wie is mielko

Remmen is voor watjes :+

Heb er jaren mee rond gereden, nooit echt last gehad van de beperkte remwerking. Maar kan me bij een span wat aan de minimale kant is. :)
 
ik had het bij mijn R60 en die remde niet echt goed genoeg.
Of dat aan die pomp lag weet ik niet, de klauw zelf vond ik altijd lastig afstellen (excenter) en leek ook vlug te verlopen.
 
Met de excenters heb ik geen enkele moeite, eenmaal ingesteld volgt hij de schijf, je hoeft dus alleen uit te lijnen als je nieuwe blokken plaatst.
 
Gereden.......
was het maar zo mooi.
De kabelboom is bijna af.
Knopjes voor de knipperlichten zijn ook bedacht.

Wat nog te doen.
-bak opnieuw schuren en schilderen
-tank/bak/spatborden biezen en verfraaien
-stuur fabriceren die naar mijn zin is(eigenbouw)
-houten kistje maken als "top koffer"
-achterlicht led lamp inbouwen.
-öld scool (lees uit oud ijzerbak) brandstof filter plaatsen.
-rvs tank in bak monteren en brandstof leidingen maken
-controle lampjes en meters in bak verstoppen
-nieuwe kabelboom testen,en na OK alles krimpkousen en aftapen
-test rijden,daar waar nodig aanpassen.
-motor fiets demonteren,alle nutte loze ogen en oren wegslijpen,afronden of oppoetsen.En frame in soppen met verf.
En weer opbouwen.

Ik zal vast nog wat vergeten zijn..........
 
Laatst bewerkt:
Achterbrug "versiert"met wat koper werk :+
Op marktplaats set nieuwe 2e hands veren gescoord *O*
Foto1k0-6YT8QJ6A.jpg


Uit de oud ijzerbak een brandstof filter gevist!Dus ipv iets weg laten juist in het zicht iets groots plakken :9
Foto360-M36YTGEN.jpg


Beetje met verf gespeeld op diverse delen.
Foto1k0-CIAF3N78.jpg


En de knipperlicht bediening proef gehangen.
Gewoon een on/off knopje.Dus knipperlicht gewoon aan en uit zetten ,daar waar je naar toe wilt.
Foto540-JHCUAQVD.jpg


Ook het oude (uit het midden) ventiel gat dicht gelast,en een nieuwe in het midden geboord zodat de motor binnenband zijn ventiel juist kwijt kan.
Anders zou het ventiel uit de binnenband scheuren denk ik .

Weer een klein beetje verder.
 
vind dat toch altijd wel goed ogen dat messing/koper, maar je moet er wel spaarzaam mee zijn.
benzinefilter is geweldig, die wil ik ook :Y
succes met de verdere bouw.
 
Mensen ,wat doe ik fout,,,,,

Ik heb mijn nieuwe draadboom zo goed als af,lampjes branden,toeter werkt.
Nu wilde ik de start motor een tikje geven.maar er gebeurde niets....
Ik had geen prik bij mijn start knop....kabel terug gezocht,en kwam op de plek van de hoofdader(ik heb 1 centrale + ).Op die ader heb ik alle benodigde stroompjes afgetakt.En gesoldeert.
Nu heb ik op die startknopkabel geen spanning,de aders/draadjes van de draad zitten in het klompje soldeer,op de hoofd ader/kabel.
Alleen meet ik op die draad geen stroom,terwijl als ik 2MM naast de draad meet op het klompje soldeer.dan heb ik wel prik......
KSNAPPERNIXVAN...
Afin,ergens anders maar even stroom vandaan gepakt,en de motor gaat mooi rond.Whoehoe.

Alleen krijg ik geen vonk.......

Ik heb alle signaal draden van het motor blok ook verlengt,en gesoldeert. OUCH ....

Wat kan ik fout gedaan hebben met het solderen.......Hoe moet je correct solderen????Ik doe namelijk maar wat ...
 
Laatst bewerkt:
Draadje vetvrij
Zorgen dat het soldeer door de hitte van het draadje smelt en niet als druppel op een koud draadje valt
Maar dat weet je allemaal allang denk ik
Als het oude draad is dan wil het weleens helpen om met S39 en massief tin te solderen in plaats van met dat electronica spul.
S39 kan beter overweg met een geoxideerde koperdraad heb ik ervaren

En misschien heb je wel ergens een draadbreuk |(

Oh nee dat kon niet omdat je 2 mm verderop wel spanning hebt :X
 
Laatst bewerkt:
Ik neem aan dat je wel een startrelais gebruikt?

Wat Slijp al zegt, eerst netjes draadjes vertinnen voor je ze ergens aan plakt. Niet met koude druppels werken, dat gaat echt niet.

Pas op met S39 (het bevat zoutzuur) en dus moet je eigenlijk je verbindingen naspoelen, anders vreet het door.
 
Ik heb de kabel uiteindes(nieuw draad) stukje gestript.
Dan mbv 3e handje in elkaar gestoken.En daarna met sordeer tip verhit en de soldeer er in laten vloeien.Meer moet het toch niet wezen?
 
Laatst bewerkt:
Dat lijkt me wel goed inderdaad
Ik dacht dat je misschien aan oud spul zat te solderen.

Raar dat je dan nog geen verbinding hebt.
 
Meer is het inderdaad niet, ik gebruik de 'vriendelijke' variant van S39. Draadje strippen, troep eraan smeren en vertinnen. Ik doe het heel veel.
Wil wel keer komen kijken..
 
Je zegt dat ie wel rond gaat, maar geen vonk. Heb je de dodemans knop meegenomen in je bedrading of in ieder geval een lus gelegd?
Als ik het goed heb willen de V modellen weleens apart zijn. Dodemansknop uit en wel ronddraaien, maar niet vonken. Wellicht dat daar wat zit?

Grtz Erik
 
Laatst bewerkt:
Dit is mijn eigenbouw boom,zonder flauwe kul als zijstandaard beveiligingen of dodemans knoppen.
Gewoon van uit originele provisorische tijdelijk proef boom.Die werkte ,een nette nieuwe gemaakt,met ecu op een andere plek,en draad voor draad verlengt en verlegt.
Geen idee nog waarom hij niet vonkt nu,maar omdat ik nu als eerste die toeter + kabel tegen kwam,dacht ik ojee.......het niet vomken zal toch niet aan mijn soldeer werk liggen.



We gaan verder met uitzoeken.Meten is weten!
 
Eigenbouw is natuurlijk best, maar je zal wel een gesloten systeem naar de ecu moeten leggen wat betreft de stopknop. Open of onderbroken doet ie het echt niet...
 
Terug
Bovenaan Onderaan