Gestolen: zwarte gsx-r1000, amsterdam MP-HT-28

Xtine

MF veteraan
19 apr 2012
9.284
84
Amsterdam
Tussen 15 uur dinsdag en 9 uur vandaag (donderdag 20 feb) is mijn GSX-R1000 gestolen.
Kenteken MP-HT-28, kleur zwart, bouwjaar 2006.

Kenmerken: krom rempedaal en krassen op de achterkan door val, Akrapovic uitlaat met diepe krassen, transparante stomppads op de tank, bouten aan de rechterkant van het blok afgesleten (ook door val). Er zat geen duozitje op, maar een kapje.

Gestolen uit een parkeergarage in Amsterdam.

gixxer1000.jpg
 
Laatst bewerkt:
Hoop dat je hem nog terugkrijgt Christine. Heel veel succes. Melden bij gestolen motoren hier... ;( Greetz, Cardanfreak
 
Ik heb aangifte gedaan, de politie gaat de camerabeelden van de parkeergarage opvragen. Ik denk dat ze specifiek een gixxer zochten, er zitten best wel veel krassen en beschadigingen op na een val op het circuit, en mooie glimmende ducati's hebben ze laten staan.
Hij zal wel zo in een busje zijn getild, ik heb het schijfremslot niet gevonden.
 
Klote man. Succes met de afhandeling.
Als die niet vast zat zal die wel ingeladen zijn inderdaad.

Welke buurt in Amsterdam? Noord, Oost, Zuid (oost), West?
 
Kenone, da's balen :( Ik rijd ook veel in de buurt, je weet maar nooit of ik wat zie. Maar als ze de moeite hebben genomen om hem vanuit een parkeergarage een busje in te tillen is de kans natuurlijk klein dat ze hem er twee straten verderop weer uit gaan tillen en dan lekker door de buurt blijven rijden :/

Ja, die parkeergarages... Wel een ideaal doelwit voor fietsen/scooter/motordieven, zeker als ze publiek toegankelijk zijn. Als ze echt grondig werken... Vals nummerplaatje en een sticker op de zijkant "Scooter/Motor Service Huppeldepup uit Zusenzo" en niemand zegt er wat van als ze een tweewieler wegtillen. Ik heb een keer mijn scooter uit onze garage laten ophalen toen ik er zelf niet was (receptie wist ervan), en toen zei de volgende dag een andere collega tegen me: "ja ze stonden beneden je scooter in een busje te tillen, maar er stond 'Scootercity Amsterdam' op dus ik dacht zal wel goed zijn." Zo gaat dat dus gewoon.

Liever de motor in een fietsenhok zetten indien mogelijk, of ergens aan vast, nog beter... En uiteraard in het zicht van een camera. Maar daar heb je nu weinig meer aan :( (Ik heb zelf een extra kettingslot gekocht dat ik gewoon in ons fietsenhok laat liggen.)

Hopelijk verzekerd?

Succes met alles, Xtine!
 
Laatst bewerkt:
shit shit shit.
De motor van iemand anders uit de flat hier is ook gestolen, een vrij nieuwe zx10r, hij had hem net nadat zijn vorige motor total loss was gegaan bij een poging tot diefstal.

Ik heb nu na beter zoeken een stuk remschijf gevonden en twee schijfremsloten (eentje van mij, nog dicht). Daar ga ik morgen maar mee naar het bureau, wie weet vinden ze vingerafdrukken.
 
Klote man. Succes met de afhandeling.
Als die niet vast zat zal die wel ingeladen zijn inderdaad.

Welke buurt in Amsterdam? Noord, Oost, Zuid (oost), West?

Vrouw, sterkte met het verlies van je motor, hopelijk komt ie terug.
Die gasten hebben een depot ijhavens [ Java ]
 
die buurman is met vakantie, ik heb hem gevraagd z'n kenteken te mailen dan ga ik morgen aangifte voor hem doen als ik de stukken remschijf naar het bureau breng. Op een moment als dit ben je ineens voor de doodstraf, maar dat zal morgen wel weer over zijn.
 
die buurman is met vakantie, ik heb hem gevraagd z'n kenteken te mailen dan ga ik morgen aangifte voor hem doen als ik de stukken remschijf naar het bureau breng. Op een moment als dit ben je ineens voor de doodstraf, maar dat zal morgen wel weer over zijn.

Zorg dat je heel goed kunt aangeven hoe je het aantrof en hoe je het hebt gepakt (foto's?), anders gaan ze het niet eens onderzoeken omdat jij er al met je klauwen aan hebt gezeten. Kan ik je uit ervaring vertellen.
 
Laatst bewerkt:
Zorg dat je heel goed kunt aangeven hoe je het aantrof en hoe je het hebt gepakt (foto's?), anders gaan ze het niet eens onderzoeken omdat jij er al met je klauwen aan hebt gezeten. Kan ik je uit ervaring vertellen.

