over de telefoon.

Dat is mooi gepresenteerd en een amerikaans of chinees product.
Via ebay zijn vele varianten te verkrijgen.
Ik heb deze: NEW!! Quan Band GPS GSM GPRS motorbike motorcycle tracker TLT-2F Waterproof | eBay

Werkt perfect en eenvoudig
- Altijd te bepalen waar je motor zich bevind door google maps. (tot op de meter).
Je krijgt een sms met coordinaten. Je telefoon zet deze automatisch over naar google maps en voila.
- GPS werkt bij beweging en valt uit bij stilstand (ivm accumotor leegtrekken)
- Bewegingsgebied in te stellen; Motor mag (x) meter verplaatst worden daarna krijg je
alarm meldingen op je mobiel.
- Motor is van afstand uit te schakelen
- En nog veel meer opties/mogelijkheden.
- Allemaal via pre-paid kaart.
-De tracker onthoud altijd zijn laatste positie en deze kan je altijd opvragen.
- Tracker stuurt bericht als de accu-spanning van de motor accu laag is.

Weggegooid geld, dat ding schakelen ze zo uit. Beter een goede verzekering nemen.
Edit, Elke voertuigdief heeft deze:
oothandel gps jammer Gallerij - Koop Goedkope gps jammer Loten op Aliexpress.com

Voor de azijnpissers:
Verzekering staat voorzich, maar je hebt niks te verliezen, alleen maar te winnen.
Iedereen weet dat het niet bulletproof is en profesionele dieven begin je niks tegen.
Gelukkig is het 9 van de 10x een gelegenheidsdief/roof en heb je vrij snel door met de tracker waar de motor zich bevind en dan kun je jezelf wel voor de kop slaan dat je het 'onzin' vond. Het zijn de kosten niet.

Ik heb hem zelf in mijn enduro motor zitten. Heb het getest in een bos in Frankrijk en google maps wist precies aan te geven waar ik stond!. Het geeft mij dan ook iets meer rust door te weten dat je de motor in vele gevallen kan volgen. Dan als je helemaal niks meer hebt.

Maargoed, iedereen moet zelf weten!
 
Laatst bewerkt:
Stap #1 is altijd het de dieven zo moeilijk mogelijk maken.
Dieven zijn luie donders, anders waren ze wel gaan werken ;)

Een GPS tracker met GSM mogelijkheden kan wel een extra stapje zijn om hem terug te vinden.
 
Bedenk wel dat de tracker werkt op een eigen accu`tje van 3,7 volt , dus een spanningsregelaartje heb je nodig om m aan te sluiten op je gewone accu .
Helaas doet de trackr t op zijn eigen accu`tje t hooguit 48 uur , dus bij diefstal halen ze de accu los , 3 dagen de jammer erop leggen en je vind m nooit meer terug , hoe goed je m ook verstopt in je fiets .
Maar t is een goed gevoel dat t erop zit , dat is toch t belangrijkste .
Goeie verzekering geeft een nog beter gevoel !!
 
klopt wel van die verzekering maar moet ik dan echt jaarlijks enkele honderden euro's verzekering betalen op een motor met een aankoopprijs van 3300 euro?
Als ze hem dan komen ratten dan krijg ik van men verzekering de huidige waarde van de magna terug, zou dat 50 euro zijn? :-)
 
Straks zullen vrijwel alle voertuigen zo'n ding hebben. De prijs is zo gedaald dat je er al eentje kan kopen voor rond de 25 euro.... De GPS tracers zullen gemeengoed worden en dan pas zal het niet meer werken. Want dan weet iedereen dat je een jammer bij je moet hebben om er een te stelen. Tot die tijd zit je goed. Het zal je niet beschermen tegen alle dieven, maar wel tegen de meerderheid van de niet zo professionele dieven.
 
Terug
Bovenaan Onderaan