werking voorvork kawasaki kz550A

prutsman

MF'er
13 jan 2013
100
0
Hallo,

Ik ben een KZ550A uit 1981 terug aan het opbouwen.
De voorpoten laat ik een stuk door de kroonplaat heensteken en er komen clip ons op.
Nu valt het me op dat hij slecht veert en kraakt als een oud bed.
Kan iemand me zeggen hoe ik olie ververs (en wat gaat er in ?) en wat de functie is van het ventiel bovenop ?

Zie foto's.

Gr. Arno
full
 
het ventiel dat je ziet daar kan lucht in, als je van je motor een WPHB (werkplaatshandboek) hebt kan je kijken hoeveel olie erin moet, als ik jou was zou ik gelijk de oliekeringen gaan vervangen.
 
Lucht eraf laten. Dop met dat ventiel erop , kun je een paar mm naar beneden drukken. Dan komt de clip vrij (die je kunt zien op de foto), die haal je eruit. PAS OP, staat nogal wat spanning van de veer op.

Edit: Bekleidung, Helme und Motorradzubehör | Louis Motorrad & Freizeit

Gabelöl pro Holm (Vorkolie per poot): 200 CCM SAE 5W20 (Vorkolie)
 
Laatst bewerkt:
En als hij dan toch uit elkaar ligt.... Paar nieuwe keerringen kunnen meestal ook geen kwaad.

Dop met ventiel omlaag drukken idd, kan beetje zwaar gaan zit ook rubber ring in om de olie en lucht binnen te houden.
Dan zie je een veerring zitten en deze eruit friemelen met een schroevendraaier, dan langzaam dop omhoog laten komen.
Lucht erin krijgen doe je met een fietspomp oid en een auto/mountaibike ventielnippeldingetje.
Dus NIET met een compressor B|
 
Terug
Bovenaan Onderaan