Het zit in een plastic boodschappentas, met wat rommel. heb er verder niet aangezeten, gewoon de tas opgepakt en meegenomen. Alleen het losse stukje remschijf erbij gedaan, dat had ik dus beter apart kunnen houden want daar heb ik aangezeten.
Vraag me af waarom ze hun rommel opruimen, misschien om geen aandacht te trekken?

Ik herinner me nu ook dat ik een paar weken geleden een busje met twee allochtone mannen verdacht door de garage zag rijden. Toen ik achter mijn auto vandaan stapte om het goed te zien waren ze snel weg. Kon het kenteken niet zien want ik had geen bril op.
 
Laatst bewerkt:
Op het politiebureau wilden ze de sloten en stukken remschijf niet hebben, ook niet toen ik zei dat ik er niet met m'n vingers aan gezeten had. De mevrouw aan de balie zei "meestal als het een beetje regent kunnen we er toch niets mee" waarop ik "regen in een parkeergarage?"

En ik geloof ook niet dat ze het kenteken van de buurman nu geregistreerd hebben, ondanks mijn vraag. Ze vonden het melden bij de verzekering belangrijker.

Kenteken van de buurman (kawasaki ZX10R) is MR-JR-09. Stonden naast elkaar, tegelijk gejat.
 
Op het politiebureau wilden ze de sloten en stukken remschijf niet hebben, ook niet toen ik zei dat ik er niet met m'n vingers aan gezeten had. De mevrouw aan de balie zei "meestal als het een beetje regent kunnen we er toch niets mee" waarop ik "regen in een parkeergarage?"

En ik geloof ook niet dat ze het kenteken van de buurman nu geregistreerd hebben, ondanks mijn vraag. Ze vonden het melden bij de verzekering belangrijker.

Kenteken van de buurman (kawasaki ZX10R) is MR-JR-09. Stonden naast elkaar, tegelijk gejat.
Het is makkelijker voor de agenten om in de struiken te zitten met een lasergun, minder werk en levert meer op :r
 
Het is makkelijker voor de agenten om in de struiken te zitten met een lasergun, minder werk en levert meer op :r

:^

Ik denk dat je jou inderdaad beter kan focussen op de verzekering en een goede afhandeling.
 
Laatst bewerkt:
Succes met alle narigheid die je er van hebt.

Zeker ook proberen die oude beelden van een paar weken terug te halen. Met een ongeveer datum en tijdstip kom je een heel eind.

Ik ben ook altijd als de dood geweest dat ze hem jatten, maar dacht nu hij wat ouder is het wel mee viel. Helaas niets is minder waar dus :(
 
Zeker ook proberen die oude beelden van een paar weken terug te halen. Met een ongeveer datum en tijdstip kom je een heel eind.

QPark wil de beelden alleen aan de politie afgeven, dat hebben andere bewoners ook al 's geprobeerd. En de politie heeft zoveel prioriteiten, en zo weinig mensen, ik heb weinig hoop dat ze voor twee motoren een paar uur video's gaan bekijken.

Als ze al die politiemensen wereldwijd die bezig zijn met undercover drugs aankopen, nu 's undercover gestolen spullen laten kopen. Is goedkoper, minder riskant, en het helpt de burger.
 
Ze hoeven geen uren te kijken. Het is allemaal digitaal (computer) dus men kan gewoon spoelen \ versneld afspelen (net zoals Media Player zeg maar). Ik heb het bij mij op het werk vaak genoeg gezien bij de beveiliging.

Maar of ze er de moeite voor nemen is de vraag. Je zou zeggen van wel zodat men een goed proces verbaal of rapport (of hoe het ook heet) kan opstellen. Voor jou is dit natuurlijk enorm handig voor de afhandeling met de verzekering.

Maar dat weten de agenten hier op het forum beter als ik.

Volgens mij is MeanBlueMan (de moderator) motor agent. Je kan hem altijd een PM sturen om te vragen hoe of wat.
 
Laatst bewerkt:
Het slot is nog heel, en doet het nog, alleen aan de zijkant geraakt door de slijptol.

IMG_20140221_133411.jpg

IMG_20140221_133443.jpg

IMG_20140221_133557.jpg
 
Maar of ze er de moeite voor nemen is de vraag. Je zou zeggen van wel zodat men een goed proces verbaal of rapport (of hoe het ook heet) kan opstellen. Voor jou is dit natuurlijk enorm handig voor de afhandeling met de verzekering.

Dat is goed gebeurd, twee piepjonge agenten hebben de aangifte opgenomen en in detail ingetypt. Heb ik naar de verzekering gemaild, dat zal wel goed komen. Maar ik vind dat ze de daders moeten pakken. Voor de buurman is het de tweede keer in twee maanden, dat is dubbel rot.
 
Ik snap het.

Echter zal het busje ook wel gestolen zijn of de kentekenplaten. Als ik dit zo zie dan zijn het weer gasten die dondersgoed weten waarmee ze bezig zijn. Ik geef het altijd weinig kans om ze te pakken als ze niet op heterdaad betrapt worden.

Maar je weet natuurlijk maar nooit! Niet geschoten is altijd mis. Wat mij betreft moet het sowieso de aandacht krijgen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan